FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 18. 8. 2025, svátek má Helena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Plavající CitationJet Jeden příspěvek | Celý strom
Plavající CitationJet   22. 3. 2007 / 20:46
Rychlokvaška
Jako ukázka toho že letadla plavou, dobrý. Jako ukázka schopnosti motorů, taky good.
Ale jako ukázka pilotáže, to by jeden fakt plakal...krátká dráha, mokrá dráha, tailwind a ještě neumí ani zavřít ventily.
Je to staršího data, ale třeba to tu ještě nebylo

Too stupid to live
http://www.youtube.com/watch?v=juC7FQUV6pY
   Seznam příspěvků  

Re: Plavající CitationJet   22. 3. 2007 / 21:02
step   
Síla. Jak je technicky možné, že se ten motor takhle rozjel sám od sebe?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Plavající CitationJet   22. 3. 2007 / 23:04
Rychlokvaška
No když ho nevypnul...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Plavající CitationJet   22. 3. 2007 / 23:54
Jennik   
Ja to teda taky moc nepobral... Ono to v jednu chvili vypadalo, jako by pilot zustal vevnitr a rekl si, ze tu citejsnu dostane z vody sam...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Plavající CitationJet   23. 3. 2007 / 02:01
Rychlokvaška
To ne, ti z toho vyleteli jak namydlenej blesk...
http://www.ntsb.gov/ntsb/brief2.asp?ev_id=20050526X00676&ntsbno=NYC05LA085&akey=1
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Plavající CitationJet   23. 3. 2007 / 07:00
step   
No mě se právě zdálo, že ty motory neběžely a pak se jeden najednou rozjel. Každopádně to fakt vypadalo, jak kdyby my někdo najednou přidal plyn.

Myslel jsem na nějaký zkrat, jak tam natekla voda. Ale vlastně nevím, jestli nejsou motory ovládány mechanicky (lanka).

Rozhodně je to vůl, že to nevypnul. Překvapuje mně, že jsem nikde nenašel vůči pilotovi v tomto ohledu nějakou připomínku. Žádný záznam o nehodě co jsem našel na netu se nezmiňuje o tom, že zapomněl povypínat letado, čímž vlastně ohrozil sebe, pasažéry i okolí.

Viz např: http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20050515-0
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Plavající CitationJet   23. 3. 2007 / 10:31
Rychlokvaška
V tom linku co jsem posílal je popis, kde našla FAA jednotlivé páky ovládání výkonu. Ovládány nejsou mechanicky, drtivá většina motorů má elektornický FADEC a throtle páky v kokpitu jen posílají elektrický impuls do něj. Elektronika FADECu teprve rozhodne, jestli si pilot zaslouží to co na nich nastavil a kdy

Proč se ten výkon zvýšil "samovolně" je těžko spekulovat, těch možností je spousta, všude je tam hromada senzorů co sleduje např. rozdíly tlaků, teplot, točivý moment...třeba to nadetekovalo nedostatečnou response pro nastavení výkonu a snažil ose to kompenzovat, ale mohlo to být cokoliv jinýho.

Rozhodně je vůl, že na to letiště vůbec letěl, že zcela vědomě ignoroval, že není určené pro jet provoz, že nemá dostatečně dlouhou dráhu, že přistávat po větru všechno ještě mnohem dramaticky zhorší, že když dosedne do půlky dráhy, tak k tomu zhoršení může přidat ještě 100% jistotu. O tom kdo je za nehodu vinen zprávy nepíšou, to je na soudech. Ve zprávách se píše co měl kdo na svědomí a jaké chyby se udělaly.

Ono fyziku prostě neobelžeš. Ty grafy, které se pro výkony letadel dělají, jsou výsledkem tvrdé práce testovacích pilotů a k jejich výsledkům (kterých normální pilot nikdy nedosáhne) je přidaný safety factor a korekce na další vnější vlivy (výška, teplota, sklon dráhy, povrch, vítr, ...). A tak když pro danou hmotnost v grafu vychází, že budeš potřebovat 3500ft dlouhou dráhu, tak to prostě na 3000ft nezastavíš ani kdyby ses rozkrájel, ani kdybys dosedl správně místo v půlce dráhy a měl správnou rychlost. To je stejný jako při V1...když se rozhodneš brzdit po jejím překročení, taky seš odsouzen k bahnu za dráhou...v lepším případě. Jenže jsou pořád lidi co to budou zkoušet, stejně jako ten superpilot z videa.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Plavající CitationJet   23. 3. 2007 / 13:03
step   
A jo, sorry. Jsem se na ten link úplně zapomněl mrknout. Díky.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Plavající CitationJet   23. 3. 2007 / 19:41
OK-Milda (BHA410)   
Asi se řídí příslovím - důvěřuj, ale prověřuj (rozuměj prověřuj správnost mezních hodnot)
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ