FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 10. 6. 2024, svátek má Gita Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Navigacia - Realita vs FS Jeden příspěvek | Celý strom
Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 09:10napis
Trochu som sa zamyslal nad navigaciou vo FS a rozmyslal, ako je to asi v skutocnosti. Takze vy skutocny sportovy piloti ako je to v realite ? Predpokladam ze nie v kazdej Cessne alebo Zline alebo nacom v skutocnosti lietate v Cesko-Slovensku mate GPS. Urcite tam nemate ziadny FSNavigator . Priklad. Mate zakladny Zlin, so zakladnou radiovysielackov a chceme ist VFR alebo IFR let z Prahy do Kosic. (teraz na palivo nepozerajte ) Ako robite letovy plan a ako podla neho lietate, ked si tam nevidite to lietadielko "online" ?

Je aj v realite tak jednoduche nechat sa navigovat ATC ako vo FS ?

Ako vo FS mozete ovladat velky Boing, ked ste nato jediny sam pilot ? Ved v realite posadku tvoria minimalne dvaja piloti a jeden navigator :-\
Ja viem ze FS je len hra similujuca lietanie, ale predsa...
Myslim, ze na tuto debatu by bolo najlepsie kecat online
Budem vdacny za kazdu Vasu skusenost.
Peter
 

Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 10:31
Luděk Ch.
K těm Boeingům, ve většině případů jsou tam jen dva piloti a žádný navigátor, jeho funkci spolehlivě zastupuje palubní počítač. A s tou realitou, defaultní Boeing ve FS může simulovat tak 5% systémů skutečného letadla, proto to zvládneš sám Ale i v reálném Boeingu je možné minimálně doletět k nejbližšímu letišti a přstát i s jedním pilotem, proto jsou tam dva, aby se případně mohli zastoupit. Jinak s malými latadly se létá normálně VFR podle mapy, kde si předem naplánuješ trasu: otočné body, kursy a vzdálenosti k následujícímu bodu, předpokládaný čas průletu nad tímto bodem, potřebné palivo atd. GPS bývá jen pro výpomoc nebo kontrolu a není nezbytná. A na IFR potřebuješ mít v letadle předepsané vybavení, tj indikátory VOR/DME, NDB, umělý hrizont atd, všechno důležité musí být zdvojeno a navíc musí mít pilot speciální kvalifikaci IFR. Mylsím, že toto je zrovna silná stránka simulátoru, lety podle přístrojů ve špatné viditelnosti. Trochu mínus je ATC, které je dělané v americkém stylu a moc neodpovídá evropskému pojetí. Na VFR není FS téměř vůbec vhodný, s vyjímkou oblastí, které jsou udělány fotorealisticky i s reliéfem a význačnými objekty, podle kterých se při reálném VFR letu vlastně orientuješ. Defaultní krajina je k tomuto téměř nepoužitelná, protože tyto význačné objekty neobsahuje, snad s vyjímkou silnic, řek a měst.
 

Re: Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 10:56napis
Da sa v realnom svete priletiet do Prahy alebo Bratislavy sportovym lietadlom pomocou VFR ? Lebo vo FS len ohlasim prilet z nejakeho smeru a ATC mi povie napr. ked budem na downwinde nejakej runway, tak sa mam ohlasit vezi ze uz som tam.
Ako v reale funguje ATC v Europskych krajinach, ked vo FS je typicke americke ? Alebo kde by som sa to docital ?
Peter
 

Re: Re: Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 11:20PavelS
Samozřejmě se dá letět VFR Praha - kamkoliv ( pokud je počasí ). V reálu musíš počítat s řízením odletu na Ruzyni, protože je to řízené letiště, ale jakmile opustíš CTR, tak si letíš podle svého a v Bratislavě se opět ohlásíš ATC. Žádná věda.
=================================================
O fungování ATC se lze hodně dozvědět na stránkách, které provozují tzv. onlajnisti, t.j. lidi, kteří létají s FSkou online ( Internet ) na sítích , kde je provozováno reálné ATC , tzv VATSIM a IVAO ( řídící jsou tam živí lidé, ne automaty jako v FSce ). Řídí se i provoz nad ČR a SR.

Informace : např. na adrese http://www.volny.cz/satcocz/ se hodně dozvíš , současně doporučuji sledovat konferenci na serveru Pandora na adrese : http://pandora3.pandora.cz/conference/satcocz ( je třeba se přihlásit pro zasílání vlastních příspěvků ).

V této společnosti se probírají reálné postupy IFR i VFR a současně jejich uplatnění ve FSce. Lze se tam dle mého názoru hodně dozvědět. Jen to nelze zvládnout za jeden večer )

 

Re: Re: Re: Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 11:51
Tomas Gurecky
Jak psal Pavel, IVAO nebo VATSIM posouvá FS úplně do jiné roviny ( vlastní zkušenost ), než na jakou je spousta lidí zvyklých. Dokonce jedn z mých kámošů ,už který u letadel pracuje se už těší až rozchodí online připojení a bude létat on line. Jedinou malou nevýhodou online létání je to , že FSka potom zobrazuje jenom letadla se ktarýma někdo letí online a nebere ( nedoplňuje ) traffic z FS. No ale jinak asi tak nějak......... Jenom jěště na doplnění, pro nás co bychom chtěli létat online ale nemáme zkušenosti si myslím že je málo informací o tom co a jak a v jaké chvíli dělat. Už jsem někde psal, že by možná nebylo od věci udělat nějakou sešlost, kde by nám méně zkušeným předvedli více zkušení, co a jak.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 12:10PavelS
To, že nelze použít současně on-line a AI provoz považuji za nezbytné, protože si nedovedu představit vzájemnou koosrinaci toho všeho ( uvědom si , že ATC na VATSIMu sedí v podstatě za reálným radarem a kromě Tvého obrazu na screenu není shopen zjistit, co se děje okolo Tebe). Navíc veškerá komunikace jde prakticky hlasem a už teď bývá na kanále ucpáno, jak v reálu.
Simulace reálného provozu a ATC ( lidmi ) okolo Tebe působí psychicky úplně jinak než simulace, takže se vytrácí pocit, že jde o hru a spíše se to opravdu blíží stavu při skutečném létání.

Sešlost vidím jako trošku problém, protože lidi jsou tady opravdu z celý ČR....


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 12:22
Tomas Gurecky
S tím provozem souhlasím. I když dalo dost práce udělat třeba Ruzyň tak jak to tam skutečně lítá. No až nás bude létat onlice více, tak to bude zajímavější. Jinak když se tak dívám na traffic LKAA třeba večer tak se mi zdá že ten provoz není až tak přehnaný. Když není zrovna nějaká vyhlášená akce, nebo nějaké zkoušky ATC nebo pilota. A s tou sešlostí no taky si myslím že to asi nevyjde. Já jsem třeba z OV a co si myslím tak většina je okolo Prahy. Co se mě týče, tak já osobně jezbím do Prahy nebo okolí dost často.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigacia - Realita vs FS   17. 9. 2003 / 12:26PavelS
Provoz v LKAA "přehnaný" teda určitě není, ale dá se například odstartovat z LKPR a letět do EDDF, kde teda provoz už bývá skoro každý den více než slušný. Od toho to létání je, vybírat si destinace, kde nám to vyhovuje.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ