|  |  | IDET Zpravodajstvi 3. 5. 2007 / 15:19 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 11:38 | |
|  | Japato, zes nebyl na nasi sofistikovane prednasce o VBS2? 
Pridam tez par obrazku, kteryma se nemuzu nepochlubit 
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 11:45 | |
|  | netusim co je VBS ale pokud mi reknes kde vas/tebe muzu najit tak se tam mozna i potkame
ale mam v planu dnes odpoledne okupovat trenazer L-159B. jsou tam 2. jeden ten kde jsi asi vyfoceny ty a pak o jednu halu bliz, tam je obycejna projekcni plocha ale stoji vedle tebe technik nebo mlady pilot nebo co (nejaky nadporucik) a pomaha ti ovladat zbrane a navigaci. vcera jsem sledoval borce jak pouzil 3 rakety nez sestrelil nejakou 154ku ve slovenskych barvach a pak se oba trapili pri naliavani ILS (takze to asi nebyl pilot). jinak i pouhym sledovanim jde videt jak je simulovana setrvacnost pri naklaneni era, tak jsem na to zvedavy |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 11:49 | |
|  | My meli jen prednasku na konferenci, dnes uz jsem zpet v Praze. Kazdopadne tenhle simulator neni uplne hotovy, chybi mu analogovy budiky na panelu a ten HUD je trosku divnej, mel jsem dost potize se vyznat. Neumi to zatim radionavigaci ani zbrane. Ale ma to trimy a lita to pekne  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 11:51 | |
|  | ten druhy prave mel. minimalne VOR/ILS se analogovym knoflikem nastavoval kurz a pak uz jsem sledoval LCD (bylo bliz) takze chovani zbytku nemuzu posoudit. ten borec lital zasadne pres HUD takze tomu to bylo jedno |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 21:03 | |
|  | takze si do denicku pisu hodiny na simu L-159 
budiky jsem prozkousmal a skutecne jsou to vsechno monitory, kdyz se s tim nekdo vyklopil psalo to neco jako "no data", ale za provozu bych to nepoznal. vypadali dost analogove. ted me napada ze tam bylo pekne podsvicene vario ktere snad bylo realne a radar, ten nevim jaky
vsechny ostatni casti kabiny jsou original, funguje i elektricke nastaveni vysky sedacky. pocit v tom je uzasny, skvele se v tom sedi, spatne se odchazi. knipl je pekne tezky ale po chvili tahani jsem se dovtipil precist co je to tam napsane "nose up" a uz jsem trimoval a trimoval vyvazene a ustalene letadlo leti pekne rovne, nebyl zadny problem pustit knipl a venovat se hromade zbrani co na tom byly virtualne podvesene (4 rizene rakety vzduch vzduch, 2 kontejnery nerizenych raket, kanon plamen a dal jsem se nedostal). naopak POMka byla skoro bez odporu a pracovat s ni byla jedna basen. no nakonec ani knipl nedelal problemy, ani setrvacnost, ani pretizeni. proste super politani
navigace v tom byla taky moc hezky zpracovana. palubni pocitac obsahoval dlouhanskou trat, v rezimu NAV to pak ukazovalo sipkou ve stylu ADF na dalsi waypoint.
mno... ze zazitku jsem se nejdriv zavesil za nejake letadlo, zrejme zase T154 ale ne ve slovenskych ale nejakych neurcitych barvach. kdyz technik rekl ze uz muzu pouzit rakety jsem odpovedel ze rakety jsou nudne, zapnul forsaz a sel na kanony tehdy jeste bez velke zkusenosti s ovladanim era to byl trochu problem dostat cil do kolecka kam to lita ale po 5 kratkych davkach 154ka sla v plamenech k zemi (a jeste jsem byl pochvalen ). pak sem si nasel dalsi ero, do toho uz sem nestrilel ale rozhodl se s nim zkusit formaci. na HUDu byl takovy skvely ukazatel rychlosti vzhledem k cili, takze nebyl zadny problem se priblizit, stahnout plyn a pripadne pribrzdit stitama. formace byla fakt pekna, oproti FSce pohadka. dokonce i kdyz to ero zacalo zatacet, protoze letelo po definovane trati, nebyl problem se s nim udrzet.
po tomhle nahaneni letadel jsem se ztratil to by ani nevadilo protoze jsem si hral s ovladanim, delal zakladni akrobaci, let ve 100ft AGL rychlosti 350+ uzlu a podobne. no nakonec zacalo blikat tlacitko varovani a rozsvitila se hlaska ze je malo paliva. vlasim mi neodpovidala, OKL jo ale byla 70 majli daleko. kdyz se ted divam, tak jsem byl nekde u BODALu. samozrejme jsem si nemohl vzpomenout ani frekvenci brna a tak po nejake dobe utichl zvuk motoru, rozsvitilo se plno cervene ve smyslu ze nejde hydraulika a hromada dalsich veci. no co se nestalo (az jsem se sam divil).... zkusenym okem jsem ohodnotil funkcni systemy, stahl plyn (lepsi pritup k pace podvozku), sklopil cumak a zacal resit presne jak jsem to pred casem videl v cessnicce na LKMT pri nacviku "nouzovych postupu". zjistilo se ze dole je to sama linka vysokeho napeti, tak jeste dokud byla rychlost jsem to otocil na jednu peknou louku. madla katapultu jsem mel mel porad mezi nohama ale takhle vystupovat uprostred haly se mi nechtelo, tak jsem se rozhodl pro pristani s podvozkem a klapkami. podvozek vysunout sel, ale klapky moc ne. pristani jakz takz, prezil jsem 
behem dalsiho letu jsem se uz vykaslal na zbrane (skoro), trochu si zalital formaci s migem 29, s nejakym podivnym B747. ten mi porad chtel uletet a tak jsem mu kanonem polechtal motory a rychle se uklidnil. no a pak jsem si rekl ze budu zkouset navigaci, to "FMC" a co tam jeste jde. zkousel, lital az se zase ztratil, ale OKL to zachranil. podle radialu jsem objevil letiste, nakonec to bylo LKPD (skvele vymodelovane) no a tam uz odhadem kurzu se nasla i caslav. puvodne planovane pristani v pardubkach se nezdarilo, na kratkem finale jsem zjistil ze mam sice podvozek ale klapky zase ne a high speed approach by pusobil neprofesionalne takze nakonec jen nizky prulet s podvozkem venku a navrat do caslavi.
priblizeni a pristani s tim nebylo extra slozite, protoze na HUDu je takove kolecko kam to letadlo leti, kdyz se zamiri na prah drahy tak dobre odpovida PAPI a je z toho ukazkove pristani co se mi nelibilo byl ten zeleny odstin HUDu. kolikrat jsem mel problem rozeznat IAS proti pozadi. zvlast kdyz se musi hlidat na finale rychlost
to by bylo vsechno k trenazeru 159ky... pak jsem se sel podivat na vrtulniky (byla tam 171ka a 24ka) a oni je zrovna pretahli na helipad a odlitali. mel jsem pocit jako bych sezral a do oci posbiral vsechen sterk a drobne kaminky kdyz vzletala 24ka. pri odletu 171ky jsem zjistil ze vsechen jeste ne . pilot 171ky byl taky "RAF friendly" a maval na me, tak jsem mu taky zamaval mozna uz si me pamatovali jak jsem se motal kolem vrtulniku |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 21:53 | |
|  | hezky. jak dlouho te s tim nechali hrat?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 22:00 | |
|  | ja sel extra kvuli tomu simu kdyz uz tam skoro nebyli navstevnici. byl jsem tam od 4 do pul sedme s prestavkami. zbytek jsem prozkoumal uz vcera |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 22:01 | |
|  | Ja chci taky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 22:05 | |
|  | treba to nalozej do maringotky a budou s tim objizdet mesta jako za komunistu s automatama  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 22:41 | |
|  | musel bys mit nejdriv doprovod nad 18 let  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 22:59 | |
|  | hmmm.... vziať teba tak by si tam zase vzlietol ty a ja by som si nezalital...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IDET Zpravodajstvi 4. 5. 2007 / 23:07 | |
|  | tam uz by to nikoho nezajimalo ale zrovna jak jsem prisel tak typek z ochranky u ramu na kov otocil asi 4 kluky co meli 14-15 let. proste je tam nepustil, ani nevim jestli meli vstupenky |
| |
|
|