FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 12. 5. 2024, svátek má Pankrác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
rozestup letadel Jeden příspěvek | Celý strom
rozestup letadel   23. 9. 2003 / 17:57pasi
Zdravim vsechny,

mam takovy dotaz. Nevite nahodou nekdo jaky je minimalni odstup letadel na final?
 

Re: rozestup letadel   23. 9. 2003 / 18:26Švící
Čau, ty rozstupy jsou podle kategorie turbulence v úplavu.. Přistávající střední letadlo za těžkým má 2 minuty, lehké za středním nebo těžkým 3 minuty a odlétavající lehké letadlo za středním nebo těžkým 2 minuty. Lehká letadla (light) jsou s MTOW do 7 000 kg, střední (medium) 7 000 až 136 000 kg a těžká (heavy) nad 136 000 kg. Vzdálenostní rozstupy taky existují, ale ty si nepamatuju
 

Re: Re: rozestup letadel   23. 9. 2003 / 18:33PavelS
Jo , tyhle časy ale platí pro Ruzyni a nevím, jestli platí obecně. Spíše si je UCL stanovuje pro jednotlivá letiště v závislosti na dalších podmínkách ( to je těch x podmínek, aby se rozstup na finále dal snížit dle toho předpisu ).

 

Re: rozestup letadel   23. 9. 2003 / 18:30PavelS
Správný výraz pro vzdálenost letadel mezi sebou je ROZSTUP ( E tam opravdu není ).

Tzv. radarový rozstup je 5NM všude a na finále se může snížit - pokud je splněno asi deset kritérií najednou - na 3NM.

Včera zmiňovaná knížka AirTraffic management má o tomhle cca 22 stránek ( jsou to nejužitečnější stránky v té knížce ). Z toho ovšem tak 15 je o neradarových rozstupech ( t.j. stav, kdy se letadla hlásí, kudy prolétavají a řídící si je "odškrtává" bez použití radarové informace).
 

Re: Re: rozestup letadel   23. 9. 2003 / 21:15pasi
Diky za vycerpavajici odpovedi. K tomu dotazu me inspiroval vcerejsi zazitek z FS9. Je to tedy spis pro zasmani: tocil jsem na finale do KJFK asi 9NM od drahy a predemnou byl zhruba ve vzdalenosti tech 5NM Dash8. Letel jsem IFR s B737-700, ATC mi oznamil, abych nasledoval toho Dashe. Tak se pomalu priblizuju ke draze...bylo to v noci a ve zmeti tech svetel se mi ten Dash nejak splyval. Priblizuju se k draze, IAS cca 145. Najednou koukam ze je prede mnou neco divnyho. Po chvili mi doslo, ze je to ten Dash. Nedalo se nic delat, ale podarilo se mi ho podletet. Bylo to asi 2NM od prahu. ATC nic nehlasil, tak jsem zkusil, jak to dopadne a dokoncil jsem pristani. Asi 0.5NM pred dosednutim mi hlasi ATC go around (patrne v domeni, ze jsem stale az ten druhej) a po dosednuti na drahu me privital jako Dash Zmenil jsem si pohled a hledam Dashe...FS9 s ATC a AI asi zjistili, ze to trosku nezvladli a rozhodli se zamest stopy, zkratka ten Dash zmizel z oblohy ) Nekdy je chovani FSky vazne zvlastni, ale docela me to pobavilo...
 

Re: Re: Re: rozestup letadel   23. 9. 2003 / 21:55
Tragédie v JRD
byt se zmenil ATC v FS9 k lepsimu, tak na roz(e)stupy celkem uspesne kasle ))

Jinak ke zkraceni roz(e)stupu se pouzivaji ruzne "figle", jako napriklad v EDDF, kde existuje draha 25L a 26L (zna je i FS9ka), i kdyz fyzicky se jedna o tu jednu samou drahu, ktera ma dva prahy, vzdalene od sebe 1500 m, a kazda ma sve vlastni ILS/GS ... coz v pripade medium letadla za heavy letadem umoznuje vzdalenost 3 nm misto 5 nm ...
 

Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 04:01jirpe
Co se ATC a FS2k4 tyka, tak letadlo, ktere dostane #1 na pristani, ho uz ma. Muzes ho podletet nebo jinak predbehnout, stejne delas kolecko. Ja pro zmenu letam s temi pomalymi a musim rict, ze je to docela legrace, kdyz to ma nejaka obluda za mnou brzdit.
 

Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 09:06om-mik
V FS2002 sa mi bezna stava, ze mam Nr.1 na pristatie, som v ILS a z nicoho nic ma preleti nejaka 737 a ked sa priblizim k drahe, tak dostanem go around
 

Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 00:04PavelS
Ještě doplním odpovědi přesně podle knížky :

radarový rozstup obvyklý - 5 NM
radarový rozstup snížený ( podléhá povolení UCL ) - 3 NM
rozstup na finále ( t.j. méně než 10NM od prahu dráhy ) - 2,5NM, pokud je splnena rada podminek, hlavne zalezi na rychlosti vyklízení dráhy ( pokud se např. provádí backtrack a pak výjezd , je tento rozstup nepoužitelný a UCL stanoví jiný ).

Pak je ještě tabulka podle kategorie při turbulenci v úplavu a tam je nejméně 4,0NM ( HEAVY-HEAVY ) a nevíce 6,0NM (HEAVY-LIGHT ).

Tyto rozstupy se vcelku dodržují na VATSIM/IVAO, ale pochybuju, že v FSce )
 

Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 11:48Švící
A co to je za knížku?
 

Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 11:52PavelS
AirTraffic Management, autor tuším Kolčák, nebo tak nějak.
Diskutovalo se tu o ní ( ATM ), že stojí 500,-, jde objednat v AEROMEDIA nakladatelství ( L&K ) a že to je dost peněz , pokud se kupuje jen pro potřeby on-line lítání. pro FSku jako takovou nemá význam.
 

Re: Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 11:59Švící
Jo, tak to jsem si myslel.. Je to Kulčák a učí u nás na škole.. A u nás na škole se ta knížka taky dá koupit, tak jí asi pořídim.. Dík a měj se!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 20:00holejda
jo jo, Kulčák...koukám že další člověk tady studuje dopravku
 

Re: Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 12:19
Latom   
Kulčák. Sqělý člověk a opravdu tomu rozumí. Učil mne na čVUT fakulta dopravní v Praze.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 12:21Švící
No mě taky Ale moc skvělej mi nepřišel..teda rozumí tomu, to jo, ale jeho způsob vedení katedry.. No, je to složitý..
 

Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 12:25
Latom   
Mě zajímalo jak a co mě naučí a zbytek? To není moje starost.
A hlavně to sem nepatří.
 

Re: Re: Re: Re: Re: rozestup letadel   24. 9. 2003 / 12:35Švící
No právě, hlavně to se nepatří...ale jinak bych klidně pár řádek napsal, proč i to ostatní je moje starost.. Měj se!
 

Re: rozestup letadel   25. 9. 2003 / 21:30milan
mohol by tu niekto nejako lepsie vysvetlit, ako je to s tym APP vo Frankfurte??

vdaka
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ