FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 12. 2025, svátek má Ester Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) Jeden příspěvek | Celý strom
Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO)   24. 2. 2007 / 18:00
Gustav ( BHA576 )   
Tak jsem teď chvíli " statistikoval " ve flight planech na IVAE a je zajímavé,že každý pilot tam ve výbavě pro Jumbíka píše něco jiného
Já mám SDGYRW.
Velká šajba tam má zase SDGIJRUWY
Kde se dá sehnat,co vlastně jumbík ve skutečnosti má ?
 

Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO)   24. 2. 2007 / 19:41
Michael   
Nejlépe z reálného letového plánu, ale bude se to podle mě taky lišit.
 

Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO)   24. 2. 2007 / 20:05
FSPilot   
Já to třeba dělám tak, že tam píšu pouze to, co umím. Mohlo by se totiž stát, že pokud bych to tam vyplnil podle toho, co má to letadlo za vybavení, mohl by po mě řídící chtít něco, co neovládám a tím pádem bych si zadělal na potíže
 

Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO)   24. 2. 2007 / 21:47
Ados (ADD039)   
ATC v drtivé většině případů ignorujou co máš ve FP ve vybavení (hlavně ti zahranični, u nás ne tolik). Bohužel
 

Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 13:15
Rychlokvaška
Tak jsem ti Gustave koukal na pár reálných letových plánů (díval jsem se do history a ptal ses na to už párkrát) a British Airways mají pro většinu letů 744 H-SIPRXWY/C

S (standard COM/NAV) je klasika, to by mělo mít vzpodstatě každé letadlo za IFR podmínek.
I se týká inerciální navigace - vpodstatě každý moderní airliner
P je doppler radar - kvůli počasí
R RNAV equipment - rovněž vpodstatě standard pro IFR provoz (pokud neprobíhá po non-RNAV trati, pokud taková možnost existuje)
X MNPS - oprávnění operovat v MNPS prostoru - vpodstatě potřeba všude, nutnost pro oceánské NAT routy
W - RVSM - v už dost velmi podstatné části světa nutnost pro lety nad FL290
Y - CMNPS - nutnost pro lety v Kanadě (jejich varianta RVSM)

Hodně letadel létajících přes oceán používá ještě "H" pro HF radio komunikaci (není možno na IVAO a v současnosti často nahrazeno satlinkem).

Z toho tvého příkladu ještě:
J (datalink) by mělo být doplněno DAT/ v remarku a opět sahá za hranice IVAO
U (UHF rádio) se týká téměř výhradně vojenských letadel
D (DME) se většinou neudává, protože je součástí S
G (GPS) je poměrně častý zlozvyk - používá se pouze u letadel, která mají GPSku jako primární RNAV zařízení pro navigaci. Velké airlinery používají GPS jen jako zdroj pro porovnávání IRS v FMC.
 1x  

Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 13:23
Fabo™   
Pár doplňujúcich otázok:

Y - nebude to kanadská variácia MNPS a nie RVSM?

P - Pokiaľ viem, tak ruské navigačné systémy ako NAS-1, NVU, NV-PB pracujú tiež s Dopplerovskými dátami, čo mám dávať ak mám takéto éro ale bez WX Radaru?
 

Re: Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 14:23
Rychlokvaška
Y - jako ekvivalent RVSM jsem to napsal proto, že se týká snížených separací ve vyšších letových hladinách (330-410 s transition mezi 270-330)

P - imho se to P uvádí právě pro případ, kdy je ho možné použít jako navigační prostředek (WX radar v MAP režimu), čili bych řekl že se to na ty systémy co píšeš vztahuje rovněž (ale neznám je)
 

Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 13:34
Michael   
Y v Evropě znamená schopnost 8,33 MHz kanálové separace VKV.
 

Re: Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 14:15
Rychlokvaška
Předpokládám, žes myslel kHz
Y je takový univerzální kód pro ledasco. Bohužel.
 

Re: Re: Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 14:58
Michael   
ups
 

Re: Re: Re: Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 18:21
Marky Parky   
Y doslova podle ICAO (L4444) znamená "splňuje regionální požadavky vybavení pro danou trať"). Tedy pokud je v evropě od FL195 výš povinné 8,33, pak Y označuje 8,33. Pokud je v kanadě povinné MNPS, tak označuje MNPS, atd...

Kdyby v Kocourkově zavedli, že každé letadlo na trati W123456 musí být vybaveno kávovarem, aby posádka neusnula, tak by se ten kávovar taky schoval pod Y.
 

Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 13:43
Michael   
A ještě mě zaráží mód C, BAW mají C, když v dubnu už by měla mít S všechna ČSA?
 

Re: Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 14:14
Rychlokvaška
Je to týden starý briefing, takže ano, pouze C.
Ale ber to tak, že C/S je requirement...pokud stačí pro provoz C, uvádíš C.
O S-módu toho bylo obecně za poslední roky napsáno opravdu hodně a povinnost jeho užití je tak na hodně dlouhou debatu.
 

Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 13:45
Latom   
TVS má například na
B738/M-SDHIRWXY/S
a
B735/M-SDIRWY/S
 

Re: Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 15:49
Rychlokvaška
Oprava:
S jako standard znamená pouze VHF RTF, ADF, VOR a ILS, pokud není předepsáno jinak. V takovém standardním případě se pak uvádí D navíc pro DME.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ