|  |  | | mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 19:22 | |
|  | Zdravim pani,
ake mapy vyznacneho pocasia studujete z internetu pred samotnym letom? IFR aj VFR.
Dakujem. |
| |
|
 |  |  | | Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 19:25 | |
|  | | Ja na mapy pocasi nijak vyrazne nekoukam, beru si METARy/TAFy letist kolem kterych letim. |
| |
|
 |  |  | | Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 19:28 | |
|  | | |
|
 |  |  | | Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 19:40 | |
|  | | Já si stahuju aktuální satelitní snímky v reálném čase z prolétávajících satelitů. I když použití pri létání FSky nebylo původním záměrem při stavbě zařízení, je to šikovné ... |
| |
|
 |  |  | | Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 21:09 | |
|  | | |
|
 |  |  | | Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 21:33 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | | Re: Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 21:45 | |
|  | | Ohledne tech METARu a TAFu, ja jsem netvrdil ze to jsou WX mapky, ja jsem jen rikal, ze me k IVAO poletovani staci, kdyz si vezmu METAR nejakyho letiste po ceste a dokazu si podle toho prestavit jaky tam kde muze bejt pocasi, TAF ctu vetsinou jen podle cilovyho (samozrejme jen kdyz je dal, na blizky destinace to ani nema cenu), a podle toho si zase dokazu prestavit jak se to pocasi muze vyvyjet. Namraza a turbulence (a vlastne asi i jetstream) me opravdu nezajimaji, protoze pro me nemaji absolutne zadnou hodnotu (namraza simulovat nejde, turbulence zase IvAp nemusi podchytit spravne). Vyskovy vitr uz pro me pouzitelny je, na ten taky koukam, uz kvuli palivu. Kdyz se pri letu nudim tak jeste mrknu na snimky druzic. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 22:03 | |
|  | Však já neříkám, žes to tvrdil, ale že se autor ptal na něco jiného 
Jinak TAF potřeba pro plánování IMHO docela je - METAR je pouze observation a platná pouze v době pozorování. I když může být doplněná TRENDem a dalšíma věcma s jistou hodnotou předpovědi, nebo lze z vícero METARů a dalších zdrojů relativně odhadnout další vývoj, je to vždy pouze staré pozorování jevů starých klidně i půl hodiny. V TAFu hodně často číhají nepříjemná překvapení.
Pokud jde o IVAO a CAT (zejména v souvislosti s jetstreamem) tak je v rámci nastavení IvApu a FSUIPC celkem obstojně simulováno ve smyslu umístění v prostoru (rozsahově a výškově) a střihu větru. Není to žádná super sláva, ale když člověk prolítává ve špatné výšce jádrem, je to opravdu velmi dramaticky znát (někteří tomu ale říkají, že zase blbne IVAO a kvůli tomu jim pořád blázní rychloměr 
Co je dál na SIG WX mapách důležitý jsou ohraničené oblasti význačných jevů. Ty opravdu stojí taky za zmínku. |
| |
|
 |  |  | | Re: mapy vyznacneho pocasia 23. 2. 2007 / 23:42 | |
|  | Dakujem!  |
| |
|
|