|  |  | OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 16:21 | |
|  | Chci se zeptat. Mám do školy ukol o nouzovém opuštění letadla
-kritéria pro opuštění
-podmínky pro opuštění
-požadavky
-postupy
Mužu se zeptat, zda z vás někdo neví kde tohle najit?
U typů B737 nebo aspoň všeobecné.
Nikde nic na netu není!
Dik Radim |
| |
|
 |  |  | Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 16:24 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 22:01 | |
|  | moc diky, a pls někde na českých www by se něco podobného nenašlo?T |
| |
|
 |  |  | Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 22:07 | |
|  | Myslíš katapultáž nebo vyskočení s padákem a to je u každého typu jinej postup,ale nechápu u B737 když jsou tam cestující |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 22:18 | |
|  | Tam ani nejsou padáky, takže se to prostě neřeší  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 22:54 | |
|  | myslím civilní letectví!
nemůžu vůbec ale vůbec nic nikde najit kuš
znáte něco?
nouzové opuštění letounu na vodě,po přistání |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 22:58 | |
|  | Nějaké postupy a záležitosti jsou v příručkách pro každé letadlo. Postupy pro letušky apod. by ti mohli říct ve výcvikovém středisku na LKPR. Tam se to cvičí Víc asi neporadím  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 23:22 | |
|  | třeba Z-142 nasměrovat letadlo do neobydlené oblasti-pokud to je možné,odkurtovat se od sedačky-ne od padáku,odemknout nouzovou pákou kabinu nadzvednout proud vzduchu ji unese za letadlo vylíst na křídlo a skočit asi pod 45stupňů za letadlo,aby tě nevzala výškovka-stabilizátor-nikdy ne dopředu-i když u Z-142 se dá sednout s vysazeným motorem,ale když se urve křídlo tak se to letadlo dostane do neobvyklý polohy a zpravidla uděláš ho..no-jo a zapoměl jsem na výšku aby se otevřel padák nejsem si jistej,ale myslím,že to je 300m minimálně |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 23:25 | |
|  | to je vsetko teoria.. v praxi by si mal bud pretazenie take, ze by si ani prstom nepohol, alebo by si bol uz davno po smrti  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 12. 5. 2007 / 23:33 | |
|  | jasně-máš pravdu,ale takto nás to školily
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 02:26 | |
|  | Toš tak aspoň ste si to doufám užili, že vás školilY, když už je to v praxi k prdu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 04:55 | |
|  | Ono to zas az tak naprd neni. Su pripady kedy padak zachranil pilotovi zivot. Ano v mohych situaciah je ti to naprd, ale aj ked je tam mala sanca, ze ta to zachrani, urcite sa to vyplati cvicit a pouzivat. Lebo sa mozes potom stretnut so situaciou ked naozaj budes potrebovat opustit lietadlo, bude to mozne, no ale ty si neni na to pripraveny tak mas smolu...
Dam aj priklad. Robil si na vetroni somariny, ohla sa ti vyskovka, takze je tam strasne velky tlak a ty s nou nemozes pohnut, ale zatial to leti v takom rezime, ze sa z toho vyskocit da. Technika ktoru si sa ucil ked je zablokovane rucne riadenie a to udraziavat let vyvazovanim nefunguje... tak jedine ti zostava vyskocit. Mas nato par sekund, inaksie sa lietadlo dostane do vyvrtky, spiraly, a podobne... Ked si to necvicil a nevies ako na to, tak ti to moze trvat o par sekund dlhsie kym sa zorientujes, ale uz je neskoro, lietadlo straca rychlost, dostava sa do spirali a vzinka pretazenie.. ty uz mas smolu lebo je tam 4-5G a ty uz nevies pohnut ani svojim chrupom aby si sa pomodlil... Bum a je po tebe..
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 09:52 | |
|  | No tak 4-5G neni az zase takova prekazka pro pohyb. Spis me pobavilo jak by se odmeroval ten uhel 45° pri vyskakovani 
btw. vy si nekdo berete do Z142 padak? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 10:04 | |
|  | v Pardubicích je v Z-142 padák vždy |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 10:06 | |
|  | Jo jasny, no u CLV jo, ja myslel ze se bavite o civilnim litani. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 19:19 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 19:30 | |
|  | Pro některé případy (třeba nácvik vrtáku) je dokonce povinný. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 19:32 | |
|  | pripadne staci pouzivat vyrobok jednej nemenovanej svedskej firmy tam sa pilot dostane mimo lietadla aj bez nudzovej situacii staci pri priblizeni urobit urcity manever 
P.S. a nemyslim IKEU  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 21:03 | |
|  | Tak toto nie je na čechov fér, oni majú svoje hračky tak radi (ale ja stále vravím, že na Miginy nemajú) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 19:41 | |
|  | Taky jsem je na ni musel podstoupit takze o tom vim. Ale na normalni navigacni je zbytecnej. |
| |
|
 |  |  | Re: OT:Nouzové opuštění letadla (DÚ) 13. 5. 2007 / 11:58 | |
|  | Ono taky záleží co si pod tím všechno představuješ.
Tohle je podle mne skoro to samé:-kritéria pro opuštění,-podmínky pro opuštění,-požadavky
Co se týká pátrání a záchrany, tak na tohle jsou i učebnice (COSPAs-SARSAT,"INCERFA","ALERFA", "DETRESFA", atd.)
Jestli potřebuješ jak se provádí nouzová evakuace, to co se učí všichni stewardi, tak to se dá najít v provozních příručkách jednotlivých leteckých společností. Pak k tomu ještě i patří postupy pro přežití, vyhledávání a záchranu. Je toho celkem dost to ale psát. 
Navíc jsou trochu jiné postupy na zemi a na vodě.
Především na zemi to záleží na dalších okolnostech, jak se postupuje, jestli evakuovat nebo ne, kudy vyházet kaštany ven, kdy čekat na pokyn k evakuaci, kdy nemusíš čekat na nic a sám se rozhodneš evakuaci zahájit, atd. A to jsou jen postupy na palubě, jak to mají pozemní složky, tak to už není moje parketa. |
| |
|
|