Skoda preskoda...Airbusy nejsou blby automaty jak ma kazdej pocit...da se s nima litat jak kdo chce...
Na realnem Airbusu VOR tracking nefunguje. To co vidis jako tlacitko LOC znamena LOCalizer, trackovani lokalizeru, pokud mas naladenou ILS frekvenci. Realny Airbus A320 ale i dalsi vpodstate uz vubec ma malo spolecnyho s klasickou VOR to VOR navigaci a dokonce pro let k VORu nepouziva vubec jeho signal, ale pouze polohu z databaze MCDU a vystupy z ADIRS. Je to proste bod se souradnicemi jako kazdy jiny FIX, i virtualni. Na ND se pak sice zobrazuje primo vystup z radia, ale je to jen kvuli kontrole a backupu...
VOR radialy se litaji dvema zpusoby - ten prvni uz jsem popsal a lze ho zautomatizovat vlozenim prislusneho PBD waypointu pro automaticke nalitnuti. Druhy zpusob je pouzivan i beznymi aerolinkami - totiz v company route maji vsechny podstatne body pro kompletni VOR/DME (a nebo klidne i NDB nebo GPS) priblizeni uz preddefinovane jako PDB waypointy a kdyby chteli, dokonce jim to i v managed rezimu automaticky pristane, coz je ale zase zakazano v SOP
Takze uz jasno ?
D. |
|