FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 8. 2025, svátek má Bohuslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
CAT III minimá a vybavenie Jeden příspěvek | Celý strom
CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 17:48
Fabo™   
Ako vieme, letisko Bratislava nedávno uviedlo do prevádzy ILS spĺňajúce CAT III A podmienky.

Po prečítaní tohoto ( http://technologie.etrend.sk/92768/veda-a-technika/v-bratislave-pristane-lietadlo-aj-ked-vidno-iba-na-200-metrov ) článku ma napadlo zopár otázok:

a) Existuje nejaký signifikantnejší rozdiel v presnosti resp. rušiteľnosti vysielacých sytémov certifikovaných na A/B/C? Veď technicky musia všetky byť schopné naviesť lietadlo presne do TD zóny (s pomocou prístrojov na palube)

b) Ako je to s tým CAT III C? Doteraz som žil v zrejme mylnom presvedčení, že CAT III C znamená, že lietadlo má ovládanú smerovku a teda udrží po autolande smer dráhy, zataiľčo pri Bčku ho musí držať pilot.
Bčko že vyžaduje vyslovene autoland a Ačko autoland alebo systém umožnujúci presné priblíženie a podrovnanie aj bez AP - napr. HUD na Legacy - máte dve krúžky a je potrebné udržať jeden v druhom. V nejakej výške (povedzme 40ft) sa ten druhý zdvihne a pri udržaní jedného v druhom nastáva podrovnanie a mäkké dosadnutie na dráhu.
 

Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 17:57
Lowmick   
Legacy nema autoland system, ale muze byt dovybaveno (myslim ze to neni ale standartni vybaveni) na CAT II, nicmene ma ten HUD ktery jsi zminoval, tak jelikoz pilot nemusi odtrhavat oci od pristroju a hledat drahu tak ma to vsechno pekne pred sebou. Takze pokud mu to urady dovoli, tak smi az na minima CAT IIIa.
 

Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 19:34
Rychlokvaška
a) Existuje velmi markantní mezi I, II a III (III jako jediná má vedení až na povrch dráhy), ale mezi IIIa-c už velký rozdíl ve smyslu dostupného vedení není. V čem je ale velký rozdíl jsou nároky na provoz, zálohování, odchylky, údržbu a pravidelné testování vyšších kategorií. Rozdíl mezi A a B je téměř astronomický a u letiště, které nemá pravidelně horší podmínky než jsou IIIA minima (DH 0-100ft, RVR 200+ m) a traffic který by to zaplatil (typicky mezinárodní hub, kdy longhaul přílety nemají možnost třeba 12 hodin předem přesně odhadnout podmínky), to nemá význam. V případě IIIC je to už téměř utopie, protože takový systém musí být samozřejmě schopen i vedení po taxiways až ke gejtu (minima jsou obě 0) a to je dost vzácnost i ve vybavení letadel (spíš hudba budoucnosti).

b) To co popisuješ je rollout režim a ten může, ale nemusí být součástí autolandu (i když pro CAT III autopiloty většinou bývá). Pro CAT IIIc je samozřejmě mandatory, důvody viz výše. Pro ostatní není povinný, pokud se nepletu.

Když tak vidím debatu o kategoriíích a autolandu, vždycky si vzpomenu, kde všude lidi v FSce přistávají autolandem (většinou všude kde je ILS). Přitom CAT I má v parametrech povinné vedení jen do 200ft a i když technicky jdou mnohé instalace mnohem níže, představa autolandu bez ILS vedení od nějaké 0.6 majle....to může skončit hodně velkým whoopsem (a taky kdysi v reálu skončilo, když jeden pilot demonstroval schopnosti autolandu na CAT I letišti a letadlo pak bylo téměř na odpis).
Dovolím si proto ještě jednou zopakovat - přiblížení ILS CAT I je od DH min. 200ft vizuálním přiblížením ;p) Technicky by totéž (jen 100ft) mělo platit i pro CAT II, ale moderní systémy si s tíjm dokážou poradit (vedení do 50ft je dostatečné na to, aby to převzal radio alt - je to přece jenom už nad prahem dráhy).
 

Re: Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 19:40
Fabo™   
Vďaka opäť za podrobný rozpis, zdá sa, že OAT robí dobrú prácu )

btw. Kedy to letíš do Goodyearu?

a ešte jedna OT otázka, mierená skôr všeobecne, pozerám, že tam amjú Z242, zvonku sú si s 142 dosť podobné, aký je ale rodiel zvnútra?
 

OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 19:50
Rychlokvaška
Heh, to nevím. Dneska a zítra máme zrovna intermediate test z Performance, Planning, Gen Nav, Radio Nav, Air Law a Flight Ops a jestli tohle zmáknu na nějaký rozumný skóre, tak už asi všechno Hlava mi přestane drnčet asi až o víkendu...Tolik tabulek a grafů jsem ještě zaráz nikdy nepoužíval.

Goodyear - pokud všechno udělám na poprvé, tak 23.4.

Jojo, jedna tu je, malý dotek domoviny Ještě má staré zbarvení původní školy. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že vrtulí točí Textron Lycoming AEIO360, což je panečku rozdíl veliký. Pak taky trochu větší prostor, modernější avionika...takový skoro západní éro. Když je pěkně, tak ho tady pravidelně jeden z instruktorů prohání na akrobačku a je na co koukat, zjevně ignoruje jakési dolní výškové limity ;o)
Až bude čas, tak zkusím něco nafotit.
OAT ho má na to, aby dala studentíkům zakusit co je to vývrtka, pád, let na zádech a podobný brikule.
 

Re: OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 22:34
Fabo™   
Nj, vývrtky, pády a podobné fajnovky na Senece nespravíš P

Tá farba, myslíš len farbu chvostu alebo sa to mení celé? Mne sa všetky tie éra v ich Skills Directory tak páčili )
 

Re: Re: OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 23:04
Rychlokvaška
Současný zbarvení ještě odpovídá CSE Aviation, sesterská firma OAT. Takové žlutomodrobílé cosi. Asi to tak ale i zůstane, tzn. do klasické modrobílé OAT se to asi předělávat nebude. Plácli na to loga OAT a asi to bude stačit
Navíc mám takový pocit, že svezení na 242 zůstane už jen pro ty, co dělají celý výcvik v UK, takže mně to dost možná ani nepotká. Uvidíme. Na tyhle srandičky mám blaníčka
 

Re: Re: Re: OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   20. 2. 2007 / 23:10
Fabo™   
To ako tam máš Blaníka? )

No a k tomu paintu, je to dosť malá fotka, a jediná, tak som si tam tú žltú nevšimol a jediný rozdiel pre mňa ostal biely chvost voči modrému )
 

Re: OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   20. 2. 2007 / 23:54
Rychlokvaška
Nene, klubového jsem bohužel musel opustit a přenechat Jiříkovi v LKCT. Chtěl jsem tím jen říct, že pro vychutnání si těchto režimů je právě Blatník ideální hračka
 

Re: Re: OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:02
Fabo™   
No jo, a ja som si myslel, že tam žiaci prevádzkujú relaxačnú plachtárinu )
 

Re: Re: Re: OT: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:03
Serž   
ukaz mi jak budes plachtit s Blatnikem krome jak z okna a mas u me pivo na simbeeru
 

Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:05
Rychlokvaška
Škoda, že simbeer bude pro mně (zase) příliš daleko...;o)
 

Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:06
Tragédie v JRD
ani simvodku nedas?
 

Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:07
Serž   
mel by to asi o 15km bliz
 

Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:08
Rychlokvaška
Když někdo něco zorganizuje 2.-3. týden v dubnu, tak dám cokoliv ;o) Do té doby leda že byste všichni sedli na oranžový éro a měli pak velkou radost z piva za 130 káčé
 

Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:12
Serž   
ono by to mozna bylo zajimave, ale kdo by to organizoval tam... samozrejme vylet na 5 pivek za 3 litry je trosku z cesty, aspon nejaky program a stravit tam vikend, takova predstava se mi libi vic. to by se snad sneslo i pivo za 130 (nakonec bych stejne chlastal vodku)
 

Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:13
Tragédie v JRD
som za... ale nevim jestli se dostatecn erychle najde odstatek ochotnych cvoku udelat si vikend v anglii za par tisic kvuli pivum..

nechces si pobyt v anglii prodlozit do toho kvetna, kdy tam stejne letim tak jako tak? .)
 

Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:19
Rychlokvaška
Hehe
No kdybyste to pobrali jako prohlídku OAT, tak by se určitě našly lákadla jako simy Senecy nebo full motion B737 ;o)

Faktem je, že jako pivo by to byla hodně drahá prdel, nákladově něco kolem 5 litrů bez piv ;o)
 

Re: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 00:23
Tragédie v JRD
je to blby... easyjet na duben kolem 3000 za jeden smer bez tax.. to uz by vyslo levnejc s csa (4500 obousmerne vcetne tax)... ale ty simy .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 14:27
Jennik   
Jestli bys ty simy zaručil, tak se snad dám přemluvit! Po anglii už se mi hodně stýská (teda krom těch pitomejch platanů...)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 16:37
Fabo™   
Tobe se styska po Anglii? Zajimave, mne vubec )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie // hoodne OT   21. 2. 2007 / 18:13
Rychlokvaška
No, jumpseat na 2 hoďky, to asi můžu slíbit i bez ptaní
Vzít to do ruky už bude horší, běží to tu od rána do večera...
 

Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie   20. 2. 2007 / 22:14
OK-Milda (BHA410)   
Jediný, co jsem v rychlosti našel je toto http://www.airliners.net/open.file/0673555/L/
 

Re: Re: Re: Re: CAT III minimá a vybavenie   21. 2. 2007 / 00:08
Serž   
a udelali mu aspon stylovou registraci
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ