|  |  | kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 18:20 | |
|  | Děkuji za odpověď. Mně to na levém horním rohu AP, jak je to v manuálu nefunguje.A nebo to špatně chápu.
PS: já ho hledal plynových pák jako na default....hmm a tam nic. |
| |
|
 |  |  | Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 18:58 | |
|  | Já na TO GA používám univerzální klávesu F4 definovanou defaultne v FS2004. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 18:59 | |
|  | To ovšem není TOGA ale plný kotol.
Mám dojem že u PIC to je klik pravým na niektorú zo šrúbok naľavo a hore od AT prepínača. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 19:40 | |
|  | gustave, prosim, nezamenuj tu TO/GA a plny kotel. jedna se o uplne jine veci a jenom tim mates potencialni novacky. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 19:45 | |
|  | Jen doplním, že ten plný kotel navíc ani není pro éro zdravý. Tím se dají snadno překročit limity pro dané meteo podmínky a je-li simulace příslušného letadla dobře udělaná, tak lze letadlo snadno i zničit  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 01:43 | |
|  | No, pokud mas nastaven max T/O N1 thrust, tak ti N1 bug nedovoli jit az do uplneho max N1, ale zastavi se na zarazce i kdybys plynovy paky otocil kolem dokola  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 10:28 | |
|  | Ovšem ne furt, to musí mať éro FADEC či kao sa tomu nadáva.
Práve napríklad 737 Classic to nemá. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 23:46 | |
|  | Tak to potom jo, classics nelitam a bylo to mysleno na NG. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 16:19 | |
|  | Jenže pokud použiješ funkci F4, což je v podstatě ruční plyn na plno, tak je ti jakékoliv omezení na nic. Hovořím tedy o letadlech starších dat vydání. Jak to má třeba takový Airbus nevím, ale vzhledem k elektronickému řízení předpokládám, že nedovolí jít přes aktuálně limitní výkon. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 18:25 | |
|  | 767 má EEC (Engine Electronic Control), který nedovolí ani manuálním dotlačením pák dát motorům plné otáčky. Pak ještě se dá na TRP (Thrust Rating Panel) nebo v FMC nastavit N1 limit, který nepřekročí autothrottle, ale lze ho dotlačením plynových pák překročit až dokud nedosáhnou otáčky limitu daného EEC. Při vypnutém automatu tahu se pro nastavení správného tahu použije EICAS, páky se nastaví podle N1 limitu. EEC se dá na overheadu vypnout. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 18:48 | |
|  | Ako to tak čítam, tak EEC je veľmi podobný, ak nie totožný, so systémom FADEC. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 17. 2. 2007 / 05:32 | |
|  | TO/GA (Take-Off/Go Around) je v PIC 737 nalavo od A/T prepinaca na srube.
TO/GA je rozdielna vec od plneho kotla... Pri stlaceni to/ga tlacitka (co je v reale na plynovej pake zboku) sa aktivuje pri nezdarenom priblizeni napr. aj missed approach nastaveny v FMC atd..
Na niektorych addonoch treba stlacit TO/GA 2x.. pri missed approach .. 1. krat prerusi priblizenie a da naplno engine, 2. krat aktivuje missed approach naprogramovany v FMS (ak sa nemylim) |
| |
|
 |  |  | Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 19:02 | |
|  | Je to jeden ze šroubků na MCP panelu, vedle přpínače A/T.kliká se na něj normálně levým myšítkem, nikoliv pravým, jak tu bylo řečeno.Zkrátka to tam ojezdi myší, ty šroubky a jeden ti prostě změní kurzor, tak to je on Tys tomu manuálu od toho bulíka moc nedal, co?  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 19:41 | |
|  | jinak mám dojem, že ctrl+shift+g |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 15. 2. 2007 / 20:20 | |
|  | Znáš to, člověk to už hned chce vyzkoušet, "vždyť toho defaulta už mám v malíčku " a potom najednou je těch informací, co je třeba nastudovat,že bych se poprvé rozjel po rwy asi za měsíc, takže manuál nemanuál, prostě to chci alespoň trochu vyzkoušet a postupně ty znalosti doplňovat, no. Ale je fakt, že správný postup to není. Auto si taky koupím až po udělání řidičáku... ) Teď jsem si zalítl LKPR-LKTB včetně FMC ale bez TO/GA. Samozdřejmě, že profík by v tom našel plno chyb, ale na i plnou realitu jsem to zaletěl a pěkně sedl. |
| |
|
 |  |  | Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 14:40 | |
|  | No, pokud se nemýlím (a nebíjte mě, jesli jo ), tak TO/GA je automatické řízení tahu, že? A v PIC 737 je mezi ukazatelem Course a IAS (viz screen). Mám ověřeno, že funguje pouze při spuštěných motorech 
No, jak se tu koukám, tak špekulujete špekulujete, ale nikdo tu nehodí screen Já jako strojař potřebuju obrázky, abych se zorientoval a je to líp vidět  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 14:59 | |
|  | Tady ale nebyla řeč o automatu tahu jako takovém, ale o něčem jiném..
Jak z plně manuálního režimu přejít na plně autoamtický např. ve fázi přiblížení a nezdařeném pokusu o něj.. Kdy letíš manuálně a potřebuješ přepnout na TO/GA režim.. Kapišto..? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: kde najít tlačítko TO/GA na PIC 737 16. 2. 2007 / 15:08 | |
|  | Aaaaahaaa Kapim to... beru svůj přízpěvek zpět  |
| |
|
|