|  |  | Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:21 | |
|  | Měl bych malý dotaz. FMC v B737 vypočítá profil sestupu (a tudíž se dá sestupovat přes VNAV) pouze tehdy, když je zadaná příletová cesta. Jenže tu řídící pilotovi nazadavá, když začíná sestupovat z FL330. Jak se tedy využívá profil sestupu. Využívá se až v nižších hladinách, kdy sdělí řídíci pilotovi STAR?
Moc děkuju. |
| |
|
 |  |  | Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:22 | |
|  | Nejsem si vedomej toho, ze by B737 umely sestupovat podle VNAV jenom kdyz je zadan SID... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:26 | |
|  | ehm.. mel jsi na mysli STAR , ze? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:32 | |
|  | ehm.... STAR  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:27 | |
|  | PMDG nevypočítá profil sestupu když je zadána pouze cesta až do cílového letiště. |
| |
|
 |  |  | Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:26 | |
|  | minimalne v PMDG to funguje uplne OK i bez zadaneho STARu... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:30 | |
|  | Když mám zadanou cestu, která vede až do cílového letiště, tak mně to PMDG nevypočítá. Třeba dělám něco špatně... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 20:31 | |
|  | Jednoduše to vyhodí PTH DES NO AVAILABLE. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 21:01 | |
|  | Skontroluj si či niekde nemáš Discontinuity.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 23:04 | |
|  | Nemám. Taky mě to napadlo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 23:21 | |
|  | A zadáváš na MCP panelu před dosažením T/D výšku, do které se chceš proklesat? |
| |
|
 |  |  | Re: Sestup B737 23. 4. 2007 / 23:49 | |
|  | Postup je následující.
Jsi v oblasti, kde je ATC a letíš po trati. Ty si dostatečně v předstihu poslechneš ATIS, kde se dozvíš, jaká dráha je v používání a další důležitou informací pro tebe je, že víš, kde ti končí tvá plánovaná trať a tady by ti taky měl začínat bod, který je publikován v STAR pro danou dráhu. Tzn., že ty si toto již můžeš zadat ještě před počátkem klesání, nebo ještě lépe už před vzletem by jsi si měl zadat předpokládanou dráhu na přistání, podle počasí v místě přistání, i když se ti pak může změnit. Ale ty by jsi měl v podstatě mít v FMC: dráha na odlet, SID, trať, předpokládaný STAR nebo aspoň dráhu na přistání. A z toho ti to "teoreticky" vypočítá i tvůj T/D.
Pokud je tedy ATIS, tak by jsi si ho měl poslechnout ( přečíst, vyžádat) ještě dostatečně včas před T/D, aby se ti nestalo, že po zadání STAR budeš najednou v cruize FL již za T/D. Po zadání STAR a její kontrole, jestli odpovídá platným mapám, by jsi měl ve VNAV být schopen klesat na přistání. Jen si dávej pozor, ono některé STAR nejsou 2x kvalitní, proto by jsi si měl projít i poměr vzdálenosti jednotlivých fixů a výšek nad nimi, aby jsi to byl schopen v tom VNAVu vůbec zklesat.
Snad jsem to napsal srozumitelně. |
| |
|
|