|  |  | Viac textur na jednom objekte. 14. 6. 2007 / 20:31 | |
|  | Chcem sa opita ci je pre FS viac narocne ked pouzijem v scenerke na jednom objekte dve textury. Zistil som, ze my tam chyba jedna vec na objekte, tak som pridaval. Ale aby som v jednu fasadu nepouzival viac krat texturach koli uspore miesta, tak som sa rohodol zlepit z dvoch textur. Samozrejme vsetky textury sa pouzivaju v jednom koplexe. Cize nenastane zbytocne nacitanie koli jednej fasade.
P.s.: snat sa vysomarite co sa pitam  |
| |
|
 |  |  | Re: Viac textur na jednom objekte. 14. 6. 2007 / 20:38 | |
|  | Zpomalení tam bude, ale tam nepozorované, že se tím ani nemusíš zabývat. Přepnutí textury v DX stojí něco málo času, ale vliv na FPS tam nebude. To by se nepatrně projevilo, až kdybys používal řádově desítky až stovky textur. FS samo o sobě taková obrovská množství textur používá, tak jestli pro zobrazení jednoho snímku DX 500x přepně texturu nebo 501x, to už nemá vliv. Aspoň myslím. Každopádně obecně je ideálnější používat menší množství textur. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Viac textur na jednom objekte. 14. 6. 2007 / 20:59 | |
|  | No do teraz som pouzival 2 v rozliseny 2048x2048 a na tych my doslo miesto a uz idem na tretiu. Kedze som ich mal hotove nechce sa my prerabat kedze by musel zmenit aj ine objekty ktore som uz urobil.
Inak dik. Bal som sam, ze ci nebudu nejake koplikacie alebo problem so stabilitou. |
| |
|
 |  |  |  |  | Velke textury na scenerke? 15. 6. 2007 / 08:42 | |
|  | Len pre pokoj duse by som rad vedel este jednu vec.
Moze robit problem na scenerke ak pouzivam textury 2048x2048? Podotykam ze tieto textury pouzivam a nevyskytol sa ziadny problem. Len ci nahodov netrva dlhsie nacitavanie alebo podobne.
A bodla vas je co lespie mat textury 4x2048 alebo 16x1024? Alebo je to uplne jedno. Este poznamocka nachadza sa to v jednom komplexe, na uzemy velkom asi 1x1km. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Velke textury na scenerke? 15. 6. 2007 / 09:16 | |
|  | Zobrazuje FS9 u scenérií vůbec textury 2048x2048? Protože při nastavení "max texture size" (nebo tak nějak to je v options) na high mi to zobrazovalo jen do 512, při massive to zobrazilo i 1024, ale jestli zvládne 2048 netuším. Pro tebe by to znamenalo, že pokud většina lidí lítá s default nastavením "high", měli by všechno trochu rozmazané (4x nižší rozlišení).
Méně textur by mělo znamenat o něco menší režii při jejich načítání (nevýznamné %), jak jsem psal, znamená to taky méně času na jejich přepínání v DX (v tomto případě taky vcelku nevýznamné %).
Já bych doporučoval obecně používat větší textury a menší počet. Je ale třeba dávat pozor na max. rozlišení, které FS zobrazí. Zkus, zda ti ty 2048 FS zobrazuje v plném rozlišení a pak se rozhodni ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Velke textury na scenerke? 15. 6. 2007 / 10:06 | |
|  | 2048x2048 my zobrazuje. Len ma nenapadlo, ze ci ich zobrazuje plnom rozliseny. Asi som nad tym neuvazoval lebo sa na lietadlach tiez pouzivaju textury velkym rozlisenim. Ak sa mylim opravte ma. Ale skusim ci je tam rozdiel. Ak nie, slak ma trafi lebo budem musiet toho hodne prerobit . Dam vediet. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Velke textury na scenerke? 15. 6. 2007 / 10:07 | |
|  | to si ani neviem predstavit o kolko sa ten tvoj projekt posunie ak to budes musiet prerobit radsej to nechaj aj ked sa to nebude zobrazovat v plnom rozliseni |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Velke textury na scenerke? 15. 6. 2007 / 17:58 | |
|  | Na letadlech se používají textury maximálně v rozlišení 1024*1024 a pokud vím, tak i když tu texturu zmenšíš třeba na 512*512, tak pořád se ti zobrazí správně, akorát to nebude tak ostrý. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Velke textury na scenerke? 15. 6. 2007 / 10:27 | |
|  | Graficke karty s podporou DirectX nemaji problem s texturou 2048x2048, ale s vetsimi uz byva problem. Co se tyce velikosti takove textury, obecne byva dokonce lepsi pouzit dve textury velke, nez hodne textur malych.
Co se tyce nastaveni texture v FS, nenastavuje se tim pevna velikost textury ale maximalni povolena mipmapa. Takze ma-li textura 1024x1024 a mas nastaveno Massive, zobrazi se cela, o nastaveni niz se z ni zobrazi jen mipmapa 512x512 a tak dale.
Jedine u ceho mam strach u FS9, je sprava textur v pameti. Zda se mi, ze i kdyz mam pomerne velkou pamet na graficke karte a k tomu 2GB DDR, presto se dost casto textury vyhazuji z pameti a pak znova nacitaji. A u velkych textur je pak tohle dost znat, chvilku to zabare, nez se ta textura precte z hdd.
Nicmene, nekde jsem vyhrabal, ktery parametr v FS9 umoznuje trosku poladit spravu textur v pameti a u me se to dost zlepsilo, az budu doma, mrknu kde to bylo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Velke textury na scenerke? A co FSX? 15. 6. 2007 / 11:58 | |
|  | Takze moje zistenie je taketo: Ako uz spomenul Jojo FS9 dokaze zobrazit maximalne 1024x1024 texturu aj ked nacita 2048x2048. Ale zobrazi az od rozlisenia 1024x1024. Ale uz to asi necham, tak pokial FSX zvladne 2048x2048. Ak nie budem to musiet prerobit.
Cize otazka teraz znie: Aku texturu maximalne zvladne FSX?
Vsetkym dakujem za prispevky.
P.s.: Konecne sa venujeme aj FS  |
| |
|
|