FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 9. 2025, svátek má Michal Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak rychle stoupat a klesat? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak rychle stoupat a klesat?   6. 7. 2007 / 21:04
MT206
Řešim problém, jak moc rychle si můžu dovolit klesat s B 737-400, aniž by cestující (potenciální), měli nějaký problémy( záporný G, ty nepřipoutaný aby nezačali poletovat po kabině...). Tak se chci zeptat, jak je to v reálu. Sou nějaký limity? To samý by mě zajímalo i se stoupáním, i když tam to nejspíš bude benevolentnější.
 

Re: Jak rychle stoupat a klesat?   6. 7. 2007 / 21:28
Blackrat
Clovece zrovna pred chvilej sem to cetl (link je v topicu "navod" o kousek niz )

http://www.vacc-cz.org/forum/viewforum.php?id=8 (Kapitola 6 - Spravna rychlost pri stoupani a klesani)
 

Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   7. 7. 2007 / 14:57
Ciki   
Já jen pro zajímavost doplním, že pokud bys klesal moc rychle (dejme tomu 4000ft/min a více), tak nastává problém s přetlakováním (pokud taková situace nastane, je dobré si přetlakování řídit ručně). A32X a 73X hlásí typickou hlášku OFF SHED DESCENT (A320 samozřejmě jinou, ale znamené to to samé ). To samé platí i pro strmé stoupání, ale tam jsi stejně omezen tahem motorů.
 

Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   7. 7. 2007 / 15:40
Michael   
Od 4200 ft po vzletu z Ruzyně max. 250 kts? To je asi chybka, že jo?
 

Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   7. 7. 2007 / 15:51
Fabo™   
no teoreticky je... ale radšej nech tých 250 pod dodržuje každý aj v Cčku než by ti potom napr. v Dcku povedia "ale v Pahe mozem tak mozem aj tu"... teda aspon osobne mam taky nazor, a pls neukamenujte ma ak som napisal blbost
 

Re: Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   7. 7. 2007 / 15:52
donCarlos
kdyby nekdo chtel aby se kolem LKPR litalo rychle, tak nemame zadny ATRka
 

Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   7. 7. 2007 / 15:58
nimbo
Napadajú ma dve možnosti. Inbd 28nm OKL 250kt. A druhá pravdepodobnejšia je kvôli stretu s vtákom. Inak o toto som sa zaujímal, v mapkách ani v textovej časti AIPu LKPR som nič nenašiel z výnimkou max.230kt do prvej zátačky SIDu.
 

Re: Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   7. 7. 2007 / 17:03
Michael   
Jo, spíš druhá, když 250 do 28 nm OKL platí jen pro přiblížení.
 

Re: Jak rychle stoupat a klesat?   8. 7. 2007 / 15:57
EASY305
Jak stoupání, tak klesání se povětšinou řídí indikovanou rychlostí. T.j. stoupáš např. ve 250 Kias (nebo jinou), totéž platí při vyklesávání. LVLCHG - potřebuješ jít rychleji dolů, přídáš na indikované rychlosti. VS se ani zas tak neřeší pokud to není specifická situace, nebo se nesnažíš dojít v přesné výšce na FAF. Jako pasažér cítíš subjektivně spíš změny v rychlosti stoupání (klesání), než jejich konstantní hodnotu. Tzn. pokud éro stoupá ustálenou VS např.3000ft tak to nějak zvlášť nepoznáš. Poznáš ale, pokud éro začne stoupat z ustálených např. 2000ft/min na 4000ft. Tzn. pociťiješ více ten rozdíl. Stejně jako v autě. Zrychlení poznáš, ale že jedeš 160km ani ne. ČUS
 

Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat?   9. 7. 2007 / 14:56
pseudoMates
Ve škoďárně bys těch 160 poznal.. Odlétající kusy plechu by to prozradily..
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ