FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 2. 6. 2024, svátek má Jarmil Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety Jeden příspěvek | Celý strom
Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety   16. 6. 2007 / 18:34
Rychlokvaška
Oxford Aviation Training ve spolupráci s Thomas Cook Airlines UK a HSBC bankou vypisují výběrové řízení na pozici pilota aerolinek.
Jsem v tomtéž schématu z minulého roku, takže krom toho co je na webu, rád poskytnu informace a zkušenosti i po soukromém kanále. Vážným zájemcům pokud možno, tohle je real stuff.

Bohužel jsem si opět všiml pozdě, takže pozor na závěrečný termín, uzávěrka přihlášek zítra!

http://www.oxfordaviation.net/thomascook/tc_info.htm
 

Re: Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety   16. 6. 2007 / 18:55
Ciki   
Bych to bral hned, kdybych létal real. Škoda, že 757 za nějakou chvíli odzvoní.
 

Re: Re: Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety   16. 6. 2007 / 19:05
Fabo™   
Netreba lietať reál. Toto je ab-initio training. De facto si ešte ani nemusel vidieť lietadlo.

Ak to bude aj opäť o rok tak by som toho aj bol možno schopný...
 

Re: Re: Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety   16. 6. 2007 / 19:06
Rychlokvaška
Pro tohle nemusíš létat reál - celý kurz je úplně od nuly, i pro lidi zcela bez letecké zkušenosti.
A k té 757 - to že se už nevyrábí neznamená, že jí odzvonilo Krom toho že má common type rating se 767, tak její velké kouzlo spočívá v tom, že je to klasické éro - jako první zkušenost dle mého názoru naprosto úžasné a nedocenitelné. Na Abusu (ač se mi líbí jinak velmi) bych rozhodně začínat nechtěl. A stejně tak to neznamená, že když člověk začíná na 757, že na ní taky skončí
 

Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   16. 6. 2007 / 21:07
Zouzman Air
čtenáři Aerowebu asi vědí, řekl bych že to bude vcelku podobné http://www.aerojob.cz/pracovni_prilezitosti.php
 

Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   16. 6. 2007 / 21:08
Fabo™   
No, porovnávať akýsi Silver Air s pár L-410 a Thomas Cook...
 

Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   16. 6. 2007 / 21:19
donCarlos
no co, s cim je vetsi sranda? s L410, nebo s nejakejma bulikama?
 

Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   16. 6. 2007 / 21:27
Rychlokvaška
Moc podobné to Pavle není. Nemá smysl srovnávat výsledek - každý chce létat něco jiného, jinde a pro někoho jiného, v tom to není. Ale v čem je zásadní rozdíl je v tom výběrovém řízení, v tom co se děje v těch několika měsících od něj po nástup na pozici pilota u dané aerolinky a v tom co člověk takovým výcvikem získá.

I když vítám první český pokus v tomhle směru a zakladatelům fandím, přece jenom těch 40 let tradice OAT a jejich pozice na trhu leteckých škol je trošku někde jinde.
 

Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 01:26
milan
hm...to je opat na celkom slusny flame ja osobne by som si pre zaciatok svojho leteckeho dospievania rozhodne vybral L-410 pred B-757. aj ked lietat 757/767 je v nasich koncinach celkom velka prestiz, som si isty, ze v kariernych zaciatkoch noveho pilota viac nauci 410ina... A to je dovod...ale nic..o tom az potom, ked to bude aktualne
 

Re: Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 03:15
Rychlokvaška
Já myslím Milane, že to není na flame, jak už jsem psal v jiné reakci - je to každého věc, každý má jiné priority, způsob dosažení toho co ho láká, potřeby. Neříkám, že je lepší jedno nebo druhé, jediné co jsem srovnával je kam se člověk dostane hned po skončení školy a co mu ona škola dá. Dřív se výcvik jinak než pomalu a postupně ani dělat nedal a to nejen u nás ve Svazarmu. Většina pilotů měla zkušenosti od větroňů po menší dvoumotorové mašiny, stovky až tisíce hodin odvedených na leteckých pracech, v aeroklubech a jako instruktoři. Věřím, že jim to dalo hodně zkušeností s lítáním obecně. Do jisté míry to tak funguje dodnes např. v USA - projít integrovanou školou a lítat hned u aerolinky je tady téměř nemyslitelné (a že nám to taky někteří instruktoři občas dávají patřičně najevo).

Na druhou stranu, dnes je bohužel jiná doba a důvodů proč já osobně preferuju začít na jetu (a tím nechci tvrdit, že je to správná nebo lepší cesta) je několik:
- Přijít kamkoliv a žádat o pozici je mnohem snažší s náletem na jetu než turbopropu. Navíc, současný skvělý čas pro leteckou dopravu a volná místa nemusí trvat věčně - a na trhu práce bych v takovém případě měl rád svoji perspektivní pozici.
- Člověk musí uvažovat taky z dlouhodobého hlediska - aktivní kariéra je omezená věkem a taky medicalem. a pokud chce člověk jednoho dne pilotovat třebas 777 jako kapča na longhaulech, měl by si umět spočítat, jestli k těm +15 letům minimálně chce připočítat ještě dalších 5 na turbopropu. Ne že by mně dneska longhaul nějak lákal (láká mně 757 a náročná letiště), ale nemůžu žít jenom dneškem
- Hodin na menších dvoumotorových mašinách (i když ne velikosti 410) v průběhu výcviku nalítám tak jako tak poměrně hodně
- 757 jako letadlo a Thomas Cook jako aerolinka je podle mně ideální kombinace pro lítání klasickým způsobem a na ruku. Filozofie řízení a vybavení toho éra a destinace kam se lítá jsou myslím pro počáteční výcvik naprosto skvělé - jinými slovy není to žádný ILS to ILS pendl mezi Heathrow a Amsterdamem.

Nesouhlasím zásadněji jen s jednou věcí kterous napsal - že by tě nějaké menší éro naučilo něco líp, než větší éro. Od základů je tu základní výcvik v letecké škole a nemělo by ho (nebo nedostatky instruktorů) podle mně suplovat sbírání hodin po získání licence v budoucnu. Všechno je to víc o typech letů a náletu obecně, než o tom jaká je to mašina. Jediný rozdíl je možná v zázemí - velká firma pro tebe udělá hodně práce, menší firma a menší univerzální éra si musí piloti dost často piplat sami, dělat všechny přípravy, apod... 410 tě naučí lítat na těchto typech letadel a taky jisté samostatnosti (podle typu dopravce) - což já si osobně hodlám vynahrazovat (na menších érech) GA lítáním a plachtěním ve volném čase. Zkušenosti na velká éra je ale potřeba sbírat na nich, na ničem jiném.

Krom toho je tu taky samozřejmě finanční otázka - při objemech nákladů na takový výcvik člověk hledá taky nějak rozumnou návratnost - i když nad tím spousta pilotu co si nalítala svoje frčky víceméně zadarmo ohrnuje nos a moderní výcvik nazývají komerčním, předpokládám, že žádný z nich pro svůj sen nemusel vypláznout tolik co stojí slušný rodinný domek v Praze a musí to z nečeho taky splatit. Taková je doba a možnosti které mi nabízí OAT/TCA mi umožňují ten šílenej balík poměrně rychle splatit. A to je podle mně hodně pádný důvod pro který je mi téměř i jedno, na čem a kde budu začínat (ne že bych současný plán neměl rád, právě naopak).

Aby mně někdo ale nenazval komerční rychlokvaškou ;o) Já osobně to dělám hlavně kvůli možnosti lítat. To co jsem psal nahoře s tím ale jde ruku v ruce a nemůžu před tím zavírat oči, protože doba je taková, že bych taky mohl skončit na ulici a to nejen obrazně. takže raději plánuju a řeším možné krizové scénáře - ostatně takový postup by měl být vlastní každému kdo se snaží o něco podobného.
 

Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 01:31
milan
a co sa tyka tych skol....ono idealne je vyskusat vsetko...ja osobne mozem porovnavat lietanie v skole a lietanie v aeroklube... co sa tyka skoly, sme dokladne teoreticky pripravovani..takisto aj kvalita a zabezpecovanie jednotlivych letov je na neporovnatelne vyssej urovni, ako v aeroklube.. v klube si ale zase cenim to, ze mam moznost nahliadnut do zakulisia..

v skole by som sa o tom, ze mam v nadrziach vodu, pripadne ze tarokuje motor nikdy nedozvedel, lebo mechanik to odtiahne dozadu do hangaru a opravi to..
kdesto v aeroklube musim mechanikovi pomoct, aby tu vodu z kridla dostal za pomoci liehu..takisto viem, ze ked zatarokuje motor, tak chyba bude pravdepodobne v zaolejovanych magnetach, lebo to mechanik pred mojimi ocami rozoberie..a toto je vec, ktora v profi skolach chyba..
 

Re: Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 03:37
Rychlokvaška
Já osobně bych taky mohl porovnávat - lítání v aeroklubu i lítání v profi letecké škole jsem provozoval (provozuju). Ale srovnávat to nelze - každá věc je úplně samostatná a nejde je postavit vedle sebe jako různé cesty k dosažení téhož cíle.

Vezmu ty příklady o kterých jsi mluvil - ano, je skvělé mít příležitost nahlédnout do zákulisí, umět sám vyřešit technické problémy, nebo aspoň vědět jak se řeší. Já mám třeba takovou možnost i v letecké škole, velmi rád a často ji využívám a baví mně to. Na druhou stranu je nutné podotknout, že zatímco pro lítání pro zábavu o víkendech je to zkušenost skvělá, pro lítání 757 je to naprosto k ničemu, ve své podstatě oba příklady (aniž by tě chtěl chytat za slovo) jsou k ničemu i na 410.

Dám ale jeden vlastní příklad z praxe, abys viděl, že i v pojetí školy může být rozdíl. Tady na KGYR má OAT pro základní výcvik nějakých 26 Warriorů, na kterých se lítá v běžný den něco kolem 170 misí, ve kterých se vystřídá cca 80 lidí. V daném objemu provozu není samozřejmě možné, aby po každém letu stál u mašiny technik a dělal předletovku - ta je plně (opravdu komplet) ve zodpovědnosti PIC. Jediné co "zázemí letiště" pro tebe udělá je, že ti do nádrží naleje co si řekneš (to že mi je jedno kolik tam toho je a kolik to stojí je nezanedbatelná výhoda studia tady, ale to jen tak na okraj, pořád se toho nemůžu nabažit . Tzn. předletovku si dělám sám - zahrnuje samozřejmě krom kontroly systémů i olej, hydrauliku, palivo, včetně výcucu a kontroly na vodu, sedimenty, barvu, atd. To samé motorová zkouška - pro tebou uvedený příklad s nánosy na magnetách máme taky postup, jak to vyřešit bez mechanika ještě při zkoušce (lean mix, high rpm). A takových příkladů je spousta. Ano, pokud je to mimo naše zkušenosti nebo pravomoci, tak to prostě odtaxuju na stání a řeknu si o nové éro a to špatné odtáhnou do hangáru jak píšeš a tam ho dají do kupy. Nikdo mi ovšem nebrání tam jít s ním a na všechno se pěkně podívat a pozeptat a taky tak rád činím.

Našel bych i spoustu jiných výhod - např. klasický "vývoz studenta na řízené letiště" tady spočívá v tom, že krom toho že se každý let odehrává v CTR třídy D (naše letiště) s objemem provozu ekvivalentním Ruzyni a samozřejmě včetně komunikace v angličtině, si taky občas zaletíme třebas do Béčka na Sky Harbor. Nemám pocit, že bych lítáním v aeroklubu získal v tomhle ohledu víc zkušeností.

A tak by se dalo pokračovat spoustou jiných vyprávění, ale je to podle mně zbytečné. Jak už jsem psal nahoře - jsou to dvě různé věci, které já osobně chci dělat zároveň. Ale srovnávat to nelze.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   18. 6. 2007 / 18:01
milan
suhlas
 

Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 10:37
Zouzman Air
No samozřejmě jsem nechtěl srovnávat L410 s 7X7 a podobně, jen sem si na to při čtení tvého příspěvku vzpoměl a řek sem si, že by se to třeba někomu šiklo, jako cesta za knipl . Mě osobně to nechává chladnym, ne že by mě to nelákalo, ale nemám na to zdravotní způsobilost a asi ani povahu. Budu rád když si zalítám ULL a tím pro mne reál končí. V simu je to samozřejmě něco jiného. To už je ale trochu OT .
 

Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 21:45
PILOT253   
Nemáš náhodou něco víc? než jen aerojob? více nabídek s možností nějakého výběrového řízení nebo přímo bez výběrového?dik
 

Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 21:49
Tragédie v JRD
no ono zalezi na tom co hledas.. pokud uz mas papiry nebo pokud nemas papiry. co se tyka druheho pripadu (ze jsi bez papiru) tak to je natoli vyjimecna akce, ze je prakticky se 100% jistotou jedina v cr.. a pokud uz papiry mas coz predpokladam neni tvuj pripad, tak si praci najdes relativne rychle
 

Re: Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 22:42
Rychlokvaška
Tomáši, seš si jistý tím "praci najdes relativne rychle" ? Co je "relativně rychle" a kde k tomu dochází? Já žiju v představě, že to naopak vůbec růžové není, z určitého pohledu bych to spíš nazval tragické...(pokud se bavíme o ČR)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 23:38
Christopher 01   
No to by me taky zajimalo to relativne rychle . A to nejen v CR, ale i v okoli(napr. Nemecko). Vetsinou jsem videl pozadavky jako 1000 hodin minimum a z toho neco na jetech, tak asi ziju jinde .
 

Re: Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   17. 6. 2007 / 22:39
Rychlokvaška
Radime, bez výběrového řízení tě nikdo nikam nevezme. Létání je povolání a každá firma do tebe navíc musí investovat (v případě typovky stovky tisíc) a tak nečekej, že pošleš přihlášku a za týden nastoupíš. Notabene pro případy jako je TCA nebo AeroJob, kdy lidi vybírají i bez toho, aby měli vůbec něco nalítáno. Takhle to snad nefunguje ani v Hypernově ve skladu.
 

Re: Re: Jak se stát pilotem česká alternativa   18. 6. 2007 / 08:52
MaPa   
8.900,- Kč (poplatek za přihlášení k výběrovému řízení)

Co to je tohleto tohle? To je snad nějaký letadlo?
 

Re: Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety   18. 6. 2007 / 00:04
Rychlokvaška
Zbývá poslední hodinka do uzávěrky.
Posílám ještě link na fórum k tématu na webu OAT.
http://ask.oxfordaviation.net/viewforum.php?f=40
 

Re: Re: Jak se stát pilotem B757 - ThomasCook opět hledá kadety   18. 6. 2007 / 15:41
Rychlokvaška
Pokud se našel někdo odvážný, tak jsem se trošku rozepsal o tom, jak pak probíhá následný výběr. A abych to nemusel znovu formátovat, tak přímý odkaz na Airways:
http://forum.airways.cz/viewtopic.php?p=51740#51740
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ