FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 5. 2024, svátek má Zbýšek Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nedělní bird strike 757 v Manchesteru Jeden příspěvek | Celý strom
Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 14:37
Michael   
http://www.youtube.com/watch?v=9KhZwsYtNDE
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 15:09
DEJV
wow...tak to je vic než hustý....a po vzletu to vypadá docela děsivě
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 15:14
Serž   
a zvladli to v klidu a pohode kluci... sikovni
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 15:16
Jirca
A na chudáka ptáčka si nikdo ani nevzpomene
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 15:26
DEJV
Ale jo,myslím že je tam vidět....že jeho kousky sbíraly ze země
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 15:30
Jirca
Tak jestli to nebyl strýc Kolonel z KFC
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:08
Eddie75 (OK-PJM)   
Ted uz spis Koroner z KFC
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:26
Hermann   
myslis jako: poor birdie ..
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:35
Latom   
Když je ten pták blbej a nekouká, tak proč na něj vzpomínat. Se chtěl asi prát s tím větším.
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:39
donCarlos
no, tak kremaci uz ptacek mel, tak mu nekdy (da-li buh abych se tam dostal) hodim pres plot smutecni venec...
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 15:47
Jurec
No tak to je přesně to co nám naštěstí v FSku chybí. To jsou ty chvíle, které bych jako captain nechtěl nikdy řešit. Smekám za chladnou hlavu.
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:50
Ados (ADD039)   
Ve FSX tam poletujou, a bird-strike je možnej.
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:54
Teflon_490   
A FSPax ti podle mne tohle nasimulujou i v FS9.
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 17:03
pseudoMates
Potvrzuju.. FS pax nasimulujou dost věcí.. (nevysunutí klapek, nevysunutí podvozkové nohy, explozivní dekomprese, eng flame out po vzletu i enroute - to všechno už mi ty potvůrky udělaly.. )
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 17:50
Michael   
Na to ale stačí i samotná 767 Akorát ti pak nenapíše skóre.
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 18:33
skyfly
rád by som tu pripomenul, že to neni tak dávno čo sa velmi podobná vec - engine failure and fire v momente rotate - stala Airbusu ČSA pri lete z Rijeky, bolo to však ešte horšie lebo to bolo :
a)v noci
b) letisko začalo horieť takže sa nemohli na neho vrátiť
c) vačina pasažierov boli malé deti
Napriek tomu všetkému to posádka ČSA zvládla fantasticky - Obdivuhodné a smekám duplovane !
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 19:38
Rychlokvaška
Úplně malilinká drobnost k Thomsonu - jednalo se pouse o engine failure, ne fire. Ten plamen je jenom nedařící se inflight relight, asi to tam bylo od ptáčka pěkně zasviněné. Pak ten motor prostě jen vypnuli.
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 18:57
Rychlokvaška
Naštěstí ? Já bych spíš řekl naNEštěstí Je to dost velká škoda, protože kde jinde než v simulátoru zkusit to, co jinak nechceš zažít. Právě díky tomu že to páni piloti cvičili no zblbnutí na simu (i když no, FSka to asi nebyla to proběhne takhle v pohodě.
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 16:56
Ados (ADD039)   
Vám se to nezdá nějaký podezřelí? Profi kameraman s profi kamerou natáčí přesně to místo kde dojde k nasání ptáka do motoru, a zrovna si nahrával kanál věže něbo co to tam měl. Tam toho ptáka nastražily úmyslně, nad letištěm určitě letěla cessna s mrtvým ptákem na dlouhým průhledným laně.
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 17:30
DEJV
tak to se povedlo
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 17:33
Marky Parky   
Tak pták za cesnou na průhlednym laně je teda rozhodně kachna
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 18:53
memorex
nice
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 18:56
Pips   
Ne, to není Nice, to je Manchester )))))))))
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 19:25
memorex
stejne bych pristal lepe
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 19:36
skyfly
priznám sa, že som to v FSke už mnohokrát skúšal a pristáť neni žiadny problém, pokial má človek dobrý rozpočet a nemusí na finále príliš zprudka manipulovať s plynom
Horšia je situácia po štarte - tam je to celkom zaujímavé ...Už sa vážne neviem dočkať až sa objavi A320 od airlinerXP aby som si mohol čo najrealistickejšie ( v rámci možností FSky) nasimulovať takýto stav.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 19:49
Serž   
btw on odstaval instrukci tocit doprava kdyz mel vypnuty pravy motor... neco mi to pripomina a nejak to nesedi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 20:20
Pips   
Jo, on tam na to ale řídícího upozorňoval a jestli jsem dobře rozuměl, tak po tomto dostal povolení k vlastnímu navigování a manévrování.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 20:34
Ados (ADD039)   
Me se zda ze po vzletu toci doleva, to je totiž nesmysl Doprava by to moc nebolelo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 22:27
LS
Kde dostal instrukci tocit doprava?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 22:41
memorex
ja myslim ze to rikal jinymu eru ne teda aspon ten hlas byl jinej...?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 22:49
Serž   
je to v case 3:25
jo ten hlas je jiny, pak jedine ze tam je vic thomsonu s podobnym cislem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 22:51
Filip   
Teda v čase 3:25 je už na zemi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 22:55
memorex
není

ten hlas muze byt treba kapitan nebo buhvio kdo to tam mluvi treba stewardi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   5. 5. 2007 / 00:10
crazy
Před časem jsme to na jednom briefingu probírali s kapitánem ČSA a tvrdil, že s novějšími letadly je v podstatě jedno, že letí na jeden motor. Točit může na obě strany bez problémů - bežné náklony.
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   4. 5. 2007 / 23:13
FSPilot   
Řek bych, příkladné zvládnutí nouzové situace. Jak už bylo řečeno, smekám nad bravůrně zvládnutou situací. Zajímalo by mě, jak to asi vypadalo mezi cestujícími, jak reagovali ti napravo, kteří viděli plamen z motoru a jak jim oznámili, co se děje
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 00:36
LS
Nechci rejpat, ale zase tak nouzove bych to nevidel, vypadek motoru neni nic extra vazneho.

Jedna otazka nakonec, pokud vam po vzletu zacne horet motor, jake budou vase kroky? (Lidi co maji zkusenosti a vedomosti na zodpovezeni otazky prosim o strpeni a odpovedi pozdeji)
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 08:53
RWY 27
Jéžiš, nic vážného..., no to víme možná my, kteří alespoň nějaké to minimum o této problematice víme, ale to letadlo určitě nebylo plný náruživejch flightsimáků...
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 09:06
Pips   
Možná bys měl ještě uvést, jaké myslíš letadlo - jednomotorové? více motorové? vrtulové? proudové? Ty postupy se přecijen trochu liší
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 09:07
Ciki   
To je dobrá otázka. Já bych okamžitě vypnul motor a zcela ho ,,odizoloval", nastartoval APU, okamžitě oznámil řídícímu problém a podle možností se snažil vrátit na letiště. Když je jeden motor funkční, tak je to v pohodě a přstál bych tak, abych nikomu moc nepřekážel a neomezoval budoucí provoz. Po přistání, opět podle možností, bych uvolnil dráhu tak, kde bych opět moc nepřekážel.
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 09:11
FSPilot   
Proč startovat APU? Když máš jeden motor, tak ti dodává energii do palubní sítě generátor toho jednoho motoru a na startování APU už nemáš čas, to ti na rychlosti nepřidá
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 09:19
Ciki   
Tak není to nutné, ale nefunguje ti utility bus, pack, recirculation fan a bleed na příslušné straně. APU je dokáže využít jak levé, tak pravé.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   6. 5. 2007 / 15:10
Serž   
potvrzuji, boeing taky zminuje pouziti APU pri chcipnuti motoru, ovsem tam je maximalni dovolena vyska pro jeho spusteni a tusim ze 2 nebo 3 dovolene pokusy o start
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 09:09
FSPilot   
Ono když ti začne hořet nebo ti "jen" vysadí motor, tak to nouzová situace je, viz jejich volání "Mayday, mayday, mayday", což je hlášení nouzové situace a používá se jen v případě přímého ohrožení. Nehledě na to, že vysazení nebo požár motoru po vzletu je asi to nejhorší, co může snad být (co se týče malých letadel, kdy máš motor přimo před sebou)...

K otázce: (jen odhad, nikdy jsem to nedělal, ani v FSce jsem se s tím nesetkal) U letadel jako 757 si můžou dovolit ho vypnout a letět na druhý motor, který dostane zabrat, ale měl by to zvládout. Ale u jednomotorových letadel (malých) nezbývá nic jiného, než zapnout hasící zařízení a vypnout a jak dává předpis, pokud jsme nad 50m, tak se otočit a sednout na dráhu v opačném směru a pod 50m přímo před sebe na nejbližší nouzovou plochu (ikdyž si v takové situaci člověk moc vybírat nemůže). Nijak laborovat se s tím nedá, protože pokud nezapnete ihned hasící zařízení, tak vás to v kabině usmaží... Co se týče přesných postupů, tak to u pístových letadel je většinou asi stejné a to, vypnout přívod paliva a vrazit tam plný plyn. Tím se spotřebuje zbytek paliva, co je v potrubí a jde k motoru a pak už "nemá" co hořet. U proudových bych to odhadl, že se musí v takovém připadě jen přerušit přívod paliva.

Toť si myslím, že bych asi měl udělat
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 09:58
Pips   
Myslím, že nad těch 50m točit zpátky na dráhu je možná tak u větroňů a to ještě o kolik jsi víc nad těch 50 a dle situace.S takovou 142 bys v takovejch 60 metrech s mrtvým motorem 180° zatáčku neudělal.Teda motorový nelítám, jsem plachtař takže kluci co lítáte vrtule, klidně mě opravte.Jen když na letišti koukám jak u motoráků trénujou zakokrhání motoru, tak třeba 142ky jdou dolu jako šutr.Možná se pletu, ale 180ku bych s tím netočil, kdybych neměl alespoň takových 150m.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 10:37
FSPilot   
Tak 142 jak jsem tu kdysi četl, tak je "pluh na vzduch)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 10:50
skyfly
...je to tak, 142-ka ktorá tu niekedy niektorými býva nepochopitelne "oslavovaná " je podpriemerné lietadlo ktoré si "nenechá moc líbit" a padá jak šutr velice rádo...
Len námatkovo citujem: " Z-142 ve vývrtce dobře sedí a neochotně z ní vybíhá. Z-142 není na vlekání úplně ideální,nevyniká takovým přebytkem výkonu oproti své váze a odporu,Vývrtka na Z-142 je pověstná. vývrtky má ráda a oplácí tak velmi často chyby v pilotáži. Dále se pak u tohoto letadla projevuje pro něj typická vlastnost, a to aerodynamické zamykání výškového kormidla. Při přibližně čtvrté otočce je již vybírání značně fyzicky náročné a další otočky se nedoporučují. přezdívku „Kuchyňska linka" si letadlo vysloužilo od některých lidí, kterým připadalo ovládání složité...."
by som ju nechcel ani zadarmo , a ešte k tomu neni to nijak zvlášť pekné éro...takže tak

Pokial ide o dvojmotorové lietadlo, myslím, že vysadenie motora pri šterte neni zase až taká sranda....predsalen ostáva už len jeden motor ....a vtákov lieta aj po vysadení toho prvého stále ešte dosť
Po štarte by som hlavne vypol prívod paliva jak bolo popísané vyššie, zapol.hasenie ak by sa nezaplo automaticky a potom by som sa snažil s výdatnou pomocou nožného riadenia v koordinácii s kniplom resp.joystickom, udržať lietadlo v priamom smere a takto vystúpať čo najskor čo najvyššie....potom by už malo byť vyhrané ...len sa otočiť a doplachtiť back
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 11:01
Lowmick   
Ve vejvrtce neni 142ka fakt nic moc, zkousel jsem ji na 6 otocek a pak uz je to jak na kolotoci. Ve vybirani je sila proti vyskovce opravdu velika, takze aspon ja osobne do toho hrabal obema rukama. A ze v aerovleku neleze nahoru? Proste na to neni delana, to je jako brat 205ku na vyhlidkovy lety nebo navigacni.
Na normalni cestovani je to jedno z nejlepsich letadel co se daj v tyhle kategorii sehnat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 12:00
bumper   
" by som ju nechcel ani zadarmo , a ešte k tomu neni to nijak zvlášť pekné éro...takže tak "

Zadarmo ti litatelnou Z142ku nikdo neda a kdyby nahodou jo, tak dej vedet, urcite se ji nekdo rad ujme, je to krasny letadlo i presto ze ma " nektere nedostatky "

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 12:08
Lowmick   
No von ten Jodel teda taky nic moc. A este k tomu to neni nijak zvlast pekne ero...takze tak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:12
skyfly
naprosty souhlas !
Nevienm či som niekedy videl hnusnejšie lietadlo než je Jodel, fujtajbl !
Našťastie toto mínus je kompenzované niektorými celkom nevýznamnými plusmi.
http://www.jodel.com/index.asp?p=wing&general
O.i. vo vysokohorksých podmienkach kde lietanie s touto kategóriou lietadiel neni žiadna sranda sa zrejme osvedčili - vo francúzskych alpách (ale nielen tam) najdeš Jodela alebo jeho derivát Robina na každom letisku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:27
Lowmick   
A ty kridla ma takhle divne zlomeny jako schvalne? Nebo se s tim nekam nevesli?

no ja jsem musel reagovat tys sem dal takovej legracni uryvek
Proste me jen dostalo jak hezky odsuzujes Z142 jen kvuli tomu co si nekde na netu prectes. Letel jsi v ni nekdy? Aspon jednou? Vejvrtky jsi delal? Kolik otocek? Jak ti pripadalo vybirani? Pristaval jsi s tim nekdy? S bocakem? Dokazal bys porovnat cestovani s Z142 treba s Z126, C172?
Jestli se ti nelibi opadani (i kdyz uz jsem se o tom zminoval kdysi driv - kdyz uz by me zastih nouzak, tak rozhodne bych si pral vic Z142 nez stopetku, 205ku nebo nejakou Cessnu) tak si nekdy zkus stahnout plyn v Andule a dat plnou vrtuli. Z142 neni ero na termicky prelety, klouzani 1:50 proste nepotrebuje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:28
Lowmick   
btw. kdyz uz vypravis o Alpach - vyzkousel jsi nekdy kouzlo kompresoru?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:37
skyfly
Potupne sa priznávam, že sám som so Z 142 neletel - a ani som sa o to nijak nesnažil, svoje informácie som čerpal od niekolkých pilotov ktorí nalietali na najrozličnejších typoch lietadiel tisíce hodín.
A ďalšia potupa - priznávam sa, že ani kúzlo kompresoru som nevyskúšal, svoje informácie som čerpal od pilota ktorý nalietal priamo vo franc. alpách stovky hodín a on sám má nalietané cca 6000 hodín ....


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:40
Lowmick   
No jo, tak "jedna pani povidala"... Do ty doby nez si to clovek nevyzkousi a zna to jen z encyklopedie neuveri.
Pripadalo mi trochu k smichu ze (kdyz nepocitam vzhled) odsuzujes Z142 kvuli tomu jak toci vejvrtky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:46
skyfly
no..... tak jedna pani povidala vyzerá trochu inak, než vyjadrenie ziskane od pilotov s velkym "P" , ale budiž...
do tretice sa kajám a ukončujem túto polemiku zvolaním - howgh no flame !

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 14:51
Lowmick   
Tohle je houby flame...tak malo prispevku

ps: ja jsem taky pilot s velkym "P" - Petr
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 19:31
Lukas.wz   
neci rejpat,ale co u vas pod Tatrama..jakypak krasne ero jste si tam postavili..?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 20:53
Proxx
No napriklad Dynamic WT-9... Perfektne ero
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   6. 5. 2007 / 15:23
OK-BKY
Tak ale uprimne sem letel se Z43 a Z142 a C152 a reknu ti, ze teda sem vyvrtky vynechal a normalne sem s tim pristaval. Zkousel sem dokonce i nacvik nouzoveho pristani do terenu. A nejlip bych si stejne asi vybral tu cessnu. Prijde mi, ze to je takovy podstatne stabilnejsi oproti zlinum. I kdyz je to mozna jen pocit, ale tim ze to je hornoplosnik, tak by to smysl davalo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   6. 5. 2007 / 17:33
Lowmick   
Jenze s Cessnou si jen blbe upravujes rozpocet - elektricky klapky, zakaz skluzu. U Zlinka si nalitnes kousek pred pole, vyvalis klapky a kdyz to nestaci (coz se zase tak casto nestava) tak das jeste skluza, a v tom okamziku dostanes klouzavost leticiho kamene. Nemusis klickovat, ani si zalitavat.
O kvalitach rizeni Cessny se radsi nevyjadruju, to je jako kdyby sis na berany navlik šprcky (v porovnani se Zlinem).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 19:27
Lukas.wz   
no a u nas v rovine najdes na kazdem letisku Zliny.. tak uz to proste chodi..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 19:24
Lukas.wz   
jen bych si dovolil nesouhlasit s tim ze 142ka neni pekny letadlo..je to sice dost subjektivni,ale myslim ze takhle bychom do ni rej nemeli..vzdyt je nadherna..
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 15:26
LS
Ono neni presne stanoveno, kdy by pilot mel pouzit MayDay signal a kdy ne. Vzdy to zalezi na rozhodnuti pilota, zda to pouzije nebo ne. Kazda aerolinka to ma jinak atd. To same plati o postupech ATC.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 15:57
memorex
a PAN PAN PAN znamena co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 16:02
Petr Slavíček   
http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/Treninkovy_balicek/Ridici_1_nebo_Flight_Captain/L5_Emergproc.html
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 12:20
Kachna   
Je fakt, že vysazení motoru např na ATR je v režimu TO inhibit. (myslím tím oil lo press) O všechno se stará automatika (přidá na pracujícím motoru 10% ma TRQ 100%) Odběry vzduchu se vypnou, protože nemají tlak a vrtule je "vyfedrována". Posádka to zjistí až při zasunutém podvozku, kdy se zruší funkce TO inhi. Prostě vysazení motoru je na ATRce prkotina, kterou se posádka při vzletu nemusí zabívat.
Oni to samozřejmě poznají, protože éro bude táhnout na stranu,... Ale stalo se, že na simulátoru jeden cpt pronesl větu: "nám snad nejde motor,..." a on vážně nešel, ale všimli si toho až ve vzduchu.

Požár motoru a vůbec letadla je už vážný problém. Takže, posloupnost pro ATR (jiné tak dobře neznám) PL FI (jsme v luftě), CL FTR, po chlvice SO. Pak zatáhnout za stopkohout, chvilku počkat, odpálit jeden hasičák, odpálit druhej hasičák (pokud ten 1. nezabral, ale po nějaké chvilce, jinej už není) Samozřejmě za V1 se pokračuje ve vzletu. A hlášení ponechá až po ukončení ohrožení. Tím myslím i ATC. Mám tam dost problémů s letadlem, jako takovým.
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru + mala otazka   5. 5. 2007 / 18:41
Rychlokvaška
Přesně tak...vysazení motoru znamená max. to, že éro táhne mírně na stranu a má menší přebytek výkonu = méně strmé stoupání.
Nechci to zlehčovat, každému v kokpitu v té chvíli samozřejmě pumpa parkrát přidá na frekvenci, ale z pohledu bezpečnosti nebo nějakého ohrožení letadla je to celkem normální bezproblémová situace. Ne nadarmo i striktním předpisům stačí, když po vzletu bez jednoho motoru leží u dvoumotorových letadel záložní letiště hodinu letu. O vysazení za letu ani nemluvě, aerolinky už se snaží i o 4 hodinový ETOPS.
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   5. 5. 2007 / 14:18
milan
mne osobne sa to ani na birdsrtike nezda, ale vidim to skor na tzv. "PUMPÁŽ"
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   5. 5. 2007 / 14:36
memorex
pumpáž? copak si nevidel toho ptáčka tam hcudáčka?
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   5. 5. 2007 / 19:55
milan
ee, nevidel..len som to video narychlo preklikal, ale podla toho, co ten motor robil mi to pripadalo na ucebnicovu pumpaz
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru   5. 5. 2007 / 20:11
Rychlokvaška
Jojo, ona to byla ucebnicova pumpaz a proto ho vypli. Ale za tu prvni surge a nasledny problem s relightem mohl prave ted kridlatej
 

Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 15:26
skyfly
a takto to dopadne ked vysadí motor u tupoleva
http://www.youtube.com/watch?v=BwQQpJiBJio
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 15:28
Fabo™   
"Sorry, you must be 18 or over to view this video."

hmm.....
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 15:34
skyfly
aha , tak na to neklikaj ....skus toto :
http://www.youtube.com/watch?v=oj-wQ--V5Sg&mode=related&search=

Causes Of Crash from an idiot pilot: using too much flaps for a short field take off, going past max gross weight, exceeding the center of gravity on the plane, using too much right rudder, and going into a slide slip resulting in even MORE drag.Its sad when you kill a Doctor a little boy and a mother.

Smutne, smutne ...pre dnešok by to stačilo
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 16:46
milan
mozno pre niekoho nepochopitelny ten sklz, ktory nastal po vzlete..ale mal som tu cest si vyskusat, co dokaze vrtula C-172 na maximalnom vykone v oblasti druheho rezimu..keby tam ten rudder nemal, tak sa s tym toci, ako ti kajakari v reklame na red bull
 

Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 15:32
Lowmick   
Jo ptaci, srnky a zajici jsou svine...zlaty vrtule...
 

Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 15:36
skyfly
ani zlata vrtule im nepomohla - viď moj prispevok niže
 

Re: Re: Re: Re: Nedělní bird strike 757 v Manchesteru a TU134 v Rusku :-(   8. 5. 2007 / 15:53
Lowmick   
No jo, jenze tady za to moh pilot. S tou vrtuli jsem to myslel v tom smyslu ze ta ti nejakyho operence rozseka na kousky (teda me se stalo ze ta svine skrz ni prolitla, udelala zobakem rejhu na listu a jeste se odrazila od plexiku).
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ