|  |  | Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 10:34 | |
|  | Zajímalo by mě, jestli na zemi s vypnutejma motorama můžu pohybovat napříkald směrovkou, křidélkama nebo tak. Ja si myslím že nejspíš ne když tlak v hydraulitice je závyslej na běhu motorů. Nebo je tlak pouze nižší, takže to neni tak spolehlivý???? Jak t teda je? |
| |
|
 |  |  | Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 10:44 | |
|  | Nevím jak u jednotlivých typů, bude se to asi dost lišit, ale u 737 se trénuje na simulátoru let s vypadlou hydraulikou a uřídit se to dá, akorát se u toho ti dva strojníci namakaj jak dobytci.Kamarád jednou takhle po simulátoru ani neměl sílu dojít večer na pivo, protože měl přezkoušení z tohodle . |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 21:12 | |
|  | No, B737 má (prý) lanové převody (zřejmě s výpomocí hydrauliky)  |
| |
|
 |  |  | Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 10:46 | |
|  | Já vím, že jsem dneska asi otravnej už, ale to je krásný slovo..." hydraulitika "
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 10:48 | |
|  | Skoro jako politika  |
| |
|
 |  |  | Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 10:53 | |
|  | Tlak v hydraulice je závislej na tom, jestli funguje hydraulická pumpa. Ta může být mechanicky poháněná motorem, ale taky elektrická poháněná systémem (třeba z externího generátoru nebo APU), poháněná RATkou, ale daky třebas pomocí PTU z jiného hydraulického systému, atd. Jestli budou fungovat např. řídící plochy ale závisí na tom, jak jsou řízené - některé jsou čistě hdraulické (power controlled), některé mají hydrauliku jen pro usnadnění řízení (power assisted) a ty pak fungují, jen víc ztuha, některé mají čistě mechanické řízení (většinou jen malá letadla) a hydrauliku např. jen na podvozek, apod. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 11:09 | |
|  | mno, to by bylo zajimave kdyby male letadlo melo pomocny motorek na hydraulicka cerpadla aby mu sel zatahnout podvozek pri vypnutem hlavnim motoru  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 11:43 | |
|  | Pro rejpaly - zatahovací podvozek má většinou weight on wheels switch pro blbé, aby se o to nepokoušeli ;o) |
| |
|
 |  |  | Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 9. 3. 2007 / 11:39 | |
|  | Jak u kterého. Třeba IL-62 nemá vůbec žádné posilovače v systému řízení, a proto všechno tahají piloti rukama ev. nohama. Naopak u řady DC-9/MD-80 si můžeš všimnout, že když jen tak stojí na stojánce, tak ovládací plochy visí směrem dolů, a narovnají se až po nahození motorů/hydr. pump.
Po stránce hydrauliky je pěkně modelovaná PT Tu-154, u které když vypneš hydraulickou pumpu (el. nebo motorovou), tak ti tlak stačí na pár pohybů řídících ploch a pak jsi s řízením skončil. |
| |
|
 |  |  | Re: Funguje hydraulitika, když mašina stojí? 12. 3. 2007 / 22:25 | |
|  | Na tryskacoch typu MiG a SU bola hydraulika samozrejme zalohovana,to znamena,ze pri vysadeni motoru za letu alebo pri nejakom poskodeni hlavneho hydraulickeho systemu bola k dispozicii zalozna hydraulika vo forme hydraulickych akumulatorov s tlakom do 210 atm, a to na ovladanie stabilizatora a vysunutia podvozku.Bolo to ale iba na obmedzenu dobu takze rychlo na pristatie alebo hop von z kabiny. |
| |
|
|