Tvoje vyroky iba potvrdili tvoj nick,ze si srandista.Nic v zlom.Tvoja naklonnost k lietadlam vyrobenym vo vlastnej krajine je prirodzena ale zase to netreba prehanat s chvalospevami o letovych vlastnostiach Albatrosov a jeho mladsich bratov.L-39,L-59,L-159,L-259 a neviem este ake cisla nasili vyrobcovia na tuto karoseriu ale v podstate je to stale jedno a to same lietadlo.Aj ked ma 159 iny motor s tahom o 1 tonu vacsim ale zase novym vybavenim a avionikou,a nedajboze podvesenim nejakeho nakladu,napr.bomby alebo rakety sa zase stava starym dobrym albikom... Neviem,ktore letove vlastnosti si mal na mysli,ked si spominal ,ze je dokonaly. Par stoviek hodin som nalietal aj na tomto type,myslim tym L-39 C,V,ZA,a ako lietadlo co sa tyka manevrovatelnosti bolo priemerne,dalo sa s tym robit akrobacia vcetne suvratov,vyvrtiek a padov,co su z hladiska stability chodu prudoveho motoru najrizikovejsie prvky,ale taketo prvky robi kazde ine podzvukove zahranicne lietadlo,takze ziadne mimoriadne vlastnosti.Co sa tyka akceleracie a rychlosti L-39 daleko zaostava napriklad za starym britskym Hawkom.Bol som pritomny pri takychto testoch na letisku v Kosiciach,kde bolo par Hawkov z Britanie a v skupinovom lietani s Albikom sa skusali niektore parametre.Napr. pri spolocnom vzlete nemal L-39 absolutne sancu a Hawk zmizol v dialavach.Dalsia vec co sa tyka spolahlivosti motoru,doslo k niekolkym poziarom motorov a katapultazam pilotov z dovodu nedostatocnej odolnosti motoru voci pretazeniu a dochadzalo k prehnutiu motora,naslednemu skrtnutiu lopatiek turbiny o plast motoru a k poziaru a to pri pretazeni iba 5g.Nasledoval zakaz prevadzania akrobacie a prvkov vyssej techniky pilotaze niekolko mesiacov a lietalo sa iba rovno a do zatacky a cely let pilot sledoval budik s vibraciami motoru a bol pripraveny sa z toho kedykolvek sit.Lietal som aj s odlahcenou verziou L-39 V,s ktorym som vlacil terce pre protivzdusnu obranu.Tento albik bol na tom lepsie ako typ C alebo ZA.Ale pri vzlete s tercom na letisku Poprad to bolo na ostrie noza a ukazala sa absolutna nedostatocnost motora,samozrejme to robil redsi vzduch,nadmorska vyska letiska je o 500m vacsia ako inde.Kazdy vzlet s tercom bol odtrhnutie z paluby lietadlovej lode.
Dalsi osud prevadzky L-39 som nesledoval,lebo som presiel zase na rury,a ani neviem kedy a preco povolili zase prevadzat akrobacie na Albikoch a ake zazracne upravy na nich urobili aby nehoreli motory.Takze to bolo "v skratke" o vlastnostiach lietadla L-39.Pozitivne bolo na nom hlavne to,ze bol jednoduchy pre zacinajucich adeptov,velky vyhlad z kabiny,prehladne budiky v kabine, proste vyrobcovia si s tym pohrali aby to vyzeralo pestro.Dakujem za pozornost.  |
|