Tak.. Jak jsem slíbil, tak přináším čerstvé zpravodajství o LDS 767 pro FSX.
Musím podotknout, že se jednalo o verzi s motory General Electric. Ostatní jsem zatím ještě nezkoušel.
Startoval jsem ze SKBO (Bogota- Eldorado) a letěl do KJFK.
Nevím, jestli to bylo tím, že Bogota je letiště položené 8500ft n. m., ale motory mi přišly o něco línější než ve verzi pro FS9. Mašina byla naložená přibližně ze 3/4, tudíž bych čekal trochu větší výkon. Resp. jsem na něj byl z FS9 zvyklý..
Let v cestovní hladině bez problémů. FMC a celkově letadlo pracuje tak, jako ve verzi FS9.
Při přiblížení k T/D jsem resetoval na MCP nastavení výšky autopilota a těšil se, na pozvolný sestup. Bohužel, toto se nekonalo. Jednalo se sice o pozvolný začátek sestupu, ale prvních asi 6 minut byl rate of desc. 4000-5000ft/min. Čili pro FSpax nic moc. Tohle by už hodnotil záporně. A přiznám se, nevidím důvod k tomu, proč FMC primárně počítá s takový klesáním.
Samotný průbeh procedury a nalítnutí ILS proběhlo standartně. S mírným vychýlením LLZ, ale po zapnutí APP mode, se mašinka srovnala pěkně do obou os a pro testování, jsem tedy nechal provést full ILS approach. Malou výtku bych ale měl. Nešlo mi zaarmovat spojlery, což je sice malá závada, ale dost nepříjmná. Po dosednutí se samy vysunuly, byť nebyly v poloze "Armed".
V čem je ale potřeba zkonstatovat zlepšení, neboť ve verzi FS9 si dost lidí sěžovalo na neschopnost mašinky zaletět kompletní ILS sestup, že se podařilo tento neduh odstranit. Na dráhu 04R v KJFK to proběhlo bez sebemnšího problému, dosednutí bylo jako do peřinky a i po dosednutí se mašina držela LLZ. Stačilo už pak jen dát reverz a odpojit následně A/P.
Celkový dojem po prvním letu je dobrý, věřím, že vývojáři LDS neusnou na vavřínech a budou pracovat na SP1, bo ještě je co zlepšovat. Každopádně si myslím, že to rozhodně nebyla šptná investice.
|
|