|  |  | VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 12:26 | |
|  | Prosím radu od někoho, kdo lítá na ATR od F1. Zkouším se na ní učit a narážím na problém, že po startu a zapnutí AP mi éro neletí podle naprogramovaného FMC. Ať koukám, jak koukám nevidím VNAV. Můžete prosím tedy poradit, co přesně po startu musím zapnout? Z manuálu jsem pochopil, že rychlost a stoupání si reguluji sám. Pro rejpálky hlásím, že mám zakoupenou plnou verzi ! |
| |
|
 |  |  | Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 12:38 | |
|  | Pokud si rychlost a stoupani mas ridit sam, znamena to, ze tenhle zpusob vertikalni navigace asi ero neumi, coz?
Nemyslels nahodou LNAV? Tedy lateralni navigaci co ridi heading a vede ero po trati? |
| |
|
 |  |  | Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 13:18 | |
|  | ATR opravdu VNAV nemá. Stoupání si tedy určuješ sám a to buď pomocí IAS tlačítka, které ti nastaví stoupání dle požadované (zadané) dopředné rychlosti a nebo klasicky tlačítkem VS nastavíš vertikální rychlost stoupání.
Proto aby ti letadlo letělo dle zadané trati musíš mít zapnutého AP spolu s NAV viz. přiložený obrázek. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 13:40 | |
|  | Jen bych doplnil, že tlačítko NAV má dvě funkce podle zvoleného režimu:
VOR/Loc -letadlo poletí po radiálu VOR nebo v lokalizéru ILS
RNV -letadlo letí po zadané trase (LNAV)
Příslušný režim se vybírá na ovládacím panelu EFIS:
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 13:55 | |
|  | Diky moc vsem za rady. Jsem popleta nehledal jsem VNAV ale RNV, nicmene diky prilozenym foto jsem uz moudrejsi. Jdu to hned vyzkouset. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 14:35 | |
|  | A ja doplnim jeste jednu vec. Domnivam se, ze je to u ATR stejne jako u Dash-8, se kterou litam:
Tam me nejakou chvili matl autopilot IAS.
Myslel jsem, ze je to autothrottle, co udrzuje konkretni rychlost.
Neni to tak: mod IAS nastavuje vlastne automaticky V/S tak, aby letadlo za daneho RUCNE nastaveneho rezimu motoru stoupalo nebo klesalo prave tak ryhle, aby se drzelo nastavene rychlosti. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 14:49 | |
|  | Takže když mu nastavím 200 KTS a dám motory na idlle, tak poletí kolmo dolů ? 
S trochou nadsázky tedy...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 14:51 | |
|  | mam pocit ze jenom na stoupani  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 14:53 | |
|  | Měl by to dělat i při klesání. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 16:17 | |
|  | Nie len mal by, ale aj to robí. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 16:39 | |
|  | Tak jsem to vyzkoušel a vše maká jak má. Ještě jednou díky. A jak je to u ATR s ILS? Navádí pouze kurs, nebo umí i zklesat? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 16:47 | |
|  | Ako každé lietadlo certifikované na automatické priblíženie podľa ILSu to aj samo sklesá... od toho je ILS  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 16:51 | |
|  | mno a to se mi jediné při letu do Norimberka nepovedlo, takže jdu na to znovu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 17:09 | |
|  | Takze checklist:
Nav Source (8) - V/L
NAV1 - ILS FRQ
CRS - ILS CRS
AP - ON
AP MODE - APP SET |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV u ATR72 od F1 2. 7. 2007 / 17:20 | |
|  | Já snad ani nebudu zveřejňovat, na co jsem zapomněl. To by byla degradace. Díky Fabo |
| |
|
|