Hned na začátku odpovím na otázku ohledně VC - neřeším, nepoužívám. Vyjímkou jsou jen GA jinak u velkých letadel 2D only, takže kvalita provedení VC mě zcela nezajímá.
Konkrétně, konkrétně.... Já ti ani nevím. Dalo by se to popsat asi takto - létal jsem celkem slušnou dobu PMDG 737-700 a 800 a to celkem bez problémů a spokojeně. Pak jsem vyzkoušel PIC a tak nějak při tom zkušebním letu jsem se začal usmívat, pak víc a víc no a bylo to.
V jedné recenzi na Avsimu jsem narazil na faktor, který autor popisoval jako přibližně "pocit být tam" (myšleno v kokpitu), pokud bych to měl přeložit. Je to směs pocitů z ovládání, z toho jak to letadlo "pluje" vzduchem, pocit jak se s ním pojíždí (tady mám skutečně pocit že cítím ty tuny za sebou, jak se to celé sune po pojížděčce), zvuky které mě obklopují (ten zvuk páky speedbrakes při dosednutí je fakt sexy 
), prostě asi tak by se to dalo popsat.
Vůbec bych nesrovnával provedení avioniky, FMC, externího modelu atd.
A jen pro úplnost - poslední kapkou, když jsem se rozhodoval jestli pokračovat dál PMDG nebo přejít na PIC, byl jeden let do Bratislavy. Tam jsem si totiž přistával s PMDG hezky na ruku, pohodička, sluníčko svítilo, a najednou jsem po předchozích letech s PIC ucítil takový intenzívní pocit z toho finále ohledně chování letadla. Dalo by se to shrnout asi takto - visím na špagátu v krabici od bot, která se opile kynklá ze strany na stranu.
Takže podtrženo a sečteno - absolutně nehodlám porovnávat PMDG a PIC stylem lepší horší. Něco má lepší PMDG, něco PIC.
Je to jen a jen o tom pocitu, který příjemně dráždí smysly. |
|