|  |  | správný start B737 30. 6. 2007 / 19:33 | |
|  | chtěl bych se zeptat jak se správně přidává tah při startu... někde jsem četl (a provádím to tak) že se ručně dá N1 na 40% a potom stisknu tlač. TO/GA... ale když koukam na nějáká videa (reál.) na youtube tak mají oba piloti ruku na "plynu" a dávají potřebný tah ručně... |
| |
|
 |  |  | Re: správný start B737 30. 6. 2007 / 19:57 | |
|  | Ty ruce na plynu jsou z bezpečnostního důvodu. Do překonání rychlosti V1 se při jekékoli závadě stahují plyny, čímž se automaticky aktivují brzdy (Tomu i odpovídá nastavení Autobreak na RTO - Rejected Take-Off), tak aby byla větší jistota rychlé reakce. Po překročení V1 se už musí do luftu,jelikož by se nedobrdilo do konce dráhy. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: správný start B737 30. 6. 2007 / 22:46 | |
|  | pri akejkolvek zavade do 80 KIAS.. medzi 80KIAS a V1 je to len vysadenie motora |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: správný start B737 1. 7. 2007 / 06:09 | |
|  | Jenom pro upřesnění, těch 80 KIAS se liší letadlo od letadla (tzv. Check Speed). Závady pro které se přichází RTO jsou přesně definovány. Pod Check speed je to přerušení na Low speed, tady je to např. kvůli prasklé pneu, špatné kooperaci posádky, závada na motoru atd. Po Check speed je to už přerušení na High speed a tady je to už pouze ze dvou důvodů - vysazení motoru nebo konfigurace ACFT neslučitelná s letem. |
| |
|
|