|  |  | Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 20:08 | |
|  | Mám nepatrný problém. Ať dělám co dělám, vždycky při přistání s PMDG 738 dojde ke dvojímu dotyku země, resp. k odskočení éra.Nevím už kde je problém.Vref rychlost dodržuji podle FMC + 5 KT. Vím, že chyb mohu dělat hromadu. Včera jsem se pokusil v Mnichově přistát na autoland, který jsem vypínal až po dotyku země. Opět. Jediné, kdy mám občas úspěch, je přistávání na ruku. Nenapadá vás, co můžu dělat špatně? |
| |
|
 |  |  | Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 20:10 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 20:15 | |
|  | vysouvám až po dotyku země, chyba? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 20:18 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 20:20 | |
|  | Páka by měla být v poloze Armed, tím se automaticky vysunou po dotyku se zemí. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 21:32 | |
|  | Suhlasim s Osirisom, ale: Neviem, ci to robi vsetkym, alebo iba mne (na inom fore som o tom viedol burlivu debatu... ), ale pokial pouzijem reverse trust, tak sa mi automaticky vysunu aj spojlery, aj ked nie su armovane. Este upresnim, ze mam iba PMDG-738,9 (teda bez 736,7). To len tak na okraj... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 21:56 | |
|  | To je správně  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 07:28 | |
|  | PMDG 8,9 bez 6,7? A to si dokazal ako?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 09:01 | |
|  | Taky jsem se tomu podivil... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 10:10 | |
|  | pokud koupis krabicovou verzi -800/900 tak to tak pry je¨... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 20:39 | |
|  | Presne tak, mam krabicovu verziu. Ale o tom, ze za inych okolnosti to nefunguje, som niekde necital. To je pre mna novinka... Ale to uz je tema do ineho vlakna  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 22:11 | |
|  | No mě se někdy stane že když zapomenu vypnout anti-icing tak se mi neotevřou spoilery ikdyž to mám armed. Nebo se nespustí autobrake? Teď nevim 
PS: Pardon ale myslim že to sou ty autobraky, takže nic..  |
| |
|
 |  |  | Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 21:09 | |
|  | Drz to ero ve vzduchu az na minimalku. Vref pro dotyk je dost... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 21:16 | |
|  | Jak řikal jeden instruktor: "Nech jí pořádně vydojit"  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 21:27 | |
|  | fajn za hodinu přistávám na LKPR, tak uberu rychlost a bude se dojit |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 19. 3. 2007 / 21:55 | |
|  | Na druhou stranu u -800 bych dal taky pozor na tail strike, zkus a uvidíš. |
| |
|
 |  |  | Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 17:50 | |
|  | Petře mohu dodat fotky,že těch skoků v reálu bývá i víc než dva 
Tak a teď vážně. PMDG je pro autoland nejlépe zpracovaný addon,co jsem poznal hlavně i tím,že rollout funguje zcela korektně.U jiných tato fáze bývá dost podivná.B737 je celkem menší letadlo,takže nějaké ostré brzdy používat ani moc nemusíš.Přistává s krásně zvednutým čumákem ( to umí i Concorde ) takže se trochu propadneš než si to kecne na předek a to je právě ta fáze,kdy vůbec není nutné pospíchat s brzdama. Máš-li spoilery arming a autobreak na nějakou hodnotu a né na OFF,což se dost často zapomíná,tak pokynem F2 zpětný tah to samo i brzdí kolama - pozor včas vypnout F1,abychom nezůstali stát uprostřed dráhy jako tydýtové  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:05 | |
|  | Jen bych dodal, že to včasné vypnutí reversu není jen kvůli tydýtování na runwayi, ale mám pocit že se musí pod 60kt vypnout z důvodu poškození... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:46 | |
|  | je to myslim 80 uzlu a kvuli nasati zvireneho bordelu |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:56 | |
|  | a pri nouzovem pristani se brzdi az do konce |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 21. 3. 2007 / 16:48 | |
|  | Ono to nejakou dobu trva, nez se vrati "full reverse thrust" na "idle thrust", a spravne je to tak, ze pri 80kts je "disengage reverse thrust" a do 60kts ma byt "idle thrust". Takze mate tak nejak pravdu oba  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 21. 3. 2007 / 19:36 | |
|  | ale nemaji to povinne vsechny masinky. akorat ted ani za zlate tele nevzpomenu ktere |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:16 | |
|  | Pro autoland s PMDG je lepsi 744 nez 737, nevim jak to vic promakli, ale s 737 ti "autoland" da rate klidne pres 500ft/min (ted si presne nepamatuju na jakym CAT III letisti jsem to zkousel). 744 si dokaze sednout bez problemu s ratem do 150ft. Proto s 737 chodim jenom na ruku, 744 podle počáska. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:32 | |
|  | Vono to záleží od viacerých faktorov, vo všeobecnosti platí (RL), že ideálne sadá éro na MLW, čím si ľahší tým viac to tresne o zem.
Čo sa týka PMDG 744 a 737NG, mám presne opačné skúsenosti, 737 mi sadá pekne, okolo 200-300ft/min, zataiľčo 744 sa dokonca raz podarilo autoladnom crashnúť. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:37 | |
|  | Co to znamena "čím si ľahší tým viac to tresne o zem"? Jako ze cim mas lehci ero, tim min s tim trisknes o zem? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:37 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 18:40 | |
|  | Hmm, proc lehci ero vic triskne o zem? Neni problem mezi sedackou a kniplem? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 19:07 | |
|  | U atolandu asi ne
Ja to vlastne nejak zdovodnit neviem, spominal to jeden pilot z ESK, ked opisoval priebeh testovacich letov pred preberanim. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 19:33 | |
|  | Zni to sice "trochu" divne, ale kdyz to rikal pilot z ESK tak to urcite bude pravda... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Přistání s PMDG 738 21. 3. 2007 / 19:22 | |
|  | Říká se tomu "positive touchdown". U autolandu se obecně přepokládá, že je dráha wet nebo contaminated, takže se s tím švihne, aby to nezačalo plavat, kvůli maximálnímu brzdnému účinku hned od kontaktu.
"Positive autoland touchdown" se tomu někdy říká i když je krásně slunečno... to když se piloti potřebují na něco vymluvit, když to měli v ruce ;o)
A když je náhodou slyšet, že vypli autopilota (v EasyJetáckým Busu je to slyšet moc dobře, když sedíte vepředu, bo tam nemají galley), tak za to může FO ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 19:44 | |
|  | Já bych řekl, že ne  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání s PMDG 738 21. 3. 2007 / 19:33 | |
|  | Ja si teda rad pristavam sam a na autoland prdim, ale co sem s PMDG zkousel sedat na autoland, tak vim ze sem mel krasnejch cca -150. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání s PMDG 738 20. 3. 2007 / 19:44 | |
|  | Autobrake nemá s reversem souvislost, bude brzdit i bez něj. |
| |
|
|