FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 8. 2025, svátek má Miluše Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) Jeden příspěvek | Celý strom
OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 16:21
PILOT253   
Chci se zeptat. Mám do školy ukol o nouzovém opuštění letadla
-kritéria pro opuštění
-podmínky pro opuštění
-požadavky
-postupy
Mužu se zeptat, zda z vás někdo neví kde tohle najit?
U typů B737 nebo aspoň všeobecné.
Nikde nic na netu není!

Dik Radim
 

Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 16:24
Hermann   
vyber si .. http://www.google.com/search?hl=en&q=aircraft+emergency+evacuation+steps&btnG=Search&lr=
 

Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 22:01
PILOT253   
moc diky, a pls někde na českých www by se něco podobného nenašlo?T
 

Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 22:07
Peter HK
Myslíš katapultáž nebo vyskočení s padákem a to je u každého typu jinej postup,ale nechápu u B737 když jsou tam cestující
 

Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 22:18
FSPilot   
Tam ani nejsou padáky, takže se to prostě neřeší
 

Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 22:54
PILOT253   
myslím civilní letectví!
nemůžu vůbec ale vůbec nic nikde najit kuš

znáte něco?

nouzové opuštění letounu na vodě,po přistání
 

Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 22:58
FSPilot   
Nějaké postupy a záležitosti jsou v příručkách pro každé letadlo. Postupy pro letušky apod. by ti mohli říct ve výcvikovém středisku na LKPR. Tam se to cvičí Víc asi neporadím
 

Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 23:22
Peter HK
třeba Z-142 nasměrovat letadlo do neobydlené oblasti-pokud to je možné,odkurtovat se od sedačky-ne od padáku,odemknout nouzovou pákou kabinu nadzvednout proud vzduchu ji unese za letadlo vylíst na křídlo a skočit asi pod 45stupňů za letadlo,aby tě nevzala výškovka-stabilizátor-nikdy ne dopředu-i když u Z-142 se dá sednout s vysazeným motorem,ale když se urve křídlo tak se to letadlo dostane do neobvyklý polohy a zpravidla uděláš ho..no-jo a zapoměl jsem na výšku aby se otevřel padák nejsem si jistej,ale myslím,že to je 300m minimálně
 

Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 23:25
milan
to je vsetko teoria.. v praxi by si mal bud pretazenie take, ze by si ani prstom nepohol, alebo by si bol uz davno po smrti
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   12. 5. 2007 / 23:33
Peter HK
jasně-máš pravdu,ale takto nás to školily
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 02:26
Engin
Toš tak aspoň ste si to doufám užili, že vás školilY, když už je to v praxi k prdu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 04:55
Proxx
Ono to zas az tak naprd neni. Su pripady kedy padak zachranil pilotovi zivot. Ano v mohych situaciah je ti to naprd, ale aj ked je tam mala sanca, ze ta to zachrani, urcite sa to vyplati cvicit a pouzivat. Lebo sa mozes potom stretnut so situaciou ked naozaj budes potrebovat opustit lietadlo, bude to mozne, no ale ty si neni na to pripraveny tak mas smolu...

Dam aj priklad. Robil si na vetroni somariny, ohla sa ti vyskovka, takze je tam strasne velky tlak a ty s nou nemozes pohnut, ale zatial to leti v takom rezime, ze sa z toho vyskocit da. Technika ktoru si sa ucil ked je zablokovane rucne riadenie a to udraziavat let vyvazovanim nefunguje... tak jedine ti zostava vyskocit. Mas nato par sekund, inaksie sa lietadlo dostane do vyvrtky, spiraly, a podobne... Ked si to necvicil a nevies ako na to, tak ti to moze trvat o par sekund dlhsie kym sa zorientujes, ale uz je neskoro, lietadlo straca rychlost, dostava sa do spirali a vzinka pretazenie.. ty uz mas smolu lebo je tam 4-5G a ty uz nevies pohnut ani svojim chrupom aby si sa pomodlil... Bum a je po tebe..

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 09:52
Lowmick   
No tak 4-5G neni az zase takova prekazka pro pohyb. Spis me pobavilo jak by se odmeroval ten uhel 45° pri vyskakovani

btw. vy si nekdo berete do Z142 padak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 10:04
Peter HK
v Pardubicích je v Z-142 padák vždy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 10:06
Lowmick   
Jo jasny, no u CLV jo, ja myslel ze se bavite o civilnim litani.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 19:19
milan
na vyvrtky jo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 19:30
OK-Milda (BHA410)   
Pro některé případy (třeba nácvik vrtáku) je dokonce povinný.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 19:32
Priskac   
pripadne staci pouzivat vyrobok jednej nemenovanej svedskej firmy tam sa pilot dostane mimo lietadla aj bez nudzovej situacii staci pri priblizeni urobit urcity manever

P.S. a nemyslim IKEU
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 21:03
Fabo™   
Tak toto nie je na čechov fér, oni majú svoje hračky tak radi (ale ja stále vravím, že na Miginy nemajú)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 19:41
Lowmick   
Taky jsem je na ni musel podstoupit takze o tom vim. Ale na normalni navigacni je zbytecnej.
 

Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ)   13. 5. 2007 / 11:58
Latom   
Ono taky záleží co si pod tím všechno představuješ.
Tohle je podle mne skoro to samé:-kritéria pro opuštění,-podmínky pro opuštění,-požadavky

Co se týká pátrání a záchrany, tak na tohle jsou i učebnice (COSPAs-SARSAT,"INCERFA","ALERFA", "DETRESFA", atd.)

Jestli potřebuješ jak se provádí nouzová evakuace, to co se učí všichni stewardi, tak to se dá najít v provozních příručkách jednotlivých leteckých společností. Pak k tomu ještě i patří postupy pro přežití, vyhledávání a záchranu. Je toho celkem dost to ale psát.

Navíc jsou trochu jiné postupy na zemi a na vodě.
Především na zemi to záleží na dalších okolnostech, jak se postupuje, jestli evakuovat nebo ne, kudy vyházet kaštany ven, kdy čekat na pokyn k evakuaci, kdy nemusíš čekat na nic a sám se rozhodneš evakuaci zahájit, atd. A to jsou jen postupy na palubě, jak to mají pozemní složky, tak to už není moje parketa.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ