FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 16. 6. 2024, svátek má Zbyněk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Minimální hloubka dezénu kol u letadel Jeden příspěvek | Celý strom
Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 22:31
Sloupek   
Existuje taky nějaká minimální hloubka dezénu u letadel?Nebo to je prostě na první plátno?Tohle jsem vyfotil při cestě z Charkova do Kyjeva rok zpátky na AN 24 Aerosvit.
19318 B / 600 x 450 / DSC00604.JPG
 

Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 22:35
Jennik   
Videl jsem v Prerove na hindech i dve tri platna venku ale to bude asi jina kapitola, nez podvozek dvoumotoraku.
 

Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 22:47
Sloupek   
A nebo taky jiný kraj jiný mrav
Něco jsem taky zaslech o nebezpečnosti AN 24 právě při prasknutí kola tak se ptám.Ale možná to byl jen kec a hlavně jsem ani nepochopil proč...
 

Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 23:57
Buenos Aires   
Když jedna struna praskne, no tak to nevadí...... a až vám na kytáře, nezbude vůbec nic, nevěšte proto tváře, zpívejte z plných plic
 

Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 00:03
Serž   
mno, u na base uz jsem si potrhal par Geckovych strun
 

Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 00:17
Buenos Aires   
No, to s ní teda zacházíš jako ti Ukrajinci s Andulama
 

Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 03:04
Serž   
a to si jeste na to vytahnu kevlarove trsatko a bude to masakr nejvetsi (:
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 11:30
Buenos Aires   
Jestli chceš mermomocí ničit struny a to spolehlivě, pořiď si trsátko z brazilského achátu. Mám s tím bohaté zkušenosti, za týden máš hlazený struny a během dalších několika minut popraskají. Jeden kus stojí 10 Dolarů
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 17:09
Serž   
vime vime, mluvili sme o tom na simbeeru
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   19. 3. 2007 / 02:36
Buenos Aires   
No vidíš jak jsem blbej
 

Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 08:04
Snake.d   
no nevím kde kdy a co si viděl ale na MI-24 se mění při 2 plátně...!!!!
 

Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 23:22
Rychlokvaška
Když jim nevadí, že až zaprší, tak skončí v poli za dráhou....
Je to stejný jako u auta, čím míň hlubší vzorek, tím náchylnější k aquaplaningu. Indikátory bývají stejný - buď jsou v drážkách přepážky a nesmí to být víc jak na 25% obvodu až na přepážku, nebo jsou některý drážky mělčí a nesmí být v rovině.
 

Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 23:26
Sloupek   
Takže tohle evidentně v normě nebylo...
A nevíš jak je to s tím prasknutím kola?
 

Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 23:33
Rychlokvaška
No čím tenčí to má plášť, tím to snese menší tlak uvnitř, stejně tak je to míň odolnější vůči průrazu. Většina letadlových pneumatik je dost vysokotlakových a navíc musíš počítat s významným ohřevem, ať už pneumatik samotných, tak od brzd. Totéž při dosednutí - vnější tlak + zvýšení teploty.
Není to vůbec legrace a jenom to ukazuje na zodpovědnost kapitána / společnosti.
 

Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   16. 3. 2007 / 23:41
Sloupek   
No oni mají ty letadle komplet v žalostnym stavu...
Tomu rozumim ale měl jsem na mysli jestli má tohle letadlo nějak horší vlastnosti oproti jiným při prasknutí kola.Bavil jsem se o tom s jedním kolegou právě v Charkově po letu tímto érem.Jenomže diskuze byla v angličtině a moje znalosti nejsou takový abych všechno správně pochopil.Říkal něco jako o jednoduchosti toho podvozku a že když praskne jedno kolo tak automaticky praskne i to druhý nebo tak nějak a že v tom je to letadlo dost nebezpečný...
 

Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 13:30
Kachna   
No, na každé letadlo je norma trochu jiná. Na ATRce je na příďák na dno jakékoliv drážky, hlavní kkola jsou na 2. plátno.

Nemyslím si, že se jedná o aguaplaning, ale o tlumení tvz. "Shimi kmitů". Alespoň u ATRky.
 

Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 14:22
Sloupek   
Co to je ty shimi kmity?
 

Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 20:49
Kachna   
Jednoduše řečeno rozkmitání podvozku se strany na stranu. (pak není schopen "udržet stopu")
 

Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel   17. 3. 2007 / 23:59
Sloupek   
Dík.Teď už jsem aspoň zase o něco chytřejší
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ