|  |  | | Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:04 | |
|  | Mam dotaz aky je vlastne rozdiel medzi tymito dvomi druhmi textur teda myslim technicky rozdiel.
Na oko su 32-bit krajsie ako DXT3 to je fakt ale zaroven strasne uberaju FPS to je aspon moje zistenie.
Myslite ze prekonvertovanie 32-bit textur na DXT3 mi pomoze zvysit FPS.
Jesto nejaky program ktory dokaze hromadne prekonvertovat 32-bit textury na DXT3, lebo prerabat ich v programe dxtbmp po jednom je strasne zdlhave.
PS:Hlavne mi ide o textury lietadiel. Stiahol som A318 IFDG no pri lietani mi to dost ubera FPS viem ze to je to sposobuje aj model ale zmena textur by mohla pomoct? |
| |
|
 |  |  | | Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:13 | |
|  | | V podstatě jsi si odpověděl. Výhoda textury DXT je v její kompresi a i následné HW podpoře. Ve většině případů překlopení textur z 32bit na DXT jde bez ztráty funkčnosti, ale jsou i případy (zjistil jsem to u pár cokpitů), že to s DXT texturama neběhá. Hromadný konvertor bohužel neznám, ale těch pár textur pro pár používaných letadel jsem nějak přetrpěl. |
| |
|
 |  |  | | Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:22 | |
|  | Priamo SDK obsahuje utilitu "ImageTool"
Daj do jedneho adresare tu utilitu spolu s .bmp 32bit
a urob si batacik s tym to riadkom
imagetool.exe -batch -DXT3 -nomip -e bmp *.bmp
Pokial chces aj mipmamy, daj prec option -nmip.
Ale nedoporucujem, lebo pri pouzivani moze nastat klasicky efekt rozmazanych textur v krajine.
good luck  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:31 | |
|  | | U textur letadel jsem mipmapy vždycky vypustil a problém nikdy neměl. U textur scenérií bych to i pochopil. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:42 | |
|  | | Dik Dik za dobre rady. Idem teda pracovat. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:51 | |
|  | | Este jeda otazka mozem zmenit aj textury 256Colours na DTX3. Nepokazim tym nieco? |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:57 | |
|  | Tak to ti člověče nevim, ale když to zkusíš, tak uvidíš (hlavně zálohuj před experimentem ). Podle mě to ale bude dělat problém. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 13:58 | |
|  | | Vyskusam a uvidim ze co to bude robit. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 14:22 | |
|  | | Nejdřive je musíš přeuložit do 24bit (3x8bit) RGB prostoru, pak není problém. Horší je, jestli ta 8bit textura měla ty známé kobercové rastrové artefakty způsobené "mícháním" barev, nak teré v 8bit paletě nezbylo místo. Těch se totiž tímto způsobem nezbavíš, výsledný HW přínos bude jen díky mipmapám (multi-rozlišení pro kreslení textury v dálce) a vizuální žádny, možná diky mipmapám i horší. Pokud si to nenakreslíš znova a nevyužiješ plného RGB, řekl bych, že to nemá smysl. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 21. 2. 2007 / 18:46 | |
|  | 256 farebne textury by som nechal na pokoji. Byvaju s nimi dost problemy a nasledne pady FSky. Radsej 24bit resp. 32bit textury.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit? 22. 2. 2007 / 10:14 | |
|  | | A to s tymi 256 farebnymi texturami sa tyka aj lietadiel. Lebo co mam 747 od POSKY tak tam jeden repaint ma rovnake textury v 256 a druhy zase v DXT3 a nevsymol som si zeby to robilo nejaku srapatu. |
| |
|
|