|  | |  | |  |  | | 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 09:20 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 09:29 |  | 
 |  |  |  | | Paráda, už se těším, až přiletí do Prahy. Díky. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 09:35 |  | 
 |  |  |  | | Konečně to vypadá jako Flight Simulator. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 10:19 |  | 
 |  |  |  | | Přesně tohle mě napadlo taky...  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 23:30 |  | 
 |  |  |  | | Tak ..konecne sa vyrobcovia lietadiel dostali tam, kde majitelia MS FS su uz davno  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 09:53 |  | 
 |  |  |  | | Som uchvátený... 
 Myslím že hlavne mapy letísk dajú vývojarom zabrať
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 09:58 |  | 
 |  |  |  | | Ted je jen otazka, jestli je tolik elektroniky dobre... Cim vic elektroniky, tim vic moznosti poruchy... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 10:02 |  | 
 |  |  |  | | Samozřejmě, čím víc železa, tím je to bezpečnější. Nejbezpečnější jsou Dakoty a Ilja Muromec. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 10:22 |  | 
 |  |  |  | | Nejbezpecnejsi je Cmelak, nepamatuju se, ze by vubec kdy rupl... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:18 |  | 
 |  |  |  | | jen tak mimochodem, spadlo vůbec někdy nějaký letadlo, kvůli poruše počítače? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:20 |  | 
 |  |  |  | | jo u mě na pc desítky    | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:22 |  | 
 |  |  |  | | no joo, ale to je právě chyba operátora a ne PC  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:25 |  | 
 |  |  |  | | Nespadl ten Airbus do lesa kvuli poruse pocitace? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:26 |  | 
 |  |  |  | | Ten zas do toho lesa nespadl, ale vletěl  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:31 |  | 
 |  |  |  | | A bylo jako oficialni pricina napsano CFIT? Nebo chyba pocitace? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:35 |  | 
 |  |  |  | | Jen bych se zastal nebohyho pocitace - on neudelal chybu, on jen provedl, co mu naprogramovali  ) 
 Jojo, priznam se, ze jsem nekdy rad, ze nepisu programy pro era - pokud se Ti blbe odzkkousenej softik projevi takhle
  ( | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:32 |  | 
 |  |  |  | | jo ale pořád je to jen jedno letadlo řízený víceméně počítačem   | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:33 |  | 
 |  |  |  | | A co ted ta AN-26 v Kamodzi?  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:34 |  | 
 |  |  |  | | to byla chyba počítače?   | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 12:00 |  | 
 |  |  |  | | Tam nebyl počítač, ale ščot  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:31 |  | 
 |  |  |  | | Jo jo, tekrát to bylo údajně kvůli počítači. Prý pilot chtěl stoupat a počítač se rozhodl přistát. Ale kdo ví, co ten pilot nastavil za režim, mohla to být klidně i  chyba pilota. Nicméně by asi v žádném letadle neměla nastat situace, že pilot osolí motory, táhne knipl k sobě a letadlo místo toho motory stahuje a "vesele" klesá. Přitom vlastně Airbus má funkci, že pokud nastane jakýkoliv problém a je potřeba rychle stoupat, pilot se nemusí vůbec o nic starat a pouze přitáhne sidestick naplno dozadu a počítač by se měl postarat o vše ostatní, aby letadlo dostal do max. climb rate. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:33 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:40 |  | 
 |  |  |  | | Jo jo, to je ono. Když se na to dívám, tak to vypadá, že pilot přitáhl řízení, nos se zvednul, ale software k tomu jaksi zapomněl přidat motorům, tak nebyla síla ke stoupání. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:53 |  | 
 |  |  |  | | Jestli si dobre vzpominam, pilot chtel udelat touch-n-go, ale softik s tim nepocital, a tak se s pilotem zacal hadat a proste mu ty motory nepustil. Takovych veci bylo vic - nevim, jestli jsem to nekdy cetl tady na peraku, nebo to mam z jinyho zdroje, ale vim, ze Airbus mel problemy s zpetnym tahem - obcas se samovolne zapnul v v hladine - a tak to vyresili tim, ze zapnuti reversu podminili sensorem otaceni pojezdovych kol - jenze se jim to malem nepovedlo, kdyz si masina sedla na ledu a zacla sproste klouzat, kola se netocili a tim padem nesel ani revers - zapeklita situace  ) | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 12:05 |  | 
 |  |  |  | | A proč to neudělají na radiovýškoměr? Tam by byl taky nějaký problém? ...No vlastně asi ano, jinak už by to dávno udělali   | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:39 |  | 
 |  |  |  | | Jinak to pdfko je fakt super, je vidět, že 787 je skutečně zase o generaci dále. A taky oceňuju, že Boeing ponechal klasické řízení "volantem", i když asi mechanické řízení už to nebude. Podle mě je sloupek s "volantem" na řízení pohodlnější a preciznější a hlavně pokud zrovna pilot neovládá i motory, může si vybrat, kterou rukou řídí. Zkoušel jsem si párkrát řídit přistání ve FS joystickem levou rukou a musím říct, že vůbec nezávidím kapitánům Airbusů  Doufám, že se brzy nějaká kvalitní společnost (nejlépe PMDG  ) ujme 787 a vytvoří plnohodnotný model. Ne ty rádoby náhražky, co se už vyskytují, ani nevím, kdo to dělá. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:44 |  | 
 |  |  |  | | No nejaky casek to asi zabere, vzhledem k tomu, ze prvni let ma byt az v srpnu, tak vlastne ani nevsi jak se to ma chovat ve vzduchu... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 14:16 |  | 
 |  |  |  | | Vsak lavou sa bezne pilotuje takmer kazde lietadlo co ma sedadla vedla seba ... auto riadis z ktorej strany ? A ruka? No tak to je to iste ... je to len zvyk | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 14:21 |  | 
 |  |  |  | | I když jsem levák, tak ale myš i joy držím pravou...  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 14:52 |  | 
 |  |  |  | | Jasne da sa aj aj ale ja nehovorim o joystiku ale o lietadle .. nemozem napriklad na Foxe ked mam plyn v strede pilotovat pravou a proste je to tak aj v inych vcetne teda nejakeho boeinga v ktorom som v zivote nesedel 
 proste som chcel povedat ze nie chudaci ale lavou rukou je bezne pilotovat
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 14:36 |  | 
 |  |  |  | | No, je to částečně zvyk, ale každý člověk má jednu ruku prostě přesnější a citlivější. Auto řídím sice zleva, ale můžu si vybrat kterou rukou. Pokud zrovna neřadím, držím volat spíš pravou rukou. Stejně tak vysílač mého RC vrtulníčku jsem musel celý překuchat tak, abych pravou rukou řídil cykliku. Levou jen ty méně podstatné úkony, tj. kolektiv + ocas. Naopak jsem to nebyl schopen zvládat. I když třeba kapitán Boeingu když manipuluje současně s plynem, taky musí řídit levou rukou, ale pořád je to na tom "volantu" jemnější, než na sidesticku. Schválně si zkus řídit přistání ve FS joystickem levou rukou. Pokud nejsi narozen jako levák, myslím, že s tím budeš mít docela problém  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 14:49 |  | 
 |  |  |  | | Je fakt, že ovládání plynu na Saiteku X-52 mi nepřijde úplně přirozené. Ale je to asi tím, že je těžké utáhnout tu páku slabší rukou... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 15:08 |  | 
 |  |  |  | | Ja som prešiel doma na riadenie ľavou rukou s prektických dôvodov. Myš ovládať ľavou neviem a vymieňať ruky na joystiku vždy, keď som chcel niečo preladiť bolo značne nepraktické. Zo začiatku to lietalo všelijako ale "talent" nie je v ruke ale v hlave. A keď som si kupoval nový joy, tak jednou podmienkou bolo aj aby sa dal použiť pre ľavú ruku (Saitek Evo Force). A inak v Airbuse sa tým joyom aj tak nemení poloha riadiacich plôch ale náklon lietadla, zvyšok drží FBW. Takže väčšinou je aj tak v stredovej polohe. Na "Direct law" sa prechádza tuším pri 100 ft AGL alebo tak nejako.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 18:18 |  | 
 |  |  |  | | Jsem levák a řídim pravou (skutečně i virtuálně) levou bych se přizabil  Ted babo rad... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 18:21 |  | 
 |  |  |  | | nechapu .. jsem pravak jako poleno ale ve flightsimu prakticky odjazkiva letam levou .. pravou to neumim... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 18:22 |  | 
 |  |  |  | | Dyt sem povidal - a ted babo rad  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 22:56 |  | 
 |  |  |  | | Sem levak ale levou ovladat joy tak, aby to letelo kam chci nedokazu. Furt jen pravou. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 23:03 |  | 
 |  |  |  | | Navrhuji Jirkovi Masníkovi, anketu ve smyslu, kterou rukou ovládáme joystick (myš) a co jsme - leváci/praváci... Docela Ti rozumím dělám to stejně... Leváci forever...      | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   13. 7. 2007 / 09:58 |  | 
 |  |  |  | | Hmm, no ja jsem pravak, sim ridim pravou, ale v realu krome Z-x26 levou...asi si ty ruce urezu a budu ridit nohama... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 19:14 |  | 
 |  |  |  | | beoingy uz nemaji mechanicke rizeni dost dlouho ... "elektricka" je uz 777 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:42 |  | 
 |  |  |  | | Jak tu byla kdysi diskuze tak tusim se tehdy jednalo o nejaky ukazkovy let a A-floor byla integrovana az prave po tomto incidentu. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:43 |  | 
 |  |  |  | | Aha, tak to jsem nevěděl. Před tím tedy asi byla jen ochrana proti přetažení. Takže v tom případě to mohla být spíš chyba pilota. Ale zase že by pilot chtěl stoupat a zapomněl přidat motorům? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:55 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:57 |  | 
 |  |  |  | | Pilot se snazi ocistit do dnesnich dnu.. On to nekdo prezil? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 12:03 |  | 
 |  |  |  | | The accident and resulting fire killed 3 of the 130 passengers. 
 Tak cumim, ale spis na to, ze tam bylo 130 pasazeru.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 12:08 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:58 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 19:02 |  | 
 |  |  |  | | Myslím, že mapy letišť přetáhnou z webů jednotlivých divizí IVAO či VATSIM. A mají vystaráno, jestli mi rozumíš...  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 10:11 |  | 
 |  |  |  | | Super pdfko diky! Myslim ze tohle je proti srsti vsem budikistum vic nez cokoli jinyho, ale chte nechte musi uznat, ze ty krasny prehledny displaye jednoduse usnadni hodne operaci - moc se mi libi ta mapka toho groundu co tam je, to se bude pekne pojizdet na neznamych novych letistich
  BTW: prekvapilo me, jak se jim podarilo smrsknout overhead, uz to skoro vypada jak v nejakym luxusnim aute
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: 787 - Flight Deck   12. 7. 2007 / 11:36 |  | 
 |  |  |  | | Xi, xi, to je fakt pěkný, hlavně jak se všem líbí ta "airport mooving map". Já věřím, že to maj amící vypiplaný, ale aby zrovna ve chvíli, kdy na svý "mooving map" budou pojíždět "alfa-foxtrot-viktor" - budou ve skutečnosti vorat trávu 40 m vedle pojížděčky - tak jako to bejvá ve FS, když člověk používá americký scenerie (souřadnice) a ne adony dopiplané domorodci...
      | 
 |  |  | 
 
 | 
 |