|  |  | | Světla u 737 19. 8. 2003 / 18:19 | Fast_s |
|  | Vím, že ten dotaz se objevuje už hodně dlouho, ale na různých fórech jsou na něj různé odopovědi:
Kdy rozsvěcet a zhasínat jednotlivá světla (nav, landing, strobes, beacon...) u 737, aby to bylo jako v reálu? Jaký je režim ve dne? A jaký v noci?
Díky. |
| |
|
 |  |  | | Re: Světla u 737 19. 8. 2003 / 20:30 | |
|  | v noci vždy poziční světla, na koncích křídel (nav)
maják červený - před nahozením motorů a až do jejich zhasnutí (beacon)
stroby hlavně v noci a při vjezdu na dráhu (používá se i ve dne)
taxi light při pojíždění
a všechno po vstupu na dráhu před vzletem a při přiblížení
rozdíly mezi dnem a nocí se nedělá
|
| |
|
 |  |  | | Re: Světla u 737 19. 8. 2003 / 20:45 | Matthew |
|  | Nav-Rozsvěcují se po spuštění motoru a svítí celou dobu letu až po zastavení
Landing-Rozvítí se v noci, když dostaneš povolení ke startu. Vypnout se mohou přibližně ve FL 100, ale klidně i dřív. Opět se rozsvěcují, když dostaneš povolení k přistání. To proto, kdyby si zapomněl, jestli jsi to povolení dostal nebo ne. Pak se stačí podívat na panel se světly. Zhasni je po opuštění ranveje. Ve dne nejsou potřeba.
Strobes-Zapnout před vstupem na dráhu a vypnout po vystoupání do letové hladiny. Zapnout je při klesání a vypnout po opuštění dráhy. Používají se i ve dne.
Beacon-Zapnout před spuštěním motoru, vypnout po vypnutí motoru na cílovém letišti. Používá se i ve dne.
Taxi-Zapnout před pojížděním a vypnout před vzletem. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Světla u 737 20. 8. 2003 / 07:36 | |
|  | | A pokud to nechce někdo hlídat, tak v nastavení realu zaškrtnout políčko automatického zapnutí světel. Já osobně jsem to teda nezkoušel, ale mělo by to fungovat. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Světla u 737 20. 8. 2003 / 10:51 | Fast_s |
|  | | Díky všem za podrobné odpovědi! Vytisknu a večer vyzkouším. Příjemný a úspěšný den! |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Světla u 737 20. 8. 2003 / 15:05 | mputa |
|  | | No ja bych rekl, ze landing lights je povinnen pilot rozsvecet i za dne nejpozdeji od FL100 nize do opusteni rwy a pri vzletu min. do FL100. Strobes pak jsou urcite povinne i ve dne po celou dobu od najeti na rwy az po opusteni rwy v cilove destinaci. mp |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Světla u 737 20. 8. 2003 / 15:35 | salmak |
|  | tak ty mas uplnu pravdu :-}
|
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Světla u 737 20. 8. 2003 / 16:11 | Michal |
|  | | Máš sice pravdu, ale na Ruzyni je docela často k vidění, že piloti zapínají landing lights někde nad Outer Markerem... A klidně i večer. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Světla u 737 21. 8. 2003 / 10:22 | |
|  | Jak už tady psal Matthew, tak opravdu landing lights se rozsvítí, když dostaneš povolení bud vzlet nebo přistání. Když jsem to tu psal poprvé, tak jsem nechtěl moc jít do detailů, ale že je podle tebe rozsvítí někde nad OM, to je právě tím, že tam dostanou to povolení. A vždy ve dne i v noci.
Strobe zase zapneš před vstupem na dráhu právě tehdy, když jsi tam povolen a je to proto, že když je tam fofr, tak se tím dá najevo letadlu na finále, že tam pojedeš a pilot éra na finále by měl zbystřit pozornost.
Jinak co psal Matthew, tak po povolení na vzlet a clear to land svítí uplně vše, včetně taxi. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Světla u 737 27. 8. 2003 / 09:13 | Michal |
|  | Ještě poznámka k landing lights- Včera jsem byl na Ruzymi očumovat letuš..., ééééééé, chtěl jsem říct letadla a večer, když se setmělo, nastala situace, že byli za sebou seřazeny 3 letadla na finále, 2 čekaly na start a všechny ty letadla na finále měly rozsvícené landing lights. Je přece nesmysl, aby dostaly landing clearance. Takže fakt nevím, jak si to vysvětlit... Než přistálo to třetí, tak byly 2 starty a 2 přistání.... Má někdo nějaké vysvětlení? Fakt nevím...  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Světla u 737 27. 8. 2003 / 09:27 | |
|  | A všiml jsi si, že po startu těch letadel se jim ta světla třeba rozsvítila víc?
Víš, ono dostaneš pořadí a ve vlastním zájmu je taky dobré, třošku víc svítit. Ale jestli jim opravdu už svítily landing, tzn, ty 4 vedle sebe, co se zapínají najednou, to nemohu posoudit.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Světla u 737 27. 8. 2003 / 10:01 | |
|  | | Co vím z vlastní zkušenosti,tak po dosažení FL100 se rozsvicují vnitřní přistávací světla (inboard landing lights),a po povolení přistání vnější přistávací světla (outboard landing lights).....zrovna tak po startu se vnitřní světlomety zhasínají po dosažení FL100. Mluvím o B737/3/4/5 |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Světla u 737 27. 8. 2003 / 11:07 | Michal |
|  | | Jestli se světla rozsvítila víc jsem se snažil taky poznat, a u toho třetího se mi zdálo, že jo, ale ten druhý svítil všemi 4 (737-500 ČSA). To první bylo ATR a svítilo pořád stejně (i po uvolnění runwaye startujícím letadlem). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Světla u 737 27. 8. 2003 / 11:21 | |
|  | Víš to by ještě chtělo i slyšet komunikaci a pak by bylo vše hned jasné, je těžké o tom polemizovat Ber to tak, že jsou dané určité postupy a jestli si je někdo trošku poupraví nebo používá jinak, tak to nezmůžeme nic.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla u 737 27. 8. 2003 / 12:18 | Michal |
|  | Jasně, však já to tak breru. Ono to vypadalo, že obecně to fakt platí tak, že po landing clearance se zapínají landing lights. A těch pár vyjímek jen potvrzují pravidlo  |
| |
|
|