FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 9. 2025, svátek má Jonáš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 15:29
Hory1989   
Mi tak trochu přijde, že většina z vás ani kouká na fórum IVAO CZ divize. Dnes již od 10 hodin probíhá RealOps event. Já budu až do večera sedět na EPKK_APP, večer si sednou další kolegové z CZ divize na EPWA.
Tak tedy, prosím, nakopněte mašiny a přileťte!
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 15:36
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo už se tam řítím dnes už podruhé tentokrát s Rovaniemi.Oficiálního eventu se nezůčastňuji,protože mají na výběr pouze lety se samejma prckama
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 15:56
Serž   
fascinuje me za polaci si na svuj event naverbovali cizi ridici
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 15:58
Fabo™   
Holt ked svojich nemaju... CR/SR tento problem nema, ale Poliaci su skor VATSIMisti
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 16:00
Totti10
Coz me trosku zarazi, kdyz okolni FIRy (nemecko, cr, sr) sou zaplneny prevazne na IVAU... a je to dost skoda pro evropskej provoz :/
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 16:01
Fabo™   
Ak ma pamäť neklame tak jadro poľskej FS komunity malo kedysi dávno nejaké problému s IVAOm a tak z trucu prešli na VATSIM, ale to už budú aspoň 2-3 roky.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 15:58
Gustav ( BHA576 )   
Horší je to rozdělení centrů - v tom se vůbec nevyznám
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 16:04
donCarlos
oni si te sami kontaktujou...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 18:25
Michael   
No dovol, 767 je prcek?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 08:56
Gustav ( BHA576 )   
Myslím tím ty lety,které měli naplánované na tu akci a na které si se mohl za bookovat
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 09:02
Michael   
Já vím, ale tam byla třeba i 767 LOT z Tel Avivu, ne?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 09:44
Ados (ADD039)   
Mohl sis tam vytvořit vlastní let buď pro sebe, nebo k dispozici na booknutí pro ostatní s jakýmkoliv letadlem a odkudkoliv kamkoliv
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 14:31
Gustav ( BHA576 )   
To jsem také učinil,ale bez booknutí
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   10. 3. 2007 / 15:42
Fabo™   
Bohužiaľ som dnes celý deň nejaký "špatný", inak by som sa rád zúčastnil, či už ako pilot, alebo mi bola pred nedávnom ponúknuta korfym pozícia práve pod tebou )
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 12:28
pseudoMates
Mno, tak jsem se této "pompézně" pojaté akce zúčastnil též. Byl jsem organizátorem požádán, abych od 1800-2200Z řídil EPWA_APP.
Už jsem měl tu možnost řídit i na jiných letištích, ale tak chaotické uspořádání sektorů, jsem už dlouho neviděl.. Každý ze sousedních oblastních sektorů klesal přílety do jiné hladiny, věžník si nijak nelámal hlavu s konfliktníma povoleníma atd.
Nevím, jak to mají na EPWA rozděleno v reálném prostředí, ale tohle byl fakt bordel. Jestliže je TMA do FL245, jak může jeden oblastník klesat bez koordinace do FL100, druhý do 160 a třetí do 210..? Je fakt, že nebyl moc čas na přípravu, ale tohle bylo opravdu zmatečné.
Když k tomu připočtu fakt, že po dvou hodinách řízení, jsem měl cca 10 pohybů, tak jsem se rozhodl, že se odpojim. Bylo to opravdu frustrující..
Já pevně věřím, že se nám taktéž povede ještě letos zorganizovat Real Ops event a že se s takovým nedostatkem provozu nebudeme potýkat.
Ještě na tom Varšavském byla jedna věc zajímavá.. Polských ATC tam nebyla ani půlka..
Holt mají málo lidí..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:07
Marky Parky   
Protože jsem tam před nějakým časem 2x zkoušel C3, mám jejich postupy celkem zmáknuté. Oni vůbec neznají vertikální dělení prostoru a klesání do nejnižších/nejvyšších hladin s pravidly pro silent handover jak to máme my. V reálu je postup takový, že ACC dává na APP ETY na body a letové hladiny a naopak. Pokud řídící na APP zjistí, že ETA, kterou dostal mu nevyhovuje, vykoordinuje si jiný postup a naopak.

V praxi na IVAO by totéž měli provádět tak, že (nějakou) formou koordinace předá povolenou hladinu a bod. V době zkoušky si řídící na APP i ACC všechno předávali po chatu a koordinovali každý odlet i přílet.

Takže si dovedu představit, že v záplavě trošku silnějšího provozu a při nadpoloviční většině hostujících řídících tenhle postup rychle vzal za své..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:14
pseudoMates
Při vší úctě, to je teda pěkně debilní systém..
A Kaluszki se netvářil, že by to nějak mezi cizikrajné ATC šířil, bo se nezdálo, že by o tom někdo cokoliv věděl..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:17
Tragédie v JRD
treba predpokladal, ze jinde to stejne ... tak jako ty jsi predpokladal ze polaci to budou mit stejne jako my ... holt, obcas se ta chyba v komunikaci stane...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:24
pseudoMates
Ano, i to se mohlo stát. Ale jestliže organizuju takovýhle event a zvu si tam zahraniční ATC, tak by možná nebylo od věci je nějak proškolit, co se týče postupů..aby pak nedocházelo k nedorozumněním apod..
Je fakt, že objem provozu nebyl takovej, že by to nějak ohrozilo "bezpečnost", ale i tak to bylo dost nekvalitně připraveno, počínaje bídnou reklamou, konče těma postupama pro ATC..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:28
Tragédie v JRD
ne vsichni jsou holt dobri tak jako treba my (to nemyslim ironicky...)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:53
Marky Parky   
Jo, je to blbý systém. Ale je to klasický učebnicový systém - zatímco naopak ten náš je to něco co je nestandardní - jsme jedni z mála v evropě, kdo má zavedeno tenhle systém automatického doklesávání a uvolňování hladin po přeladění. V různých státech řeší tenhle problém různě, nejčastěji se po evropě používá separace tratí. V naší malé republice bohužel není tolik místa, takže se postupem času vyvinul způsob klesání a stoupání nejen mezi APP a ACC ale i mezi jednotlivými ACC sektory který tyhle problémy řeší a přitom redukuje koordinaci na minimum. Takže - ano, my máme v ČR o mnoho lepší (bezpěcnější, méně zatěžující) systém, ale prostě není standardem, je podepřený ohromným množstvím "neviditelných" dohod a postupů mezi stanovišťi. To ve světě není až tak běžné (každý poskytovatel ATS má vzhledem k prostoru ve kterém pracuje většinou jinou metodiku) a pak se neni co divit, že když se sejdou řídící z celé Evropy a nedohodnou se, že každý řídí a klesá jinak
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes)   11. 3. 2007 / 13:57
Marky Parky   
Čímž teda samozřejmě nechci poláky bránit - naopak, myslím si, že pokud někdo organizuje větší slet a pozve si tam ATC z půl Evropy, že by jim měl dát školení na místní postupy.

Jen pro zajímavost otázka pro ty z vás, co hostovali na Varšavském ACC i na tebe Matěji - kde je jaké minimum radarového rozstupu ve FIRu Varšava? (tahle otázka není myšlená tak, že by vás měla zkoušet, spíš si zjišťuju zdali se k vám od organizátorů dostaly alespoň základní informace o postupech...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations debrifing   11. 3. 2007 / 14:42
Gustav ( BHA576 )   
No Mate bylo to dost " těžké " i s pohledu pilota.Povolení k " zachycení ILS " jsem dostal až za osou rwy.To by nevadilo,kdyby mne nevektoroval na pátou majli od prahu dráhy.Výška 2000 a návrat zpět na paprsek už šlo jedině růčo Alespoň jsem si užil pohledu na velmi rychle se přibližující rwy
Bohužel ground asi ne zcela přesně znal stojánky a tak mne poslal na takovou,kterou jsem na mapách neměl a to mám už troje
Nakonec,když viděl že stojím na Sierra jak tydýt a na hrbu už mám dalšího zájemce,tak řekl ať jedu kam chci a bylo po ptákách
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ