|  |  | Jak rychle stoupat a klesat? 6. 7. 2007 / 21:04 | |
|  | Řešim problém, jak moc rychle si můžu dovolit klesat s B 737-400, aniž by cestující (potenciální), měli nějaký problémy( záporný G, ty nepřipoutaný aby nezačali poletovat po kabině...). Tak se chci zeptat, jak je to v reálu. Sou nějaký limity? To samý by mě zajímalo i se stoupáním, i když tam to nejspíš bude benevolentnější. |
| |
|
 |  |  | Re: Jak rychle stoupat a klesat? 6. 7. 2007 / 21:28 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 7. 7. 2007 / 14:57 | |
|  | Já jen pro zajímavost doplním, že pokud bys klesal moc rychle (dejme tomu 4000ft/min a více), tak nastává problém s přetlakováním (pokud taková situace nastane, je dobré si přetlakování řídit ručně). A32X a 73X hlásí typickou hlášku OFF SHED DESCENT (A320 samozřejmě jinou, ale znamené to to samé ). To samé platí i pro strmé stoupání, ale tam jsi stejně omezen tahem motorů. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 7. 7. 2007 / 15:40 | |
|  | Od 4200 ft po vzletu z Ruzyně max. 250 kts? To je asi chybka, že jo? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 7. 7. 2007 / 15:51 | |
|  | no teoreticky je... ale radšej nech tých 250 pod dodržuje každý aj v Cčku než by ti potom napr. v Dcku povedia "ale v Pahe mozem tak mozem aj tu"... teda aspon osobne mam taky nazor, a pls neukamenujte ma ak som napisal blbost  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 7. 7. 2007 / 15:52 | |
|  | kdyby nekdo chtel aby se kolem LKPR litalo rychle, tak nemame zadny ATRka    |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 7. 7. 2007 / 15:58 | |
|  | Napadajú ma dve možnosti. Inbd 28nm OKL 250kt. A druhá pravdepodobnejšia je kvôli stretu s vtákom. Inak o toto som sa zaujímal, v mapkách ani v textovej časti AIPu LKPR som nič nenašiel z výnimkou max.230kt do prvej zátačky SIDu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 7. 7. 2007 / 17:03 | |
|  | Jo, spíš druhá, když 250 do 28 nm OKL platí jen pro přiblížení. |
| |
|
 |  |  | Re: Jak rychle stoupat a klesat? 8. 7. 2007 / 15:57 | |
|  | Jak stoupání, tak klesání se povětšinou řídí indikovanou rychlostí. T.j. stoupáš např. ve 250 Kias (nebo jinou), totéž platí při vyklesávání. LVLCHG - potřebuješ jít rychleji dolů, přídáš na indikované rychlosti. VS se ani zas tak neřeší pokud to není specifická situace, nebo se nesnažíš dojít v přesné výšce na FAF. Jako pasažér cítíš subjektivně spíš změny v rychlosti stoupání (klesání), než jejich konstantní hodnotu. Tzn. pokud éro stoupá ustálenou VS např.3000ft tak to nějak zvlášť nepoznáš. Poznáš ale, pokud éro začne stoupat z ustálených např. 2000ft/min na 4000ft. Tzn. pociťiješ více ten rozdíl. Stejně jako v autě. Zrychlení poznáš, ale že jedeš 160km ani ne. ČUS  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jak rychle stoupat a klesat? 9. 7. 2007 / 14:56 | |
|  | Ve škoďárně bys těch 160 poznal.. Odlétající kusy plechu by to prozradily.. |
| |
|
|