|  |  | Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 17:53 | |
|  | Zdravíčko, zajímalo by mě, jestli je možné u výš uvedeného letadla přečerpávat palivo mezi jednotlivými nádržemi a jak. Vím, že v reálu to jde, ale nevím, kde to spustit. Stává se mi občas, nevím proč, že mi paliva v jedné křídlové nádrži ubývá víc, než ve druhé a jednou už ten rozdíl byl tak velký, že při přistávání jsem musel držet berany vykloněné skoro o cca 30° a to už je docela velký problém. Za rady děkuji. |
| |
|
 |  |  | Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 18:07 | |
|  | U PMDG je to na overhead panelu vlevo dole nad světlama (palivový páčky). Sou tam čtyři dole, dvě uprostřed a nahoře je takový kolečko a u něho by mělo bejt napsaný crossfeed. To kolečko otočíš a už se to přečerpává. A nebo zkontroluj pokud nemáš zapnutý aby si motory braly palivo z nádrží v jenom jednom křídle, ty dolní páčky musí bej vždycky "osově" stejně. (vlevo jedna, vpravo jedna / vlevo dvě, vpravo dvě...). To byl popis u PMDG, teda pokud sem správně pochopil oč tu jde, tak doufám že ti to pomůže  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 18:35 | |
|  | a chce to vypinat APU pred letem, pak chybu dela oprava na vitr ale to neni moc |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 19:13 | |
|  | Trochu opravím, crossfeed nie je samotne precerpavanie paliva, zapne ti len odber paliva z danej nadrze do oboch vetiev palivoveho systemu tj. obe motory idu na jednu nadrz. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 19:42 | |
|  | To taky není pravda. Crossfeed celým názvem crossfeed valve je pouze ventil, kterýTti obě poloviny "propojí". Abys docílil toho "přečerpávání" musíš vypnout čerpadla té poloviny, kde je méně paliva, jak již bylo zmiňované výše. Pak po přibližném vyrovnání množství se zapínají vypnutá čerpadla a zavírá crossfeed valve. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 20:01 | |
|  | To jsem taky udělal, jen mi příjde, že by to mohlo být i možné nějak jinak ne? Dělá se to i v reálu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 22:12 | |
|  | podle manualu ano
myslim tim origos manual od boeingu 737-400-900 |
| |
|
 |  |  | Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 18:51 | |
|  | Mně to u PIC 737 nikdy nedělalo. Nejprve se čerpá palivo s prostřední nádrže a potom z křídel. Asi by to mohlo být tím, že máš zaplé APU, ale to žere asi jen 100kg za hodinu,tak nevím. M |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 19:04 | |
|  | To je sice pravda, ale 100 kg rozdíl mezi nádržemi L/R už je maličko znát. A pak co to udělá po 3 hodinách zapnutého APU  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 19:43 | |
|  | Už si to nepamatuji, když nám to bylo ve škole vysvětlováno, ale mám dojem, že při 100 kg rozdílu ještě neotvírali crossfeed... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 7. 4. 2007 / 20:00 | |
|  | APU vypínám po nastartování motorů a přepnutí odběru proudu z generátorů motorů, takže v tom to není. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přečerpávání paliva u PIC 737 8. 4. 2007 / 09:24 | |
|  | Klidně bych si myslel, že to může být i chyba FSky, kdaž jsem začínal s FS9 a létal defaulty, občas se mi stávalo, že mi to žralo jen třeba z levé, vždy pomohl restart letu, občas snad i reload letadla... |
| |
|
|