FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 8. 2025, svátek má Otakar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
souběžná rwy 24 LKPR - úvaha Jeden příspěvek | Celý strom
souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 16:25
Gustav ( BHA576 )   
Tak jsem si dnes přečetl příspěvek v novinách,že Ruzyň zabojuje a chce novou dráhu dobudovat do roku 2010.To je podle mého názoru chválihodné,ale o tomto psát nechci.
Mně jde o další " spekulace ",které článek obsahuje a zde bych poprosil pány,kteří mají blíže ke zdroji,aby mi to vysvětlili
1. Píše se tam,že nová dráha bude o 1,5 km jižněji než stávající.Dejme tomu - to si ještě paraelní rwy 24 dokážu představit.
2. Dojde ke zrušení jedné stávající dráhy... myslí tím nefunkční 04/22 , což by byl samozřejmě novinářský kec pro uklidnění veřejnosti a nebo chtějí zrušit rwy 13/31?
3. Zmenší se hluk na stávající rwy - tím je myšleno,že rwy 24R bude pro přistání a nová rwy 24L bude pro vzlety?
Takže kdo už víte více ,tak prosím naťukněte
   Seznam příspěvků  

Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 16:52
donCarlos
ad 2) mam dojem ze 13/31 zrusit snad ani nemuzou, preci jen se 31 docela casto vyuziva... jen tam asi nebude mozny uklizet vsecky mozny VFR a maly letadla, protoze tam bude 24L.

ad 1) http://www.praha-suchdol.cz/letiste/img/planek_big02.gif treba to tak fakt bude
   Seznam příspěvků  

Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 17:09
pseudoMates
ad 1) Osa nové rwy bude od osy stávající rwy 1,5km směrem k městu (Prahu, mám na mysli, pro domýšlivé haldaře.. )
ad 2) Zrušení rwy 04/22 není podle mě správný pojem.. Její práh tušim poslouží jako práh nově rwy.. Takže dojde spíš k úpravě...
ad 3) Dá se to předpokládat, že se to bude takto ve špičkových hodinách praktikovat..
Nebo se dá taky čekat, že zejména k pobavení spotterů a k nelibosti zazobanců z Nebušic budou 24R a 24L využívány současně, pro tzv. "paralelní přiblížení"..
Ale tyto info určitě nejsou ofiko.. Jedná se spíš o info, které jsem někde zaslechl..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 07:22
OK-Milda (BHA410)   
Ad 2) Skoro mi to přijde, že RWY 04/22 zůstane zachována ve zkrácené podobě, vhodné ideálně pro malá letadla, ale z toho plánku to tak jasné není.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 07:39
Serž   
driv se snad psalo o tom ze by se 22 mela "pootocit" ale jeji zrusenim by se muselo hledat nove teple mistecko pro 7700
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 09:05
Marky Parky   
"Dřív se psalo" myslíš tenhle článek z 9.12.2002 na tomhle webu http://www.lkpr.info/takeoff/bestoff.htm ?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 09:16
Serž   
jo tak to nevim, tak dlouhou pamet nemam. nerikals mi to ty?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 09:52
Marky Parky   
Tak si to přečti
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 10:24
Jaakov   
Cituji: "Zatím jediným nedořešeným problémem je nově vzniknuvší zalomení dráhy 13/31 v jižní části areálu, čímž vznikne runway poněkud nezvyklého značení 13/33, vyžadující konstrukci specifických přibližovacích a pojížděcích procedur."
Tak u toho sem se málem po..al.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   22. 3. 2007 / 11:55
Serž   
nebyl cas, mel jsem hlavu plnou trhavin ale vidim ze je to hruza
   Seznam příspěvků  

Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 17:15
Viper
Ad 2.) 31 se samozřejmě rušit nebude. Spiš je to určité nepochopení v šumu mezi letištěm, občany, orgány městských částí, novináři atd.
Spíš by se to dalo definovat jako snížení provozu z/na 31, více ad.3.

Ad3.) Tipnul bych že tak to bude skutečně využíváno. Paralelní přistání jako v KSFO uvidíme asi jen velmi sporadicky jestli vůbec. Hlavně půjde o to lifrovat všechny odlety na 24L a 24R nechat jen po přílety. To by mělo současnému respektive budoucímu provozu zcela dostačovat.
13/31 zůstane v tomhle případě asi jen jako záloha pro případ silného větru od severu nebo jihu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 17:34
Serž   
podle planku co tu probehl se mi zda ze TWY pro odlet z 24L jsou dost nestastne reseny, takze skutecne vypada pouze na prilety, navic co mi rikal ex atc tak pri vzdalenosti mezi rwy vic nez 1 km se muzou vyuzivat pro paralelni priblizeni, coz by pro nas fotici bylo zajimavejsi nez videt jen polovinu provozu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 17:46
Viper
No je to otázka. Hlavně asi taky toho, jak se dohodne Letiště Praha se zbohatlíky z Nebušic případně z dalšími obcemi či městskými částmi na kompenzacích atd.

Nicméně včera v Dnes bylo o LKPR a provozu psáno celkem dost a jeden člověk z Nebušic tam jasně řekl, že ho známí varovali už před 20 lety, když se tam stěhoval, ohledně paralelní dráhy.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: souběžná rwy 24 LKPR - úvaha   21. 3. 2007 / 19:08
Rychlokvaška
Přesně je to 1035m
S takovým rozestupem jdou dělat i zcela nezávislá paralelní přiblížení (teda s ohledem na výškovou separaci při nalétnutí lokalizéru a směrovou při missed approach).
Ona se LKPR časem dostane do stavu, kdy to bude potřeba, to bych se nebál....
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ