FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 16. 12. 2025, svátek má Albína Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Textury DXT3 alebo 32-bit? Jeden příspěvek | Celý strom
Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:04
cimbo
Mam dotaz aky je vlastne rozdiel medzi tymito dvomi druhmi textur teda myslim technicky rozdiel.
Na oko su 32-bit krajsie ako DXT3 to je fakt ale zaroven strasne uberaju FPS to je aspon moje zistenie.
Myslite ze prekonvertovanie 32-bit textur na DXT3 mi pomoze zvysit FPS.
Jesto nejaky program ktory dokaze hromadne prekonvertovat 32-bit textury na DXT3, lebo prerabat ich v programe dxtbmp po jednom je strasne zdlhave.

PS:Hlavne mi ide o textury lietadiel. Stiahol som A318 IFDG no pri lietani mi to dost ubera FPS viem ze to je to sposobuje aj model ale zmena textur by mohla pomoct?
   Seznam příspěvků  

Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:13
OK-Milda (BHA410)   
V podstatě jsi si odpověděl. Výhoda textury DXT je v její kompresi a i následné HW podpoře. Ve většině případů překlopení textur z 32bit na DXT jde bez ztráty funkčnosti, ale jsou i případy (zjistil jsem to u pár cokpitů), že to s DXT texturama neběhá. Hromadný konvertor bohužel neznám, ale těch pár textur pro pár používaných letadel jsem nějak přetrpěl.
   Seznam příspěvků  

Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:22
xWing   
Priamo SDK obsahuje utilitu "ImageTool"
Daj do jedneho adresare tu utilitu spolu s .bmp 32bit
a urob si batacik s tym to riadkom
imagetool.exe -batch -DXT3 -nomip -e bmp *.bmp
Pokial chces aj mipmamy, daj prec option -nmip.
Ale nedoporucujem, lebo pri pouzivani moze nastat klasicky efekt rozmazanych textur v krajine.
good luck
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:31
OK-Milda (BHA410)   
U textur letadel jsem mipmapy vždycky vypustil a problém nikdy neměl. U textur scenérií bych to i pochopil.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:42
cimbo
Dik Dik za dobre rady. Idem teda pracovat.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:51
cimbo
Este jeda otazka mozem zmenit aj textury 256Colours na DTX3. Nepokazim tym nieco?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:57
OK-Milda (BHA410)   
Tak to ti člověče nevim, ale když to zkusíš, tak uvidíš (hlavně zálohuj před experimentem ). Podle mě to ale bude dělat problém.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:58
cimbo
Vyskusam a uvidim ze co to bude robit.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 14:22
Jennik   
Nejdřive je musíš přeuložit do 24bit (3x8bit) RGB prostoru, pak není problém. Horší je, jestli ta 8bit textura měla ty známé kobercové rastrové artefakty způsobené "mícháním" barev, nak teré v 8bit paletě nezbylo místo. Těch se totiž tímto způsobem nezbavíš, výsledný HW přínos bude jen díky mipmapám (multi-rozlišení pro kreslení textury v dálce) a vizuální žádny, možná diky mipmapám i horší. Pokud si to nenakreslíš znova a nevyužiješ plného RGB, řekl bych, že to nemá smysl.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 18:46
xWing   
256 farebne textury by som nechal na pokoji. Byvaju s nimi dost problemy a nasledne pady FSky. Radsej 24bit resp. 32bit textury.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   22. 2. 2007 / 10:14
cimbo
A to s tymi 256 farebnymi texturami sa tyka aj lietadiel. Lebo co mam 747 od POSKY tak tam jeden repaint ma rovnake textury v 256 a druhy zase v DXT3 a nevsymol som si zeby to robilo nejaku srapatu.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ