|  |  | IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 15:29 | |
|  | Mi tak trochu přijde, že většina z vás ani kouká na fórum IVAO CZ divize. Dnes již od 10 hodin probíhá RealOps event. Já budu až do večera sedět na EPKK_APP, večer si sednou další kolegové z CZ divize na EPWA.
Tak tedy, prosím, nakopněte mašiny a přileťte! |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 15:36 | |
|  | Jo jo už se tam řítím dnes už podruhé tentokrát s Rovaniemi.Oficiálního eventu se nezůčastňuji,protože mají na výběr pouze lety se samejma prckama  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 15:56 | |
|  | fascinuje me za polaci si na svuj event naverbovali cizi ridici |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 15:58 | |
|  | Holt ked svojich nemaju... CR/SR tento problem nema, ale Poliaci su skor VATSIMisti |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 16:00 | |
|  | Coz me trosku zarazi, kdyz okolni FIRy (nemecko, cr, sr) sou zaplneny prevazne na IVAU... a je to dost skoda pro evropskej provoz :/ |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 16:01 | |
|  | Ak ma pamäť neklame tak jadro poľskej FS komunity malo kedysi dávno nejaké problému s IVAOm a tak z trucu prešli na VATSIM, ale to už budú aspoň 2-3 roky. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 15:58 | |
|  | Horší je to rozdělení centrů - v tom se vůbec nevyznám  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 16:04 | |
|  | oni si te sami kontaktujou... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 18:25 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 08:56 | |
|  | Myslím tím ty lety,které měli naplánované na tu akci a na které si se mohl za bookovat  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 09:02 | |
|  | Já vím, ale tam byla třeba i 767 LOT z Tel Avivu, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 09:44 | |
|  | Mohl sis tam vytvořit vlastní let buď pro sebe, nebo k dispozici na booknutí pro ostatní s jakýmkoliv letadlem a odkudkoliv kamkoliv  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 14:31 | |
|  | To jsem také učinil,ale bez booknutí  |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 10. 3. 2007 / 15:42 | |
|  | Bohužiaľ som dnes celý deň nejaký "špatný", inak by som sa rád zúčastnil, či už ako pilot, alebo mi bola pred nedávnom ponúknuta korfym pozícia práve pod tebou ) |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 12:28 | |
|  | Mno, tak jsem se této "pompézně" pojaté akce zúčastnil též. Byl jsem organizátorem požádán, abych od 1800-2200Z řídil EPWA_APP.
Už jsem měl tu možnost řídit i na jiných letištích, ale tak chaotické uspořádání sektorů, jsem už dlouho neviděl.. Každý ze sousedních oblastních sektorů klesal přílety do jiné hladiny, věžník si nijak nelámal hlavu s konfliktníma povoleníma atd.
Nevím, jak to mají na EPWA rozděleno v reálném prostředí, ale tohle byl fakt bordel. Jestliže je TMA do FL245, jak může jeden oblastník klesat bez koordinace do FL100, druhý do 160 a třetí do 210..? Je fakt, že nebyl moc čas na přípravu, ale tohle bylo opravdu zmatečné.
Když k tomu připočtu fakt, že po dvou hodinách řízení, jsem měl cca 10 pohybů, tak jsem se rozhodl, že se odpojim. Bylo to opravdu frustrující..
Já pevně věřím, že se nám taktéž povede ještě letos zorganizovat Real Ops event a že se s takovým nedostatkem provozu nebudeme potýkat.
Ještě na tom Varšavském byla jedna věc zajímavá.. Polských ATC tam nebyla ani půlka..
Holt mají málo lidí.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:07 | |
|  | Protože jsem tam před nějakým časem 2x zkoušel C3, mám jejich postupy celkem zmáknuté. Oni vůbec neznají vertikální dělení prostoru a klesání do nejnižších/nejvyšších hladin s pravidly pro silent handover jak to máme my. V reálu je postup takový, že ACC dává na APP ETY na body a letové hladiny a naopak. Pokud řídící na APP zjistí, že ETA, kterou dostal mu nevyhovuje, vykoordinuje si jiný postup a naopak.
V praxi na IVAO by totéž měli provádět tak, že (nějakou) formou koordinace předá povolenou hladinu a bod. V době zkoušky si řídící na APP i ACC všechno předávali po chatu a koordinovali každý odlet i přílet.
Takže si dovedu představit, že v záplavě trošku silnějšího provozu a při nadpoloviční většině hostujících řídících tenhle postup rychle vzal za své.. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:14 | |
|  | Při vší úctě, to je teda pěkně debilní systém..
A Kaluszki se netvářil, že by to nějak mezi cizikrajné ATC šířil, bo se nezdálo, že by o tom někdo cokoliv věděl.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:17 | |
|  | treba predpokladal, ze jinde to stejne ... tak jako ty jsi predpokladal ze polaci to budou mit stejne jako my ... holt, obcas se ta chyba v komunikaci stane... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:24 | |
|  | Ano, i to se mohlo stát. Ale jestliže organizuju takovýhle event a zvu si tam zahraniční ATC, tak by možná nebylo od věci je nějak proškolit, co se týče postupů..aby pak nedocházelo k nedorozumněním apod..
Je fakt, že objem provozu nebyl takovej, že by to nějak ohrozilo "bezpečnost", ale i tak to bylo dost nekvalitně připraveno, počínaje bídnou reklamou, konče těma postupama pro ATC.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:28 | |
|  | ne vsichni jsou holt dobri tak jako treba my (to nemyslim ironicky...) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:53 | |
|  | Jo, je to blbý systém. Ale je to klasický učebnicový systém - zatímco naopak ten náš je to něco co je nestandardní - jsme jedni z mála v evropě, kdo má zavedeno tenhle systém automatického doklesávání a uvolňování hladin po přeladění. V různých státech řeší tenhle problém různě, nejčastěji se po evropě používá separace tratí. V naší malé republice bohužel není tolik místa, takže se postupem času vyvinul způsob klesání a stoupání nejen mezi APP a ACC ale i mezi jednotlivými ACC sektory který tyhle problémy řeší a přitom redukuje koordinaci na minimum. Takže - ano, my máme v ČR o mnoho lepší (bezpěcnější, méně zatěžující) systém, ale prostě není standardem, je podepřený ohromným množstvím "neviditelných" dohod a postupů mezi stanovišťi. To ve světě není až tak běžné (každý poskytovatel ATS má vzhledem k prostoru ve kterém pracuje většinou jinou metodiku) a pak se neni co divit, že když se sejdou řídící z celé Evropy a nedohodnou se, že každý řídí a klesá jinak  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations (dnes) 11. 3. 2007 / 13:57 | |
|  | Čímž teda samozřejmě nechci poláky bránit - naopak, myslím si, že pokud někdo organizuje větší slet a pozve si tam ATC z půl Evropy, že by jim měl dát školení na místní postupy.
Jen pro zajímavost otázka pro ty z vás, co hostovali na Varšavském ACC i na tebe Matěji - kde je jaké minimum radarového rozstupu ve FIRu Varšava? (tahle otázka není myšlená tak, že by vás měla zkoušet, spíš si zjišťuju zdali se k vám od organizátorů dostaly alespoň základní informace o postupech...  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Warsaw Real Operations debrifing 11. 3. 2007 / 14:42 | |
|  | No Mate bylo to dost " těžké " i s pohledu pilota.Povolení k " zachycení ILS " jsem dostal až za osou rwy.To by nevadilo,kdyby mne nevektoroval na pátou majli od prahu dráhy.Výška 2000 a návrat zpět na paprsek už šlo jedině růčo Alespoň jsem si užil pohledu na velmi rychle se přibližující rwy 
Bohužel ground asi ne zcela přesně znal stojánky a tak mne poslal na takovou,kterou jsem na mapách neměl a to mám už troje 
Nakonec,když viděl že stojím na Sierra jak tydýt a na hrbu už mám dalšího zájemce,tak řekl ať jedu kam chci a bylo po ptákách  |
| |
|
|