FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 11. 5. 2024, svátek má Svatava Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VOR/DME přistání Jeden příspěvek | Celý strom
VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 15:38
Pjotr   
Existuje prosím někde popis přistání VOR/DME? Potřebuji zjistit, kde dělám chybu při přistání na Madeiře na RW05. Vždycky skončím zapíchlej při otočce na dráhu v horách.
 

Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 15:49
Fabo™   
Nechápem celkom otázku "popis VORDME". Obyčajne toto priblíženie spočíva v tom, že držíš určitý radiál a podľa vzdialenosti od vor si držíš výšku...

Na Madeire e to o tom, že ťa privedie na nejaký bod, kde otočíš doprava a podľa svetelnej rady točíš zatáčku na finále 05. V jeppíkoch od Mildy sú aj výškové obmedzenia, tak teraz celkom neviem...

Skúsil by som si to najprv preletiet s érom držiacim nejakch 1000-2000 stôp nanečisto, alebo s niečim menším, a až potom ísť naostro. Naprvýkrát som tam rozbil aj L410 a dnes nemám problém posadiť tam T154...
 

Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 16:11
Buenos Aires   
Nechápu, proč si to rozbil, to nemáš oči ?
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 16:20
Pjotr   
oči mám,mám ale šmatlavý ruce
 

Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 15:51
Marek Guman
Perfektne vysvetlenie je na tychto strankach:
http://www.navfltsm.addr.com
Konkretne VOR DME priblizenie co teba zaujima pod odkazom VOR approaches, samozrejme.
Az skoncis s tymi letmi, bude z teba expert. A nielen na priblizenia.
 

Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 16:00
Pjotr   
Zatím jsem expert na pády, noční můrou je mi právě Madeira a Innsbruck. Každopádně všem díky - jdu studovat a sedat s něčím malým
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 20:12
miki_pilot
On ten Innsbruck je fakt docela zabíračka.Zvláště visual rwy 8. Je to velký sešup. M
 

Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 17:11
Cesmina
Díky za link , celkom zajímavá stránka
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 18:33
Marek Guman
Fakt je dobra, ale mne nedakuj, je to celkom znamy web. Napriklad na tejto stranke je to asi piaty odkaz.

http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=show&lan=0&gr=1
 

Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 15:53
Totti10
Objasneni tohohle nenajdes v popisu pristani VOR/DME ale v mape danyho priblizeni...
 

Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 16:29
EASY305
Pjotr - celou teorii VOR přibližení najdeš přímo ve FS vč. lekcí, způsobem pro FS zcela vyčerpávajícím, přehledným a jasným. Madeira 05 se snad ani jako VOR-DME nelítá. Ale to nevím jistě. Na 05 je VOR úplně mimo a musíš to dotáhnout od oka.(VOR-VISUAL APP) (nejsem si stopro jistý), ale mám dojem, že na tu 05 naletíš VOR FUN (klapky podvozek) pak podél světel (skály) čumákem do zátoky (HDG z hlavy nevím), a pak už to otočíš přímo na RWY. Chce to i ve FS hodně citu pro éro.
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 16:47
Pjotr   
Díky, jdu hledat lekci
 

Re: Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 18:37
EASY305
Jestli ti ještě mohu poradit - v případě, že neoplýváš angličtinou - "sežeň" si translator (překladač) a ze složek ve FS si najdi to co potřebuješ, vykopíruj a přelož. Přímo s FS to totiž vytáhnout nejde. Musíš do programů, ale to asi víš. VOR najdeš pod VOR navigací, a Approach pod lekcema IFR.
Všiml jsem si, že hodně lidí podceňuje to, co je ve FS nejcennější, a to perfektní a jednoduchá letecká škola, kde se člověk seznámí se vším co potřebuje pro základní praxi vědět vč. IFR, sledování přístrojů, a.t.d.
 

Re: Re: Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 19:57
Totti10
Tak tak, primo u FS se daji najit ty nejlepsi veci. Taky si pamatuju cesty do skoly s manualem k FS2000 v ruce a peclivy studovani vseho co litani ve FSce nabizi - a bylo tam v podstate vsechno co je treba vedet.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VOR/DME přistání   24. 3. 2007 / 22:07
Pjotr   
upřimně jsem vůbec netušil, co v MSFS je. Mám za sebou první lekci a docela zabíračka.....
 

Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 03:41
Rychlokvaška
Ahoj, jestli můžu poradit, nech si Madeiru a zejména Innsbruck na jindy. Vím, že to jsou obojí úžasný letiště, ale ne pro nováčky. Nejde o to, že jsou to non-precision přiblížení, ale zejména je jich velmi podstatná část na závěr vizuální přiblížení a pro přílety i odlety je třeba splnit velké množství parametrů. Pro reál piloty je to obojí C-class airport, tam lítají jen náležitě proškolení a zkušení piloti, obě letiště to mají i přímo v podmínkách.

Jakmile to nacvičíš jinde, bude to i za špatného počasí hračka, ale zalítnout to přesně a bezpečně není jen tak.
 

Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 14:53
EASY305
Nooo...Phantom má sice pravdu ale je tu jedno ALE.
To co popisuješ ty Phantome, je skutečné létání a napsal jsi to výstižně. Na druhou stranu FS má to kouzlo, že si s ním můžeš dovolit to co v reálu nikdy. Takže pokud natrénuješ ve FS Madeiru, tak pak víceméně každé letiště už zvládáš levou zadní. Tzv. křest ohněm. Neber to prosím jako nesouhlas s tvým příspěvkem , pouze jen jako zase jiný pohled na věc.
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 15:04
Fabo™   
V podstate máš pravdu, ale skôr súhlasím s Phantomom, do Madeiry a Inssbrucku sa púšťaj až keď zvládneš bežné priblíženia...

Je to asi podobné ak by si niekto pri prvom zapnutí FSky skúsil let s Migom 21 alebo Tu-154, tiež by asi nedopadol niajk extra dobre, ale ak by si medzitým prešiel leteckú školu s C172, dopadol by dramaticky lepšie...


@Madeira požiadavky: Ako potom funguje Aeroclub de Madeira? Alebo tie požiadavky platia len pre Airline flights, nie pre GA? )
 

Re: Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 15:25
EASY305
To jsem právě nechtěl, aby to vyznělo, že s Phantomem nesouhlasím. Souhlasím a 100%. Jen jsem chtěl dát ten jiný pohled na věc. Ostatně ruku na srdce, kolik lidí je takových kteří si chcou jen pohrát a vyzkoušet atraktivitu dopravních letadel a náročných letišť.
Já sám patřím mezi ty kteří vlastně jen 2roky četli a překládali, chodili na letiště a trápili Cessnu. Pak teprve jsem šel dál. Ale z druhé strany zcela chápu i jiné přístupy a to se mi právě ve FS líbí nejvíc.
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 15:26
Totti10
To mas sice pravdu. Zkouset si pristani a kdejaky hovadiny s letadlem ve FSce samozrejme zkouset muzes... ale provadet takovy veci treba na IVAO neni zrovna nejlepsi ze?

Navic taky si nemyslim ze by bylo nejlepsi zpusob ucit se neco od toho nejtezsiho.
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 16:20
Rychlokvaška
No, mám na to trošku jiný názor a jsem i v FSce zastáncem lítání od malých letadel k větším a od snadnějších přiblížení k složitějším, než naopak
Nikomu to samozřejmě nenutím, existuje jen oblast (online), kde je to ostatním tak trochu na obtíž, pokud někdo volí ten "hráčský" přístup.

Tyhle vizuální přiblížení a odlety mají hodně striktní procedury a performance požadavky a není to moc legrace. Dokážu si představit, jak to někdo zalítne s prázdným letadlem a za pěknýho počasí, ale toho na IVAO dosáhneš docela zřídka. Na takovým Innsbrucku se dost často drží nízka oblačnost a docela tam mlátí vítr z kopců, Madeira je zase nebezpečná silnou turbulencí na prazích dráhy a prudkou změnou směru na tom svahu (taky proto třebas udávají vítr ve vícero bodech). Každej let tam je o něčem jiným a chce to mít v ruce.

Na druhou stranu když to pak někdo zmákne, je to nádhera. Sledovat pak ty letadla na přiblíženích je zážitek.
 

Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 16:50
Doug   
Zdravím všechny, pokud máte možnost, kupte si "Postupy pro lety podle přístrojů" od Ing. Vladimíra Soldána. Je to knižka cca za 200 kč a de facto je to vysvětlení předpisu L-8168 což je předpis, který stanovuje způsoby přiblížení. Pan Soldán je buď bývalý, nebo snad dokonce současný kapitán dopravních letadel ČSA, takže ten to má zmáknutý a je to tam hezky
vysvětleno. Koupit se dá na LIS ČR, oddělení publikací, Praha-Ruzyně;autobusem č. 218 z Dejvické, vystoupíte na zastávce "Nádraží-Ruzyně"
 

Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 17:25
Rychlokvaška
Je to nějaká novější verze, než to už poměrně fousaté 3. výdání z roku 2000 ?
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 18:08
EASY305
Vy tady porád vycházíte z toho, že se chce někdo něco učit. Taktéž jsem nepsal o Madeiře v souvislosti s on-line. 99% lidí které znám a čichlo k FS tak se vrhli na dopravní letadla a nejlépe on-line aniž by cokoliv věděli o lítání obecně. Že je to pravidlo napovídají i dotazy kterýmí jsou prošpikovaná všechna fóra. Dost dobře nechápu, proč si hrát na něco jiného a zvlášť v případě že se nacházíme na amatérském fóru příznivců FS. FS není přece jen on-line. Znovu o co mi jde!!!! Kouzlo FS spočívá v tom, že si v něm lze užít a dělat to, co by normálně bylo nemyslitelné. Je na tom snad něco špatně?
 

Re: Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 18:52
Rychlokvaška
No vidíš, já zase dost dobře nechápu, proč "se vrhli na dopravní letadla a nejlépe on-line aniž by cokoliv věděli o lítání obecně"
Stejně tak nechápu, proč si někdo hraje na řízení dopravního letadla a přitom si nehraje na řízení dopravního letadla ;o) - prostě tím kniplem šmrdlat stejně jako u Cessny a jen mít zvenku velkou bílou trubku s tryskovýma motorama je divný, ale ok
Taky nechápu, proč si hodně lidí pod "si v něm lze užít a dělat to, co by normálně bylo nemyslitelné" představuje lítání přemetů s B747 a maštění Madeiry a Innsbrucku, jakoby nestačilo využít té možnosti sumulovaného letu pro trénink věcí, které sice v reálu nejdou dělat (pořád), ale aspoň v rámci nějaké reálnosti.

Ale protože jsem člověk tolerantní, tak to nikomu neberu, ani do toho nikoho netlačím a zcela opačný názor akceptuji a do jisté míry i chápu ;o)

Co nechápu, je smysl toho všeho ONLINE - snad jen představa určitého exibicionismu, kdy se daný pilot hračička těší tím, že ty hrůzy vidí i ostatní ;o) Ale mně to zas tak moc zajímavý ani legrační nepřijde, tak proto jsem se ozval.

Nic víc, nic míň, každému co jeho jest - dokud tím nezačne trpět okolí.
 

Re: Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 19:48
Marek Guman
Tiez letiet s velkym lietadlom, hoci B737, VOR DME priblizenie bez znalosti procedur (ani nehovorim ze bez znalosti lietania vseobecne) nemusi byt az taka velka sranda, nemyslis? Myslim, ze to skor moze byt pekne frustrujuce.
Na tej stranke co som daval odkaz sa zacina pekne od piky, na Cessne 172 s upravenym panelom a prve priblizenia su NDB - este bez DME. Lieta sa na malych letiskach na severovychode USA. Nastavujes si pritom pekne hnusne pocasie, napr. viditelnost 1 mila, 8/8 oblacnost 800 ft. Aspon ze tam nie su nejake velke pohoria
A postupne pridavas DME, vietor, prechadzas na VOR navigaciu, VOR priblizenia, VOR DME, ILS. Fakt to nie je nic lahke. Ale velmi poucne.
 

Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 19:10
tomisy   
Naprosto souhlasím, ta knížka je úplně perfektní a nic podobného takto zpracováno nenajdete...
 

Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 20:08
LS
Koupit se neda, jelikoz je uz davno vyprodana...Pripravuje se nove aktualizovane vydani, ale p.Soldan tvrdil, ze to bude za chvili asi pred pul rokem, takze uvidime
 

Re: Re: Re: VOR/DME přistání   25. 3. 2007 / 20:20
Zbyněk
Doufám, že už se konečně dostane i na mně
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?pid=19655
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ