Tak tak, myslím, že dojem extrémně malé výšky na té zmíněné fotce byl vyvolán vhodnou pozicí fotografa a použitým teleobjektivem (bohužel jsem neměl čas to trefit stejně). Nicméně musím říct, že se velice liší výšky, ve kterých nad silnicí různá letadla přelétají. Někdy to bylo opravdu hodně nízko, někdy naopak dost vysoko. Např. v našem případě (ikdyž to bylo na bylo na RWY35) byl pilot vzhledem k "délce" dráhy nad prahem hodně vysoko a měl celkem problémy s bržděním. Během brždění bylo někde za půlkou dráhy znát, že začal najednou brzdit ještě mnohem intenzivněji (tipuju že přistával na autobrake 2-3 a v průběhu dojezdu to musel přepnout na max.) a i přesto jsme z dráhy vyjížděli až za světly označujícími konec dráhy, což se nikdy při mých předchozích příletech na LGKR nestalo Holt bez G/S se to asi dost špatně odhaduje Ještě k té silnici, jestli si dobře vzpomínám, když jsem tam byl naposledy (2 roky zpět), tak se silnice uzavírala pouze kvůli vzletům a možnému "ožehnutí" od motorů a tentokrát k mému překvapení uzavírali silnici vždy i při přistání (teda s vyjímkou té malé Cessny), což mi připadalo celkem jako přehnané. Ale možná během těch dvou let došlo k nějakému incidentu mezi vzdušným a pozemním provozem na té silnici. Je to celkem síla, protože místní ten semafor velice často ignorují, takže zejména při uzavření silnice kvůli vzletu vždycky přijede z letiště policejní auto a silnici zablokuje. A to musí být docela vopruz v letní sezóně, kdy se letadla nezastaví. |
|