|  |  | | Maják DME 20. 6. 2007 / 09:53 | |
|  | Ahoj. Nevíte prosím vás někdo zda se v současnosti někde vyskytuje samostatně umístěný maják DME. Takový, který není spojen s jiným zařízením (VOR, TACAN, LOC).
Jestli takový existuje, jakým stylem se ladí? Pomocí kanálů nebo nějaké přidělené frekvence. |
| |
|
 |  |  | | Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 09:54 | |
|  | | Je tady DME PSK (Písek) na frq 117,6. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 10:01 | |
|  | | Muze mi nekdo vysvetlit jaky vyznam ma samostatny dalkomer (bez VORu)? Jedine co me napada je zamereni pozice pomoci pruseciku vzdalenosti ze dvou DME, ale to mi pripada jako prilis komplikovane a navic sou ty pruseciky 2.. Nebo se to pouziva pro nejakou kalibraci inercialnich navigacnich systemu? |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 10:22 | |
|  | | je to nejaky novy navigacni system slozeny prave z DME rozhazenych vsude mozne |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 11:27 | |
|  | Zas taková novinka to nejni inerce se používá už nějaký pátek  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 11:26 | |
|  | | Používá se pro kalibraci inerciálních systémů. V čechách je to zmiňovaný Pískek (PSK) a stejnou roli mají v tuhle chvíli i Neratovice (NER), přestože ty jsou dohromady i s VORem, které už nemají žádnou "traťovou" funkci a jen zajišťují pokrytí. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 11:33 | |
|  | Dekuju za objasneni Ikdyz si me moc nepotesil.. Vypada to ze brzy uz si u nas s letadlem bez FMC za IFR neskrtneme. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 17:13 | |
|  | | S tim jak se rozmáha GNSS (GPS) to myslím zas tak strašné nebude.. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Maják DME 20. 6. 2007 / 21:26 | |
|  | Většina IRS využívá jako externí referenci kombinaci DME/DME jako prioritní a pokud není k dispozici, tak pak teprve VOR/DME. DME má mnohem větší přesnost díky vyšší frekvenci, přesně měřitelné odezvě (s jedinečným kódem pro dané letadlo) a známým výškám vysílačů v interní databázi.
Obecně řečeno, kdyby byly všude jen DME bez VORů, je IRS/FMC mnohem spokojenější ;o) |
| |
|
|