FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 7. 8. 2025, svátek má Lada Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
follow me na LKPR ?? Jeden příspěvek | Celý strom
follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 10:00
domajs
Zdravim letci,neznáte někoho kdo by si rád zajezdil na ivau s follow me na LKPR v bratislavě ho maj a myslim si že je to super spestření simulovaného létání.
 

Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 10:25
Marky Parky   
Follow me na LKPR je celkem běžně k dostání při velkých flyinech. Ale myslím si (a asi nejsem sám), že při běžném provozu budou lidi radši za pokrytí standardních stanovišť, než za zpestření. Ono mít třeba Follow, ale nemít approach nebo oblast je poněkud kontraproduktivní .

A ještě pro info - aby na LKPR mohlo být follow me, musí být splněny následující podmínky:

TWR online a člověk co dělá FM musí mít C1 a víc.

 

Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 10:41
Promact
A není to trochu zbytečný?
Spousta lidi by si třeba ráda zajezdila, ale tato podmínka je vylučuje.
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 10:44
Jennik   
Ja myslim, ze to je prave smyslem te podminky
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 11:18
Anacron
Ale pro OBS by to nebylo spatny. Nauci se a jeste je uzitecny.
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:16
memorex
tak to je stupidní podmínka
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:29
LS
To neni stupidni podminka...Bohuzel i kdyz ma Hoaker pravdu v tom, ze pojezdovy system by mel kazdy ridici umet od zacatku. Myslite si, ale ze to tak funguje i ve skutecnosti? Se prijdte podivat nekdy na LKPR, az tam bude zase nekdo z mladsi generace (ano mlada generace vytvari nejvice problemu) uvidite, ze praxe je uplne jina a kdyz prilitne nejaky cizi pilot, tak neni schopen dat dohromady poradnou anglickou vetu, natoz pojezdovky. Kde je ptoom problem? Nemuzeme kazdeho vodit za rucicku a rikat mu, tohleto je A, tohleto B. Chce to taky vlastniho studovani a dokud se tito jedinci nenauci, nedojde jim to, ci cokoliv jineho, tak tu holt takova pravidla budou. Obavam se, ze kdybychom zrusili tyto omezeni, tak by to vedlo u nekterych k porusovani pravidel a poradali by ruzne honicky atd.
Opravdu toto je nejlepsi kompromis a nejlepsi zpusob uceni je OBS a hlavne litat, abych se neco naucil a ne si sednout za radar, ono to prijde samo, pojezdovky si vytisknu zitra, odletovky neumim, ale to je jedno...
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:45
Hoaker
Co ma co spolecneho uroven cizich priletavajicih pilotu se zajmem mladych ridicich delat FM? Prece u nas snad nebude zadnej clovek, kterej by sel delat FM na Ruzyn a neznal pojizdecky, ne? Kdyz takovej clovek zvladne GND, tudiz je schopen davat letadlum pokyny pro pojizdeni. IMHO je to daleko min prace a daleko mene narocna pozice (FM), nez GND, protoze vzdycky resi jenom jedno letadlo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 18:30
pseudoMates
Bože můj.. To, že někdo zasedne GND, ani zdaleka neznamená, že zná pojezdovky ...
A je vidět, že si s FM asi moc nejezdil.. Možná je to dobře..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 13:48
Hoaker
Jojo, nepochybne je to dobre Uzasny, jak si neodpustis urazku...
 

Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 10:26
Anacron
Ja bych to i zkusil, ale bohuzel nemam zadnou hodnost , tak abych te netahal po celym letisti .
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 12:25
Dudko   
Tiež sa mi to zdá nezmyselné obmedzenie(?) Veď tam kde nie je simulácia "Follow me Car" tak musí vedieť po pristátí narolovať na stojánku každý pilot aj ten s najnižšou hodnosťou(?) Som zvedavý akú hodnosť by musela mať obsluha "push-back" vozidla, keby taká simulácia na IVAO existovala(?) ... hi
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 12:35
nimbo
ono to obmedzenie až tak nezmyselné nie je. Divil by si sa koľko ľudí nevie pojíždět podľa pokynov.Čo je ešte smutnejšie, nie sú to len zahraniční.
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 12:42
pseudoMates
Vyvedu te z omylu..
To omezeni je tam pro to, aby nekdo, kdo nema ani sajnu o pojezdovem systemu letiste, nevedl letadla pri pojizdeni na stojanku jinam a jinudy, nez urci ATC. C1 rating je, ve vetsine pripadu, zarukou toho, ze na nejaky rozumny urovni dotycnej follow me, pojezdovej system ovlada a ze nebude pro TWR/GND pritezi (a to dost velkou).
Divil by ses, kolik lidi s S2 a S3 ratingem Prahu vubec nezna..
O pilotech ani nemluvim..
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 13:27
Hoaker
No IMHO zvladat pojezdovy system letiste ale snad musi kazdej, kdo chce ridit na GND nebo TWR, nebo ne? A na to nemusi byt C1+. Taky mi prijde omezeni na Follow Me na pozici C1 a vyssi jako naprosto mimoidni. Ale tak ja jsem svymi kritickymi nazory na tema IVAO a jeho vedeni pomerne znamej, takze u mne to asi nikoho neprekvapi
 

Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 13:52
Marky Parky   
To že na TWR a GND nemusí být C1 a výš je zcestný argument, protože když si přečteš oficiální doporučení pro aplikaci FRA na IVAO, zjistíš, že pro GND a TWR by právě měla!
být aplikována hodnost C1 a výš.

Fakt, že český staff vychází v tomto směru vstříc začátečníkům a povinný rating o něco snížil nevidím jako rozumný argument pro to snižnovat ratingy i někde jinde (když pominu skutečnost, že to technicky není možné, protože pravidlo C1+ na FM nastavilo IVAO HQ právě po špatných zkušenostech se začátečníky co dělali na FM bordel)...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 13:55
Hoaker
No jiste. Opet pravidla versus realita onlinoveho letani Zajimalo by mne, kdo by potom vlastne ridil, kdyz by se i na GND a TWR pousteli jenom lidi C1+ . Ne, to je proste asi muj problem, ze naprosto nechapu vasi politiku a pristup k IVAO.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:11
Filip   
Nestěžuj si, s řídícíma to je jako v reálu. Cca 3 lidi ze sta se chytnou. To platí i na IVAU
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:19
memorex
souhlasím
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:33
Marky Parky   
S čím? S tím, že Hoaker nechápe naši politiku? Wow, dneska to bude zase veselý den
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:38
Marky Parky   
Řídilo by míň lidí a dobře. Když by se to uvolnilo úplně, řídilo by moc lidí a blbě. Takhle řídí rozumné množství lidí v rozumné kvalitě.

Možná budu působit trošku ironicky, ale mohl bys být konkrétnější v tom, kterou část naší politiky nechápeš? Tu kde snižujeme ratingy proti doporučení, aby si mohlo zařídit víc lidí? )) Takže bys rád omezení zase zvýšil?....

Promiň, že záměrně takhle ironizuju, ale je to proto, aby sis pořádně přečetl co jsem psal - pravidla doporučují C1+ a my je snižujeme na S3 resp. nic...... naše politika teda je IVAO OTEVŘÍT více začátečníkům, ne omezovat.... to že nejde to otevřít úplně je snad pochopitelné, protože nějaká míra kontroly zůstat musí, jak jsme se opakovaně v posledních několika měsících přesvědčili, když pár dnů FRA nefungovaly...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 14:42
Hoaker
To je stale ta sama diskuse o smyslu IVAO Nekdo v tom vidi predevsim zabavu a nekdo si hraje na real a bere to jako pripravu pro prijimacky do kurzu ATC v realu. Ja se nikterak netajim, ze ta druha varianta mi prijde naprosto zcestna. Ale nechci rozjizdet dalsi nesmyslnej thread.
Jenom bych rad k te tvoji ironii podotkl, ze LKAA FIR patri mezi oblasti s nejvyssim omezeni pro ridici, z hlediska Evropy. A prave mira kontroly je to, co se spouste lidi dlouhodobe nelibi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 15:01
Marky Parky   
Prosím, pokud už máme rozumně argumentovat v diskusi, uváděj pravdivé informace.

LKAA patří z hlediska FRA k evropskému průměru. Fakta pro porovnání:

Země, které mají stejné nároky jako my (C1+ na ACC, C1+ na APP na mezinárodních letištích, S3+ na TWR a regionálních letištích):

Německo, Holandsko, Dánsko, Špaňelsko, Slovinsko, Rakousko, Turecko

Země, které mají přísnější nároky než my (uvedu i v čem se liší):

Anglie - většina CTR C2+
Irsko - CTR C2+
Polsko - všechny APP C1+
Itálie - některá APP C2+
Rumunsko - APP i CTR C2+


Je pravda, že jsou i země s nižsím ratingem (jako třeba Francie, kde je skoro všude dovoleno S3+), ale proboha tak snad řídit nechceme ne? Z francouzů si kvůli jejich kvalitám dělá legraci zbytek evropy...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 15:33
Hoaker
Myslim, ze tahle diskuse je zcela zbytecna. Ty budes mit vzdycky argumenty. Dulezite je ale prazdne nebe a chybejici ridici nad CR.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 15:36
Totti10
Ono de spis o to, ze kazdej ma jiny priority. Proto se nikdy nedohodnou dva lidi, kdy jeden uprednostnuje kvalitu pilotu/ridicich nad kvantitou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 16:40
Jaakov   
SOrry, ale radši než se srážet s okolním provozem , v rámci dobrodružství nějakýho chytráka co si za to sedne bez vyýcviku, poletím na unicomu a když už řídící bude, tak si zas můžu bejt jistej, že to nebude žádnej limonádeovej jeliman...
Já tě na jednu stranu chápu jak to mysliš, myslím, že většina lidí...ale ty bereš ten tvůj pohled jako jedinej správnej. tak to aspoň vidím já...z toho jsou potom ty hádky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 16:53
donCarlos
presne tak. takze co takhle se vykaslat na tuhle debatu, sednout za radary/berany/joysticky a jit neco udelat s tim zakladnim probleme - provozem a rizenim?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 16:59
Marky Parky   
Samozřejmě že budu mít argumenty - kdybych neměl svůj názor podpořený nějakými argumenty, tak bych si nedovolil cokoliv říkat

Pojďme ale klidně v diskusi pokračovat, dokud se budeme držet ve slušných mezích a nepropadneme flame, nevidím důvod k tomu to nedělat.

Jestli jsem to správně pochopil, tak tobě vadí "prázdné nebe a chybějící řídící" a myslíš si, že tento fakt je způsobený příliš vysoko nastavenými omezeními. Tedy (volně parafrázováno), že je tu početně silná skupina lidí, co by (pokud by nebyla omezení) pokrývala jako ATC stanoviště tak, aby byl výraznější rozdíl proti dnešku a pokrytí u nás bylo stejně časté, jako například v Německu.

Já oproti tomu tvrdím, že za nedostatečné pokrytí může prostě celkový nedostatek lidí - a že úplné otevření pravidel by nevedlo k výraznému celkovému zvýšení pokrytí, ale pouze k minoritnímu zvýšení pokrytí, za současného majoritního snížení kvality v té době navíc.

Abych nemlátil prázdnou slámu, přihodím i nějaká čísla - procházel jsem teď statistiky za měsíc únor a zjistil, že kdyby byla snížena hranice FRA z hodnosti C1 na S3 ve večerních špičkách, tak by se (při stejném počtu připojených) zvedlo pokrytí ACC z 12 dnů na 15! a to při poměru 17 lidí s C1+ oproti 40 lidem s S3. A to je únor jeden z nejslabších měsíců, co byl, díky indispozici některých řídících. Například v září 06 bylo pokrytí večerů lidmi s C1+ 22/30 dnů, zatímco při přibrání S3jek by se pokrytí zvedlo na 24/30 dnů.

Tedy zdánlivě by mohlo řídit o 235% víc řídících, ale skutečné pokrytí by se zvýšilo o přibližně o 20-25%. Ovšem současně by to vedlo k tomu, že u cca 20% pokrytého času (tedy u každé páte hodiny) nebude garantována kvalita. A nedávná zkušenost s nefuknčními FRA nás poučila, že je zbytečných třeba i 99 hodin skvělého pokrytí, když 10 minut pokrytí neznalým ATC okamžitě vyvolá stížnosti pilotů i ATC z okolních krajin.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 17:37
Marky Parky   
Jo a ještě jedna zajímavá věc - kdyby došlo místo snížení ke zvýšení omezení na C2+, tak pokrytí klesne z 12 dnů na 11 .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 18:35
pseudoMates

Bingo..
Díky..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 13:58
Hoaker
Udelal sis dobre?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:29
pseudoMates
Ještě ne..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 13:58
Hoaker
Cast vety "...nebude garantovana kvalita"... hovori za vse. Ja uz sem na rizeni zcela rezignoval, protoze se nehodlam nechat buzerovat za kazdou chybu, ale z pohledu pilota je pro mne dulezitejsi, aby na te vezi "nekdo" byl i za cenu toho, ze nebude dodrzovat posledni AIP, ale zajisti, ze na draze nebude nejakej startujici silenec, zatimco budu pristavat a pak mne odnaviguje na stojanku, pripadne, ze mi da vektor na ILS. To je pro mne osobne daleko dulezitejsi, protoze ja se virtualnim letanim predevsim bavim a "zrani predpisu" s radosti prenecham nekomu jinemu, nejlepe do realu.

Tem tvym statistikam prilis nerozumim. Ono totiz nejde predevsim o vecerni spicky, ale o pokryti prave mimo tyhle spicky. Mozna by i pomohlo nejak vice zahybat s casem pro omezeni. Napriklad mimo spicku to vyrazneji uvolnit apod.

Nicmene tato debata se rozebehla kvuli follow me autu a v tomto pripade proste z meho pohledu omezeni C1+ nema absolutne smysl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 14:14
Lowmick   
To je prave ono, protoze neni nic zvlastniho ze narazis na lidi kteri prave ani vektorovat neumi a o bordelu na pojizdeckach/draze nemluve. O to jde. Dostavas informace ktere nepotrebujes, prikazy ktere ti nijak nepomuzou. To mi rekni co by treba pak delali na ACC? Zkus se jich nekdy treba zeptat co je to vubec LOAS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 14:19
Hoaker
Co je to LOAS?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 14:26
LS
Letter of agreement. V realu hodne potreba na IVAO hodne usnadnujici praci ridicimu. Jsou to pevne dana pravidla za jakych mohou letadla preletet hranice statu, napriklad odlety/prilety do Prahy pres jeden bod...Tyto pravidla resi spoustu konfliktu a ridici se muze spolehnout na to, ze mu to letadlo prijde v hladine XXX, kdyz on muze stoupat do hladiny YYY, takze vi, ze nebudou konfliktni a nemusi to resit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 14:33
Hoaker
jiste... uzasne... ale mozna tak v realu s velkym provozem. Pri virtualnim letani (alespon z meho pohledu pilota) IMHO naprosto na hovno. Klasickej priklad toho, jak se zbytecne snazite cpat do virtualniho letani predpisy z realu a zbytecne tak zeslozitujete neco, co slozite byt vubec nepotrebuje (vzhledem k nizke hustote provozu).
 

Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:02
Rychlokvaška
Michale,

víš dobře, že se do těchhle debat snažím zapojovat, jenom pokud to má nějaký význam k vyřešení dané situace. Ale jsou určité momenty, kdy musím říct, že i při přimhouření všech očí a s vědomím limitů daného komunikačního kanálu překračuješ určité meze. Asi to Lukáš psal zcela zbytečně, protože řídící, který neřídí to přece ví mnohem líp. A zejména pilot ze svého pohledu ví mnohem lépe, co potřebuje řídící proto, aby mohl snadno a bezpečně provádět činnost, kterou má na starosti.

Tohle jsi buď zbytečně přehnal, nebo opravdu nevíš o co jde. A s takovými argumenty bych já osobně do tak vášnivé diskuse nechodil. Můžeš mít na něco názor, můžeš o něm diskutovat. Ale vytáhnout jednu věc, o které si TY myslíš, že je zbytečná, aniž bys někdy odřídil daný počet letadel za využití onoho postupu a dohlédnul konců takového řešení, tak nízko tu myslím tu debatu opravdu vést nemusíme.
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:31
pseudoMates
+1
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:52
Lowmick   
Jak na hovno? Dostal ses nekdy pri priletu pres nemecko do destinace LKKV na hranice ve FL350?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 22:46
LS
Myslis, ze v realu maji hustci provoz, nez mi na IVAO? Ano, ale tam maji otevreno devet sektoru treba najednou. Ty tady na IVAO resis cely FIR, do toho VFR atd. bez LOAs bys byl docela namydlenej a kdyby ti letadla letala jak chtela, tak bys poznal, k cemu LOAs jsou. Jen upozornuju, ze jsme nezavedly vsechny LOAs, spousta z nich je zjednodusenych oproti realu. V realu existuje spousta ruzne delegovanych prosotoru, to po ridicich nechcem. Chceme pouze zakladni LOAs, ktere jim pomohou s nejhutsim provozem, ktery nad CR na IVAO leta...

Ale asi ma David pravdu, jako ridici o tom vim uplne kulove a ty o tom vis daleko vice. Ty jsi zbehlejsi a mozna bys nam mohl presneji popsat jak to chodi v realu, jak vsichni poslouchaji, jak vsichni ihned readbackuji atd. Ale to co slysis v nejakem scanneru je jen zlomek toho co se deje v realu (approval requesty, expedite clearance a spousta dalsiho).

Nemuzu si pomoci, ale ty si stale myslis, ze v realu vsechno chodi jak ma...Opak je pravdou.

Jeste co se tyka hustoty provozu, tak ano jsou huste chvilky, ale kolik si myslis, ze ma ridici na spojeni letadel ve spicce a mimo spicku? Mohl by sis tipnout? Jsem zvedav co to bude...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   3. 3. 2007 / 18:19
Hoaker
No a na tomto tvem prispevku je videt, ze veskera diskuse je s tebou naprosto zbytecna. Zakladnim problemem je, ze jste si (ty a nekolik dalsich lidi) privlastnili patent na nazor, jak ma IVAO v CR smerovat a kdokoliv se pokusi o kritiku, tak je ihned umlcen... v mem pripade ted se mne snazis, naprosto nesmyslne, postavit do role, ze si myslim, ze vsechno vim, vsechno znam. Usmevne... ale pouze na prvni pohled. Pro mne uz je to celkem k placi. Jsi to totiz naopak ty, kdo ma pocit, ze ma patent na rozum a kdo si mysli, ze vi, jak by melo IVAO nejlepe fungovat. Skoda jenom, ze se to nejak neodrazi na novych clenech a na nejakych zasadnich prirustech provozu a ridicich.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 14:23
LS
Vsadim se, ze ti Michal bude oponovat, ze by zrusil LOAs, ze jsou k nicemu...Ale uvidime. Jinak ma Lowmick pravdu. Tyto pravidla tu nejsou proto, aby znemoznily rizeni, ale aby zabranily vstup na pozice lidem, kteri o tom nemaji paru.
Uz jsem to tu psal jednou, je to mlada generace, ktera se jeste nic nenaucila a okamzite chce byt na ACC.

Priklad ze zivota: Jednou nefungovali FRA a na ACC se dostal tusim S2, nebudu jmenovat. S Filipem jsme neco resili na TS a ja byl pripojenej i pres IVAC. Do 15minut mi psal pilot, ze prolital nasim FIRem a ze to bylo neco hrozne. Ze ten clovek neumel dat ani radar contact.

Chapes, proc tu jsou uz pravidla? Dokud lidi nepochopi, ze to neni jen o tom pripojit se a neco blabolit, tak tu ta pravidla budou. Az mlada generace (vim o cem mluvim, sam jsem tim prosel) dostane rozum a zacne pekne od zacatku, tak to mozna pujde. Jak si myslis, ze se cvici v realu? Ze te posadi za radar a hned to pujde? Naopak i po trech mesicich intenzivniho vycviku se nekteri trapi. A zacina se s tremi letadlama??? Na vezi je to tusim jeden odlet a jeden prilet...Tot vse, proste to nejde samo a vyzaduje to i samostudium, protoze tu nemame tolik casu, abychom se kazdemu mohli venovat osm hodin denne. Materialu je dost. To ze je nekdo neumi, nechce ci cokoliv jineho najit neni nas problem. Dneska je takovych moznosti jak najit vytouzeny dokument.
Jinak posledni priklad, ze to jeste nejde. Dostavam, mozna pet do mesice, emaily s dotazem, jak nainstalovat IVAP, copak neexistuji manualy? Lidi CTETE MANUALY, nez se budete ptat. Chapes co jsem tim chtel rici? Ted musim do skoly
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 14:32
Hoaker
Cele tohle, co pises, je naprosto uzasne Jenomze to nikterak nezabrani, aby se podobne "ambiciozni" mladej "cucak" neprihlasil jako pilot a "nekurvil" letani tem ostatnim.
Jinak si Lukasi prosim usetri vysvetlovani, jak to chodi v realu Ja opravdu nejsem pitomec, kterej nevi o cem to je.

Jinak pochopitelne s ohledem na ty dokumenty je to porad o tom samem, co uz jsem rikal driv, pri minulem podobne flame. Je to predevsim na vas, abyste jenom nesedeli na svych pozicich, ale abyste se neustale snazili vymyslet, jak ten zacatek tem "mladejm" co nejvic usnadnit a tim prave ty zacatecniky k rizeni a letani privedli. Napriklad argumentace, ze jsou nekde manualy je sice pekna, ale naprosto nedostatecna. Je to totiz casto prave tloustka manualu, ktera ty lidi odradi. Chce to vymyslet ruzne "kucharky", mozna casem nejake dalsi veci, jako nejake interaktivni ukazkove-vyukove stranky, kde by napriklad byl ukazkovej postup a k tomu zaznam napriklad z realne veze... atd... vsechno se da. Jenom to chce malinko se "snizit" k tem mene znalym a misto prevadeni poslednich uprav AIPu z realu do virtualu se spis venovat te edukativni casti problemu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:40
pseudoMates
Co se týče "kuchařek", rád bych podotknul, že existuje 8-mi (!!!) stránkovej (v PDFku) manuál na základní připojení a spuštění IVACu (zdůrazňuju, že je to včetně obrázků)..
Nepředpokládám, že zrovna ty bys tuto snahu o zjednodušení, pro svojí neskutečnou ješitnost ocenil, ale ten manuál existuje.
Můžeš mi prosím tě teda vysvětlit, proč se dodnes objevují lidi, kteří podle tohohle extrablbuvzdorného materiálu (je to čtení asi na dvacet minut), nejsou schopni ten program nastavit, vytvořit ATIS, kanál na TS apod..? Já ti odpovim. Protože se ani nesnaží ho najít, byť je na přístupném místě..
A opravdu se obávám, že zrovna TY, nemáš šajn o tom, o čem to je v reálu.. Jestli se nepletu, v reálu se nepohybuješ, bereš to jen jako "zábavu", jak si sám napsal, takže nechápu, odkud bereš ten utkvělej dojem, že zrovna TY všechno víš nejlíp a TY všemu rozumíš, jen MY jsme ti blbci, co to děláme špatně.. A ty tvoje věčný kecy o tom, že někde na hnojárně vedeš kolektiv lidí, si laskavě nech od cesty..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 22:58
Mike2811
Hoši, jak jsem mladej, tak jsem asi blbej...
Za prvé - mohli byste si uvědomit, že tato debata není o technické exaktní otázce a správné odpovědi na ni, ale je to o fylozofické podstatě IVAO jako takového, má-li být hrou nebo "realitou - ARAIG"... Dokud si tohle neuvědomíte, tak tyhle flamy nezmizí, protože se tu dokolečka budou hádat lidi s různým (nikdo se špatným) názorem...
Za druhé - mohl bych za nás úlně neschopné požádat o odkaz k tomu dokumentu ? Vždycky, když jsem hledal manuál k Ivacu, tak jsem našel jen ten anglický, mně nesrozumitelný text...
Díky za ochotu a hodně zdaru v debatě...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 23:08
Michael   
http://ivaocz.virtualskies.net/tutorials/IvAc%20tutorial%20CZ.pdf
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   3. 3. 2007 / 07:48
Marky Parky   
Ad zaprvé - jenže tohle je právě omyl - tady neexistuje žádná debata o tom zdali IVAO má být více hrou či simulací - mantinely toho, co má IVAO být, jsou stanoveny odpovědnými činiteli za provoz sítě (IVAO HQ), některé jasně (minimální požadavky na piloty, ATC) a některé volněji (doporučení na FRA a pod.).

Celá ta debata je o tom, že tu je jistá minoritní skupina lidí, kterým se tyto mantinely nelíbí a chtěli by je posunout někam jinam. A neuvědomují si, že problém není v tom, že by ty mantinely byly nastavené špatně, ale v tom, že oni se do těch mantinelů nevejdou (zatímco stovky jiných ano). A ani na tom není nic špatného - pokud někdo má pocit, že je na IVAO moc omezován, pořád tu má mnoho jiných možností, jak si zalétat online s ostatními bez nějakých pravidel - multiplayer, mrkvosoftí herní síť či některá z menších sítí. Ale opravdu není možné přijít někam, kde jsou jasně stanovená pravidla a dělat ukřivděného, že někdo chce jejich dodržování...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   3. 3. 2007 / 18:25
Hoaker
Tak to je hodne nefer Filipe... ale opravdu hodne moc. Neprimo jsi mne ted oznacil za ignoranta, kterej kasle na predpisy a to se mne osobne velmi dotyka. Kdybychom se osobne neznali, budiz, ale takhle si na tebe asi budu muset opravit nazor.

Krome toho... problem neni v tom, jak jsi to tady napsal, ale v tom, ze na zapad od nas se proste "lita a ridi" daleko vic, ale zaroven to tam lidi berou daleko (opravdu hodne daleko) vic v pohode, nez u nas. Takze neni to, jak se snazis naznacit, o tom, ze by chtel nekdo posunovat mantineli mezinarodniho IVAO, ale, ze nekteri z nas volaji po tom, aby se ceske IVAO ponekud priblizilo tomu zapadoevropskemu. Ja osobne mam naletano minimalne nadpolovicni vetsinu ze svych 500+ online hodin, prave mimo CR a to na zapad, takze muzu sakra porovnavat.
 

Re: follow me na LKPR ??   3. 3. 2007 / 18:58
Rychlokvaška
Michale, moje poslední reakce směrem k tobě zůstala bez odpovědi, takže se zeptám ještě jednou - opravdu je nutné a považuješ to za rozumné, diskutovat taky otázku řídících ? Máš nalétáno spoustu hodin, máš zkušenosti, máš svůj názor a ten jsme v případě nároků na piloty nedávno podrobně diskutovali a dospěli k nějakému řešení.

Teď se ovšem poněkud nešťastným způsobem pouštíš trochu na tenký led - máš opravdu pocit, že tvoje zkušenosti a znalosti jsou postačující na to, abys pravidla IVAO sítě posoudil i z pohledu řídícího ? Myslím, že se jedna o úplně něco jiného a navíc z pohledu pilota nejseš schopen naprosto posoudit 90% věcí, které běží v pozadí. To, že je to "zábava pro piloty" a že ti "nikdo nevydá nějaké konfliktní povolení a navede v pořádku do ILS" je výsledkem tvrdé práce a spousty znalostí. Ty nejsi schopen jako pilot v žádném případě schopen posoudit jen z toho, že létáš. Tady už musí být pravidla nastavená úplně jiným způsobem a tak trošku mně mrzí, že i když jsem s tebou souhlasil v řadě věcí v diskusi o pilotech, tady mi přijde, že už opravdu trapně a trestuhodně přeháníš.
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   3. 3. 2007 / 19:15
pseudoMates
Co k tomu dodat..?
100% souhlasím, ale obávám se, že na Hoakera, aby se trochu zamyslel, neplatí ani argumenty, ani silná slova..
On má prostě svou utkvělou představu, vizi, nebo spíš sen a bude si za ním stát, byť je sebezcestnější...
"Je to marný, je to marný, je to marný"... se ho snažit přesvědčit o tom, že nemá pravdu..
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   5. 3. 2007 / 16:02
Hoaker
Ja mohu jako pilot posoudit pouze nasledujici a to sice
- pocet ridicich nad CR a pokryti stanovist
- profesionalitu ridicich
- vstricnost ridicich vuci pilotum (aneb ono jiz diskutovane zrani predpisu az za hrob, ktere se snad vyresilo).

Pokud jsem se pustil do tehle diskuse, tak jenom proto, ze jsem povazoval za nutne reagovat (podle mne) na nesmyslne omezeni FM na pozici C1+. Osobne si domnivam, ze by si pozice FM zaslouzila nejakeou vetsi diskusi a to i na mezinarodnim foru.
Dale jsem se pustil do tehle diskuse proto, ze mohu porovnavat i z pohledu piloty minimalne pokryti stanovist a to je proste oproti nekterym zemim Evropy, dost male. Bohuzel. V posledni rade pak dokazou myslim i ocenit naroky na ridici, protoze neco odrizeno mam a pokud neustale tepu do CZ IVAO staff, tak je to predevsim proto, ze nejsem s jejich praci dlouhodobe spokojen.
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   5. 3. 2007 / 16:12
Totti10
Mne osobne tahle diskuse prijde dost o nicem. Kolik tech FM aut se na IVAU denne pohybuje? Je jich opravdu jako safranu a popravde budu rad kdyz tomu tak zustane. Radsi budu mit ridiciho na approachi nez aby se pulka lidi cpala za volant na zemi. Tot muj nazor a myslim ze i vetsiny ostatnich.
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 12:10
Hoaker
K tomu se pripojim, ale nemyslim si, ze je ta diskuse zbytecna. Jde totiz o obecny princip pristupu k omezenim.
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   5. 3. 2007 / 16:31
pseudoMates
Jako pilot můžeš posoudit toto (konkrétně teda ty):
počet řídících nad ČR a pokrytí stanovišť - ano
profesionalitu ATC - ne, resp. do úrovně GND, protože C1 nemáš tudíž nemůžeš posoudit, jestli někdo na TWR umí, nebo neumí..
vstřícnost ATC vůči pilotům - ne, vzhledem k tvému silně zaujatému pohledu na kohokoliv ze staffu
Jestli se ti omezení na FM zdá nesmyslné, obrať se laskavě na HQ, tam si stěžuj, CZ-staff s tím nemá nic společného, obávám se, že v případném národním hlasování by ses divil, kolik lidí by hlasovalo pro zachování současného omezení.. Možná proti by bylo pár teenagerů, kteří by ucítili šanci dělat "bordel" a ty.. smutná to skupinka..
Obsazení stanovišť oproti některým zemím Evropy je dost malé, nehledě na fakt, že mnoho zemí Evropy má o x % víc obyvatel, než my, čímž narůstá i teoretický počet ATC.
Ocenit nároky na ATC opravdu nedokážeš, neb si žádnou praktickou zkoušku nedělal, nemáš ani ponětí o tom, co se po ATC chce..
To, že tepeš neustále do CZ staffu i ve věcech, s kterými nemá CZ staff nic společného svědčí o tom, že nemáš ani ponětí o čem mluvíš a jak už tu bylo několikrát napsáno.. máš možnost volby.. Nikdo tě nenutí létat v CZ, nikdo tě nenutí dodžovat to, co CZ staff stanovil (k tvému překvapení, je to zejména proto, aby se zvedala úroveň ATC, což ty, jak jsem psal, nedokážeš posoudit), protože můžeš lítat jinde a taky můžeš jít na jinou síť..
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   5. 3. 2007 / 17:02
Eddie75 (OK-PJM)   
Myslim si, ze je taky nizky pocet ridicich zpusoben tim, ze mame dost nizky pocet rizenych letist. Navic pokud se nekdo prihlasi na TWR v Caslavi, Prerove, Kunovicich nebo Vodochodech, tak moc provozu nikdy nema.
Vzdycky me velmi potesi pohled na IvAe country view, kdyz vidim nejen pokryti na "zakladnich" letistich, ale i mensich jako LKLN nebo sluzby AFIS na nerizenych letistich.
Jen vic takovych.
Dalsi vec je, ze vina taky neni jen na strane ridicich. Neni to bohuzel moc neobvykle, ze je pomer poctu ATC ku poctu pilotu temer 1:1...
Opet se ale musim vratit k memu minulemu prispevku; tato sit ma simulovat letecky provoz v realu, o tom to prece je! I kdyz jsou ony pomyslne mantinely pravidel z pochopitelnych duvodu znacne uvolnene. A v realu taky nesoupnou na CTR cloveka, ktery sotva prolezl konkurzem rlp...
Ridici by na sobe mel chtit pracovat a sam by mel chtit poskytovat kvalitni sluzby. A k dosazeni tohoto ma spoustu prostredku. Dalsi uz zalezi jen na nem.
Nemelo by se vsak taky zapominat, ze i piloti by meli byt nalezite pouceni a nelezt na sit bez rozmyslu...
Osobne myslim, ze pravidla site jsou stanovena spravne a praci cz staffu velmi ocenuji.
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 12:20
Hoaker
Vidis a to je prave klasickej dukaz toho tragicky pomyleneho smysleni, ktere ATC a staff maji. Proc bych mel mit proboha C1, abych mohl posoudit kvalitu ATC? Kdo jinej by mel posuzovat uroven a profesionalitu, kdyz ne pilot? ARAIG, ne? V realu jsou tady ATC prece pro piloty a ne obracene. Takze je dulezite, aby mel pilot pocit, ze se o nej nekdo v tom vzduchu postara. A uprimne receno... jako pilota mne absolutne nezajima, jestli ten ATC dodrzuje nejaka posledni interni doporuceni toho ktereho letiste nebo jestli mne podle nejakeho realneho predpisu preda o kus driv nebo pozdeji atd. atd. Dulezite je pro mne, aby mne bezpecne a srozumitelne navedl k cily. To je vsechno. Netreba z toho delat vedu (alespon v pripade virtualniho letani).

Vstricnost ATC vuci pilotum dokazu posoudit zcela urcite, protoze nejsem takovej egoista, abych pripominky vuci staffu promital do sveho vztahu k ATC obecne. Ze nekoho kritizuju jeste neznamena, ze si o nem myslim, ze je (s prominutim) curak.

Jinak ti dekuju, ze jsi mne tak pekne ukazal, jakej jsem nymand jako ATC a ze jsi mi vlastne pekne napsal, at drzim hubu a drzim se kniplu... Diky... klasicka ukazka pristupu k jakekoliv kritice. Jen tak dal hosi!

A pokud budes i nadale pokracovat v tomhle tonu, opravdu mne naseres a zacnu vazne IVAO CZ delat "spravnou" reklamu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 12:47
pseudoMates
Tim, ze nemas C1 jsem chtel rict hlavne to, ze tvuj argument kdesi jinde v tomto strome, ze vis, jak ma ATC fungovat (dokonce to vyznelo tak, ze ty to vis nejlip.. ), je naprosto postavenej na hlavu.. Nemas ani paru o tom, co se deje za obrazovkou toho radaru, na kterej se ATC diva, kdyz ti vydava povoleni, kdyz te ma na starosti..
Tim, ze se snazime a nutime ATC k tomu, aby svoji "praci" na siti delali poctive a precizne, se je snazime pritlacit k tomu, aby svou profesionalitou pak nalakali vetsi mnozstvi pilotu. Jako pilota te opravdu nemusi zajimat, jestli ATC dodrzuje posledni predpisy, predavaci dohody apod., ale toho ATC, co sedi na sousednim sektoru to zajima.. Jenze o tom ty nic nevis.. evidentne.
Vedu z toho nedelame.. Snazime se najit kompromis, aby byli spokojeni vsichni ve vztazich: ATC vs. piloti, ATC vs. ATC a pilot vs. pilot.
Ohledne vstricnosti si myslim, ze zrovna u tebe se tomu tvrzeni neda verit..
Nevim, kdo ma problem s prijimanim kritiky, ale rekl bych, ze i ty ses zarnej priklad toho, jak nekdo naprosto bez premejsleni dokaze smest padne argumenty (Markyho a Davida) ze stolu.. Jen tak dal, chlape..!
Hele, nechci ti nejak kazit naladu, ale zalovat maji ve zvyku male deti a pomlouvat, stary baby... tak nevim, kam tou posledni vetou smerujes..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 13:03
OK-Milda (BHA410)   
Víš kam? ..... Až tam ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 14:22
pseudoMates
Mildo, prosim te, jestli mas cas, posli mi to na ICQ, to, ohledne ceho jsem ti psal vcera.. Az dorazim domu, tak si to prectu.. DIKY.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 16:26
Hoaker
Ze sis nasel v me odpovedi naprosto nesmyslne to, ze snad vim nejlip, jak maji fungovat ATC, to mne mrzi, ale je to ciste a jenom tvuj problem. Nic takoveho si nemyslim a byl bych idiot, kdybych si to myslel. Ale osobne mne urazi, kdyz mi nekdo rekne, ze "nemam ani paru o tom, co se deje za obrazovkou toho radaru". Ano, nemam sice C1 (uzasny, jak se nekteri lide ohaneji frckama), ale i presto vim, co se za tim radarem deje. A znovu te chci pozadat, aby sis odpustil ta osobni invektiva.

A jenom poznamka na konec. Pokud si myslis, ze "tlacenim na ATC" a dalsim priblizovanim se realite nalakas dalsi piloty, tak je to jenom dukaz naprosteho nepochopeni soucasneho stavu. Ony jsou to totiz pojene nadoby... ATC a piloty... piloti a ATC. Problem je ale v tom, ze zatimco na ATC se (alespon v CR) vyvijeji stale prisnejsi naroky a je (dle tveho tvrzeni) vseobecna snaha o jejich stale vetsi profesionalitu, tak v pripade piloty zadny takovy bic neexistuje. Co z toho prameni? Prameni z toho to, ze "nuzky" mezi mnozstvim znalosti (nebo spis pristupem k virtualnimu letani) pilotu a ATC se budou dale rozvirat a bude stale casteji dochazet k nedorozumenim, kdy sice ATC bude postupovat presne podle predpisu, ale pilot absolutne nebude chapat co se deje, protoze nekde v Nemecku nebo Holandsku nebo Italii se s nicim tak do detailu propracovanym nesetka. Bude tak dochazet k tomu, ze u nas budou litat jenom nasi piloti a to jeste jenom nekteri. Anebo bude dochazet k tomu, ze ATC budou cim dal, tim vice rozladeni z toho, ze "jsou piloti ignoranti". To je hlavni vec, pred kterou varuju a mam pocit, ze to stale nikdo nechape a ani chapat nechce.

Nicmene klidne mne opet oznac za burice, idiota a ignoranta. Jiste se ti ulevi a udela ti to dobre.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   7. 3. 2007 / 12:29
Marky Parky   
Mam pocit, že se opět mýlíš. Naopak čim lépe bude ATC připraven a bude vědět jak si má uspořádat prostor a podobně, tím větší má šanci se poprat a neposrážet nezkušené piloty. Naopak ATC, který není znalý postupů, to daleko snáze propaří.

Hned mne napadá jeden příklad.

Představ si, že máš letadlo letící ve vysoké hladině do Bratislavy, které řídí nezkušený pilot. Proti němu letí z Budapešti jiná letadla, třeba nad sebou mezi hladinami 220 a 280 a taky stoupou nějaké odlety z Bratislavy. Dobrý řídící v čechách ví, že přílet musí klesat do FL170, a že musí mít na ODNEM FL210 nebo níže. Naopak dobrý řídící v Bratislavě ví, že jednak může tenhle přílet takhle očekávat, a také, že odlet z Bratislavy může stoupat jen do FL160, ale že musí být výš než FL130 (aby nenarušil prostor Brněnskému řídícímu). Brňák zase ví, že si může svoje letadla klidné vektorovat kolem hranic až do FL120, protože všechen ten frmol nad ním k němu nepřijde. Tohle nejsou vymyšlené žádné hrůzy, to je jedna z mnoha standardních situací na IVAO.

A teď k věcem které zmiňuješ:
a) Ty jako pilot absolutně nevnímáš, co se děje - dostaneš "descend FL170, cross ODNEM FL210 or bellow" a tobě to stačí. Vůbec netušíš, že se v danou chvíli třeba vyhýbáš 4 dalším jiným letadlům. A totéž se děje na různých hranicích holandska, německa, itálie - všude - jenže jedině v čechách to vidíš a vnímáš, protože jsi tady doma a tak trošku citlivěji sleduješ. V zahraničí prostě dostaneš instrukci, splníš ji a nestaráš se.
Kdyby byl ale na stejném místě nějaký nezkušený ATC, který nezná postupy, tak to prostě spaří. Ty si možná řekneš "OK, tak se to nepovedlo, právě do mě nabouralo letadlo, ale mám vyplé crashe, tak se prd děje", ale o tom už IVAO není...

b) Když se v takovéhle situaci objeví začátečník, který není schopný tu instrukci pobrat, není to tak, že by se na to laicčtí ATC "vykašlali", ale naopak - rozvíjí se horečná činnost o které nemáš tušení - jednotliví ATC spolu koordinují aby ta letadla vyhli, ATC se snaží použít jiné metody řešení (místo cross at level přidělí rate of descend, nebo letadlo otočí na nějaký nekonfliktní kurz, atd..). Tohle všechno se opět děje ve všech zemích, které zmiňuješ - a ty jako pilot to opět nevnímáš, dokonce ani když jseš ten začátečník. Zatímco neznalý ATC se dvojnásob dostane do pressu - nejen že nezná postupy, kterými se ze situace dostat, ale dokonce ani neví co může a nemůže očekávat od schvých partnerů a pod. Výsledek situace je stený jako v příkladu a) - virtuální srážka...

Takže není to tak, že tě nikdo nechápe - ale je to přesně naopak - je velmi zřetelné, že čím víc bude přibývat pilotů, tak vzhledem k jejich kvalitám, bude potřeba víc a více zkušených ATC, kteří budou umět uřídit danou situaci, aniž by ta letadla posráželi a poradili si i s problémovými piloty.

A ještě jednu věc bych si dovolil zmínit - i tohleto je paralerou k reálnému provozu - i v reálu se ti snadno stane, že narazíš na pilota diletanta, který umí anglicky jen climb a descend a přesto si to vesele valí přes půl evropy se špatné vyplněným letovým plánkem . A jediný způsob, jak se tomuto ubránit, je mít dobře vycvičené ATC, kteří si s takovým letadlem dokážou poradit.
 

Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 14:58
Rychlokvaška
Michale, píšu to potřetí a pevně doufám že naposledy. Pořád ještě mám trochu optimistický pocit, že je to všechno jen vzájemné nepochopení, ale musím přiznat, že už mi připadá, že to děláš schválně a že máš opravdu nějaký osobní problém, který nemá s objektivitou vůbec nic společného.

Nikdo nepochybuje o tom, že pilot může posoudit vstřícnost ATC vůči pilotům. Znovu opakuju, diskuse na dané téma proběhla, byla uzavřena podle mně rozumným kompromisem a opravdu nemám pocit, že zůstalo vše při starém. Stejně tak je asi každému jasné, že ATC je služba pro piloty a nikoliv naopak.

V čem si ale zásadně nerozumíme je to, jak ty vidíš nutné znalosti a zkušenosti pro výkon této činnosti, tak aby byla skutečnou službou a nikoliv přítěží nebo snad nedejbože přídavným nebezpečím (jak to bohužel dost často bývá a o tom byla původně tato debata). Tvůj pohled jak ho specifikuješ (jako pilota mne absolutne nezajima, jestli ten ATC dodrzuje nejaka posledni interni doporuceni toho ktereho letiste nebo jestli mne podle nejakeho realneho predpisu preda o kus driv nebo pozdeji atd. atd. Dulezite je pro mne, aby mne bezpecne a srozumitelne navedl k cily. To je vsechno. Netreba z toho delat vedu (alespon v pripade virtualniho letani) je opravdu, ale opravdu hodně krátkozraký, pokud se chceš stavět do pozice, ze které jsi schopen činnost ATC posuzovat. Implikuje totiž představu, že činnost ATC spočívá v tom, dát letadlu nějaké výšky a headingy a pak povolení do ILS a je to hotovo. To je totiž to co jsi schopen jako pilot posoudit, protože toho víc nevidíš. Abych nepřeháněl, z tohoto posouzení dokážeš ohodnotit nepříliš přehnaným odhadem taková 2% jeho činnosti.

Copak je tak nepochopitelné, že v tom vzduchu není jen jedno letadlo ? Že ty letadla nejen neletí všechny v jedné hladině, ale i stoupají, klesají, odlétají a přilétají, přistávají, vzlétají ? Že separace neznamená, že se letadla nesrazí, ale že mezi nimi musí být určité dané rozestupy ? Že ty rozestupy tam nejsou proto, aby se dali buzerovat nováčci, ale aby existovala bezpečnostní minima pro různé úrovně přesností zařízení, schopností piotů, možných odchylek, apod. ? Že ona separace není jedinou činností, ale že se ATC i snaží optimalizovat letadlům profil stoupání a zejména klesání tak, aby byla ve správné výšce ve správném místě bez nabytečné spotřeby paliva a času navíc (mimo jiné jeden z důvodů pro tebou tolik nepochopené LOAs) ? Že ne vždy je vše zcela ok a je třeba řešit emergency a jiné problémy ? Nebo že nejsme jen LKAA, ale kolem nás jsou i jiné země, s letištmi na jejich i naší straně poměrně blízko hranic a že je potřeba provoz řešit tak, abychom si vzájemně neposráželi letadla bez toho abychom museli každé telefonicky diskutovat co s ním uděláme? (další LOAs nesmysl, asi).

Mohl bych tak pokračovat donekonečna...ale proč, když to všichni chápou, krom tebe ? Pořád mi nějak nejde do hlavy, jak člověk s tvou real life historií, inteligencí a názory může mít tak strašlivě krátkozraký pohled na věc....Kde je prosímtě problém ? Někdo tě štve, nebo seš prostě rozenej troublemaker, nebo se snad nedejbože za něco mstíš ? Tohle už opravdu překračuje významně hranice kontruktivní kritiky a dostává se to na úroveň mateřské školky a to bych opravdu nerad.
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 15:25
Fabo™   
Amen.


Jirko, da sa tu dat teme lock?
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 16:16
Hoaker
No evidentne si nerozumime, ale to je jedno. To, co jsi tady napsal je dozajista pravda a ja s tim souhlasim. Zejmena pak, ze jsme otazku vstricnosti ATC k pilotum (alespon doufam) vyresili (a osobne si myslim, ze ta diskuse byla plodna a mela smysl). Ale to o cem pises vubec neni to, kvuli cemu kritizuju CZ Staff. Ale to je jedno. Nechme diskusi diskusi. To, ze jsem vypenil na Matese bylo proto, ze mne zacal pomerne hnusne napadat. Jinak uz bych se na to davno vykaslal.
A ne, nejsem rozenej troublemaker ani se za nic nemstim. Jenom asi ti, kteri na mne reagujou ne zcela chapou smysl a vyznam toho, co pisu a v jakem to pisu kontextu (to asi predevsim). Mozna je to moje chyba, ze to nepisu naprosto jednoznacne a predpokladam, ze kazdej sleduje vyznam a smysl cele diskuse. Znovu rikam, kdyby pseudomates nezacal s osobnima invektivama, nechal bych to bejt.
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   6. 3. 2007 / 16:37
pseudoMates
Kdyby ses nestavěl do role vševěda, asi bych si je odpustil..
Když pominu tvoje neustálé výtky ohledně, dle tebe, nesmyslného omezení na FM..
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   7. 3. 2007 / 11:46
Hoaker
1. Nestavim se do role vseveda. Rozhodne ne tim, ze neco kritizuju. Mozna by se ti velmi ulevilo, kdyby sis tohle uvedomil a to nejen v mem pripade. Clovek muze neco kritizovat, aniz by o danem tematu vedel uplne vsechno.
2. Ono ale to omezeni na FM nesmyslne je
 

Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   7. 3. 2007 / 21:50
pseudoMates
1. Ze tvých příspěvků, kterými pádné argumenty Davida a Filipa házíš pod stůl to tak ale vypadá
2. To omezení nesmyslné fakt není.. Nejsem takový masochista, abych měl potřebu ho ještě zpřísňovat.. Myslím si (a nejsem sám), že je nastaveno správně.
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   7. 3. 2007 / 12:35
Marky Parky   
Zkus v tom případě být jednoznačný a konkrétní - včetně příkladů, zkušeností a já nevím čeho..... já se o to snažím snad v každém přízpěvku, ve kterém ti odpovídám, protože jedině tak se dá něčeho dosáhnout... - mimochodem jak jsi byl naštvaný, že jsem si až ironicky dělal srandu z tvých počátečních přízpěvků, tak to bylo způsobené přesně tímhle - na konkrétní příspěvky totiž příliš často odpovídáš nekonkrétně, rozmazaně a výsledkem je pak, že já napíšu, že se snažíme co nejméně omezovat řídící v rámci možností a ty na to odpovíš že nechápeš naši polititku a pod...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 16:48
Anacron
Uvazoval jsem ze bych zacal virtualne litat, ale jelikoz vidim jak opovrhujete "cucaky" mezi ktere patrim, asi zustanu u IL-2 kde se "cucaci" berou jako lide.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 17:11
Lowmick   
Jak jsi na to prosim te prisel? To neni o tom ze na IVAO jsou jen realny ridici, piloti s ATPL a tak. To je o tom, ze zacatecnici kteri se uci, nelezou na nejvyssi stanoviste (stanoviste s nejhustsim provozem), ale zacinaji se ucit na gnd, vezce, approachi, coz je absolutne normalni a je to tak vsude. Jinak co se tyka treninku, tak je CZ IVAO divize na pozadani provadi.
Navic neni absolutne zadnej problem se pripojit a zeptat se ridiciho jestli by ti nepomoh s postupama/frazeo,... Ovsem neni dobry kdyz tam ma dalsich XX letadel, to uz by byl trochu fofr a blbe se to stiha.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 17:15
Lowmick   
Navic koukam ze ses z Pardubic, vecer se tam (kdyz je cas) objevuju na APP a vetsinou jeste nekdo dalsi (Aldaran nebo Doug) na TWR. Neni tam tak husty provoz, takze dost casto mas letiste jen pro sebe, doufam ze se objevis...
 

Re: 16x: OT všem nováčkům nebo případným zájemcům online lítání   2. 3. 2007 / 17:36
Latom   
Musím reagovat na názor Tapiy, že je na IVAO nováčky opovrhováno.
Nováčky není nikdy opovrhováno, ti jsou jenom vítáni. Kdo se chce něco naučit, tak se aspoň trochu podívá co a jak se má. Potom už na sobě pracuje tak, aby z toho měl zážitek, že je tento typ zábavy srovnatelný s tím, co se děje v reálu. Spousta lidí si myslí, že se nic učit nebudou, někam vlezou a budou si dělat co se jim zlíbí. FSka není adrenalinová multiplayerová hra, ale hra o něčem, kde jsou stejně jako v jiných hrách daná pravidla. Pokud je někdo nechce dodržovat a přesto požaduje úrověň od ostatních, tak tomu vřele doporučím offline. Protože chce-li být dotyčný respektován, tak musí respektovat i ostatní. IMHO, každý hráč se musí každou hru nejdříve naučit hrát, dodržovat její pravidla a postupy atd. Jinak si ji hráč pořádně nezahraje, tak proč by FSka měla být výjimkou?
Ač nerad, ale musím vzít jako příklad Hoakera (Hoakere promiň), který chce, aby měl jen řídícího, který mu dá vektory na přistání, povolení atd., ale holt si neuvědomuje, že ten dotyčný řídící by měl taky o tom něco vědět a ne jen mu tam do rádia něco zablekotat. Myslím, že i Hoakerovi by se tohle nelíbilo.
Řídit, znamená znát jak řídit a lítat znamená vědět, jak s tím lítat.
A když si vezmu od tebe příklad z Il-2, tak tady aby jsi někoho sestřelil se taky musíš naučit jak se za dotyčného zavěsit a pak to do něj pustit, jak ho mít neustále v zaměřovači, jak nalítnout pozemní cíl, atd.
Stále je to o pravidlech.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:24
Marky Parky   
Pokud ti jde o "mimošpičky", tak je tvůj přízpěvek zcela mimo mísu - protože mimo špičky je u nás stále omezení S3+ (tedy vlastně veškeré žádné)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 15:41
pseudoMates
Já myslím, že Hoaker by ale ocenil, aby mimo špičku bylo všude S1-...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 17:25
OK-BKY
Neda mi to, ale taky musim vyjadrit svuj nazor. Uprimne receno mi to prijde tak trochu pritazene za vlasy. Nikterak se tu neoborim proti staffu. Musim zde souhlasit s tim, ze jako ridici letoveho provozu by si mel mit alespon S3, pro regionalni letiste. Uprimne receno LOAS jsou docela prakticka vec. protoze kdyz ti nekdo predava treba na LKTB z Rakouska provoz, tak vis kde ho hledat a nemusis porad resit jak vysoko ten provoz je. Za dalsi byh rekl, ze docela chapu C1 na LKPR, i kdyz zalezi jak kdy, protoze kdyz by byl nekdo treba na APP pozici, tak tam uz se musi umet ohanet aby vubec provoz uridil, protoze tam neni mozne neco dohledavat v navodech, tam uz clovek musi UMET. Problem je zde ale v tom, ze treba kdyz bych tam chtel jit. Treba s S3 co mam, tak nemuzu, byt jsou na LKPR pouze 4 letadla, kterym jsem schopen zabezpecit sluzbu. Ale resit kolik je na letist letadlel je dosti problematicke, zvlast pro system. Takze s tim omezenim na pozici ridiciho docela souhlasim. Nechapu vsak omezeni na Follow Me C1. Kdyz si to vemete, tak vlasten kdyz priletite jako pilot na LKPR, tak muzete mit hodnost klidne i nizsi a za rizeni LKPR_TWR se musite dostat na stojanku sami. A stejne budete mit k dispozici letistni mapu. Pak ale nechapu, proc musite mit na pozici FM hodnost C1. Staci kdyz si pred vlastnim provedenim fce. FM nastuduje tu mapu a pak v podstate dela to same, co by delal jako pilot s touto hodnosti. To narizeni C1 je trochu moc pritazene. Jestli se nepletu tak uz na S3 se musela delat zakladni teoreticka zkouska a ta by stacit mela. Nebo udelat nejaky dalsi rychlotest, pro dotycneho. Ale C1 bych rekl rozhodne NE.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 18:13
pseudoMates
Ach jo.. Lidičky, to vážně některý věci neumíte domyslet..??
Takže si vezemem dva příklady.. Jeden, kdy bude FM s ratingem S3- a druhej s ratingem C1+.
První případ.. Na LKPR sedí TWR/GND (to je vcelku jedno) a je poskytována i služba Follow me. Jak jsem zmínil, v prvním případě, S3- za "volantem"..
Bude jeden přílet na dráhu 24 s uvolněním na C (letadlo "A") a jeden přílet na dráhu 31 s uvolněním na G (letadlo "B"). ATC dá pojíždění "A" po pojezdových L, G, A1, stání 3 a mašině "B" dá po pojezdových F, H, B1, stání 5. jelikož bude jen jeden follow me, povede na stojánku mašinu "A". Jenže si z pozice letadla (protože ve FM "sedí" člověk hodně nízko) zamění pojezdovou G a H a mašinu "A" odvede na křižovatku "L a H", kde se šine mašina "B". Vzniká nám tím konflikt, nedej Bože kolize, kterou ale musí řešit ATC, který je v tom zcela nevinně, neboť ví, že povolení k pojížění vydal zcela nekonfliktní.. To je ale jen jedna z mnoha možností, jak může člověk neznalý pojezdového systému LKPR pořádně zamotat hlavu ATC, čímž mu dost zkomplikuje situaci při hustším provozu.
Vzhledem k tomu, že zkouška C1 je prováděna na LKPR_TWR, tak se dá předpokládat, že drtivá většina úspěšných adeptů, pojezďák ovládá. Samozřejmě, že se splést může každý, ale onou zkouškou na C1 je dána aspoň trochu garance, že takovou botu, jakou jsem zde např. uvedl, člověk s C1 na FM neudělá..
Je potřeba si uvědomit, že S3 je pouze písemný test a POUZE z teorie ovládání IVACu a obecných pravidel. Při C1 už musí mít člověk znalosti..
Z vlastní zkušenosti vím, že je pořád dost lidí s S3, co mají problém vydat povolení k pojíždění bez toho, aby toto nemuseli konzultovat s mapou, případně se u toho třikrát neopravovali..
Uznávám, že tímto omezením se nám počet "řidičů" FM rapidně snižuje, ale jak tu už zmínil Marky, pokud není TWR online, není možné se jako FM připojit, nehledě na fakt, že radši budu mít jednou za půl roku pod sebou kvalitního FM, než každý týden nekvalitního, který mi bude jako ATC přidělavát práci..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 18:18
OK-BKY
No tak jasne, ale zase na druhou stranu, ja zese predpokladam poctivost. ze se ty lidi nauci opravdu ten pojedovy system. Ale musim ti dat za pravdu, ze to co tvrdis ty je ponekud blbuvzdorny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 18:26
pseudoMates
Poctivost.. to není ani tak o poctivosti, ale zodpovědnosti.. A jelikož drtivá většina nových lidí nemá smysl pro zodpovědnost, tak se tomu musí bránit..
Už se stalo několikrát, že člověk, který viděl Ivac prvně v životě, se rovnou připojil na APP, nebo ještě "líp", na ACC.. Neuměl nic.. nevěděl, co má komu říkat, jak vektorovat apod.. ale hlavně, že seděl na ACC.. A to samý je to s follow me.. Takže uznávám, že omezení jsou "přísná", ale jsou zatím pořád na místě..
Myslím si, že omezení jsou tu na úkor kvantity za cenu vyšší kvality..
Nerad bych, aby náš FIR dopadnul jako některé jiné evropské státy, kde si naprosto nekompetentní lidi sedají na nejvyšší pozice a podle toho, to jejich "řízení" i vypadá...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 19:35
Eddie75 (OK-PJM)   
Procetl jsem si celou tuhle diskuzi a rad bych taky pridal svuj nazor.
ATC nedelam prilis dlouho, momentalne jsem S3. Ridim zasadne na LKTB TWR, co mam S3 tak i APP, ale jen pokud neni prilis velky provoz, tzn. v utery vecer se tam zatim fakt nehrnu. Mam za sebou prvni event, CZ-SK, prave na LKTB TWR. A i tam jsem se poradne otacel a musim priznat, ze jsem obcas nejakou tu chybku udelal (nastesti ne prilis zavaznou) a byla to pro me velka skola. Ja osobne se jeste nejaky ten cas nepozenu ani na LKPR TWR, mozna casem zacnu zkouset od GND. Ale k veci: Kazdopadne kazdy musi zacit postupne a sebekriticky odhadnout svoje schopnosti, nenalhavat si, ze vsechno zvladam bez chybky. A pokud clovek chce byt dobry ATC, musi na sobe chtit makat. Precist manualy a observerit, postupne jit nahoru, ale pouze kdyz si je sam jisty. A opravdu neni od veci pozadat zkusene ATC o dozor/trenink. Kdyz obcas v utery slysim Matese na CTR, tak si nutne musim priznat, ze na to proste mit v nejblizsich tydnech a mesicich nebudu. ATC sluzba prece neni o tom dostat se za kazdou cenu na vyssi pozice, ale (ac si to bohuzel nekteri nepriznaji) na ukor kvality. IMHO je to o tom zodpovedne poskytovat sluzby na stanovistich, kde jsme si sami sebou zcela jisti. Ja sam se rozhodne nepovazuju za nejakyho extra ridiciho ani pilota, ale snazim se postupne chybky vychytavat, at uz pomoci materialu na cz-ivao (za ktere patri staffu muj velky dik), nebo diskuzemi se zkusenymi ATC ci piloty. A co se FM tyce, myslim si, ze omezeni na C1 je zcela adekvatni. Spousta lidi si totiz FM pozici predstavuje velmi jednoduse, ale IMHO poskytnout naprosto precizni FM sluzbu neni zas tak jednoduchy jak se zda a "ridic" FM potrebuje hodne zkusenosti, aby jeho cinnost byla bezchybna, zautomatizovana a TWR se mohl plne spolehnout, ze neudela nejakou botu.
Tot muj nazor, diky za pozornost
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 22:12
Eddie75 (OK-PJM)   
A kdyz se ted podivam na ridici pri ruskem fly-inu: Moscow CTR je I1, ale S3 jsou TWR a GND, Peterburg CTR a Pulkovo APP jsou S2... nevim jaky oni maji system omezeni, ale vzhledem k tomu, co ctu za reakce na ridici na tomto fly-inu... na druhou stranu to mel byt real-atc fly in... tezko soudit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   2. 3. 2007 / 22:40
LS
To klidne mohou byt realni ridici, sice funguje fast upgrde system pro realne ridici, ale ma urcita pravidla, ktere S2 urcite nesplnuje. Je tedy mozne, ze pro dnesek zrusily FRA v Moskve nebo poskytly vyjimky urcitym clenum, coz taky muzeme (bohuzel vyjimka na dobu pouze sesti hodin).
 

Re x N: follow me na LKPR ?? Selskym pohledem   3. 3. 2007 / 01:55
Zouzman Air
Navazuju sice na Lukáše, nicméně je to reakce na celej tenhle strom. Pokud mám sdělit svůj náhled na věc, tak mi nepříde omezení C1 jako žádná překážka. Pokud chci v reálu řídit auto, musim si udělat řidičák. To, že řídim už od patnácti doma za chalupou, nebo že v Americe se smí řídit od 17 je sice hezký, ale do autoškoly stejně musim, i kdybych byl juniorskej mistr v rally crosu. Tákže když chci řídit folow me, tak si prostě udělám C1, čím prokážu, že sem toho schopen, a mužu si jezdit do aleluja. No a že se mi nechce dělat C1? No tak mi to za a) za to nestojí a nemám si na co stěžovat, nebo na to nemám a sem línej se učit => opět moje chyba.

Co se týče pokrytí LKAA tak tam nevidim problém v omezeních ale v personálnim zastoupení a koordinaci s pilotama. Čili sem pilot, chci si pokecat, du tam kde je řídící, a kdo řiká, že se musim držet český kotliny. Sem začínajíci ATC a je čas kdy sou pro mě velký letiště pasé, tak si sednu na nejbližší AFIS a on se ten provoz taky časem sleze.

Nevstahuje se k osobám v tomto stromě, jedná se o můj osobní přístup k dané problematice.

Letu zdar, virtuálnímu zvláště!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   3. 3. 2007 / 08:41
adagio   
No Mateji, aniž bych chtěl úlohu FM zlehčovat, tímhle příkladem jsi zrovna moc vážnosti týhle činnosti nepřidal. Čekal jsem nějaký složitější úkony, co by měl FM zvládat.
- pokud je jediný důvod případná záměna pojížděček, tak to se obávám, že se do stejné situace dostaneš, splete-li si je i jakejkoli pilot
FM může mít zaplej pohled "spot view", pak si odspoda nic splést nemusí. Já takhle občas na složitějších křižovatkách taky koukám...

- další důvod, proč FM neuvolnit - mohli by dělat bordel... jasně, ale to můžou opět piloti dělat taky. Na tohle jsou přeci pravidla IVAO. Pokud někdo dělá bordel, riskuje postih, ať už byl FM nebo cokoli jiného
- u hodnosti C1 mám pocit, že dotyčný musí prokázat přeci jen víc znalostí než potřebuje FM. A osobně bych pak po složení takové zkoušky radši řídil provoz než dodávku...

Souhlasím s tím, aby FM bylo jen v přítomnosti TWR. Představa, že se mi na neřízeném letišti začne po přistání motat nějaká pidižlutá věc pod přední nohou a dožadovat se mé pozornosti je fakt absurdní. Pak už je to taky věcí obou připojených - ATC a FM, aby se domluvili a vzájemně hlídali. Věřím, že onen FM, který bude jeden večer dokola jezdit po nějakých max. 10 pojížděčkách sem-tam, je už pak bude znát nazpaměť jako nikdo druhej...

Pokud tu ale někdo psal, že je toto FM omezení platné pro celé IVAO, pak stejně nechápu, proč se to tu řeší. Tak to prostě nechte jak to je. Snad není úloha FM pro létání na IVAO tak podstatná, ne? A všechny tyhle megadiskuze a snahy o nějaký kompromisy a převratný řešení (jako např. "FFF") stejně zase někde vyšuměj a nic se nezmění...
 

Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 18:48
brendon (SVK832)   
Mohlo by sa urobit nieco ako skuska na Follow me. Po spraveny skusky by mohol navigovat lietadla. Podla mna v reale na LKPR nemusi mat ziadnu skusku z ATC. Len sa musi naucit citat (pocuvat pokyny) ATC komunikacie a dobre poznat letisko. Ak som povedal hlupost opravte ma.
 

Re: Re: Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 18:59
Marky Parky   
Follow Me (správný termín je "Řídící odbavovací plochy") je myslím tzv. podniková licence ŘLP - tj. dotyčný neskládá zkoušku u ÚCL, ale zkládá zoušky na oddělení auditu ŘLP.
 

Re: follow me na LKPR ??   1. 3. 2007 / 15:01
Jandik   
Blbnout se dá všelijak, ale na IVAU bych to nechal raději na pilotování....tak nás létá málo.
26822 B / 600 x 450 / fs9 2007-01-01 22-07-10-03.jpg
23088 B / 600 x 480 / Screenshot 2007-01-07_19-54-03.jpg
25643 B / 600 x 480 / folow me.JPG
3083 B / 159 x 111 / push_tug4.jpg
23449 B / 600 x 480 / folow me.JPG
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   10. 3. 2007 / 02:24
DEJV
jéé kde bych prosime sehnal toho Follow me Mercedesa co je na prvnim screenu?...jestli uz to tady nekde bylo zmineno tak se omlouvam.......Diky
 

Re: follow me na LKPR ?? - môj názor   3. 3. 2007 / 13:43
Fabo™   
Tak sa nám to tu pekne rozliezlo, tak pridám svoj názor na celú túto vec.

Som momentálne S3, na Košice APP mi to stačí, na ACC a eventy sa nechystám. FM by som si skúsil, ale nechýba mi to ku šťastiu. Na C1 sa nechystám.

Čo sa FMC týka, mlátime tu prázdnu salmu, C1+ je pokiaľ viem obmedzenie IVAO-HQ nie CZ-DIV.

FRAs: Som spokojný so súčasným stavom v ČR/SR tak ako pilot, ako aj ATC. Tiež vidím ten problém niektorých nováčikov, ža by chceli byť automaticky v Prahe na APP. Ale to nie je možné, a myslím, že majú dobré možnosti trénovať na regionálnych letiskách. Osobne by som nemenil nič a inak absolútne súhlasim s adagiom v otázke FM (ale mlátime prázdnu slamu) as názorom LS na FRAs.
 

Re: follow me na LKPR ??   7. 3. 2007 / 23:07
Jet Willy
Dneska mě velmi pobavilo na real LKPR, když jsme s Air France čekali dobré tři minuty někde u křižovatky L a G na Follow me, aby nás dovedl na stojánku 22A (tj. stojánka od L vůbec nejblíže) )
 

Re: Re: follow me na LKPR ??   8. 3. 2007 / 07:24
DrMoucha   
Nevím,co je na tom k pobavení.Je to zcela normální situace.Je úpľně jedno,jak je stojánka daleko.Navíc je momentálně dockingsystem na st.22 mimo provoz...tudíž zavádí FOLLOW
 

Re: Re: Re: follow me na LKPR ??   9. 3. 2007 / 00:48
Jet Willy
No, inu, me to pobavilo...
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ