FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Minimální roční nálet u PPL + UL Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 13:26
MAV
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, jaký je minimální roční nálet pilota PPL, který musí nalétat aby mu nepropadla licence? Tedy jestli něco takového vůbec je? Případně i ULL? Chtěl bych to vědět, neboť začínám silně uvažovat o výcviku a rozmýšlím se, jestli investovat velkou sumu do PPL či raději "jen" do ULL a kolik by pak následně stálo létání ročně Ještě jedna otázečka, jak dlouho asi výcvik trvá, když nemám astronomický příjem? Děkuji monohokrát.
 1x  

Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 13:35
Eurostar   
Ahoj, kdysi jsem řešil stejný problém jako ty. Pokud chceš létat jen pro radost, a nevadí ti že můžeš vozit jen jednoho pasažéra, jdi rozhodně do ULLa. Ceny jsou poloviční a letové výkony nových Ultralightů jsou srovnatelné né li lepší než u velkých letadel.

Pokud chceš jít dál (CPL, nebo dopravní pilot) , dělej rovnou PPLko, pač z ulla by se ti počítalo jen velmi málo hodin do výcviku PPL.

Ten ročníá limit je u obojího tušim 12 odlétaných hodin. Ale pokud už děláš výcvik, tak přece s tím že chceš létat , výcvik trvá podle financí, obecně se dá říct že ze začátku by to mělo být intenzivnější, chodit třeba 2-3x týdně na hodku polítat, abys to co ses naučil nezapoměl hned. ale pak se dá intenzita snížit, chodit tak jednou do tejdne na hodku polítat.
 

Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 13:41
MAV
Tak podle toho co jsi psal, tak to vypadá, že budu muset ještě počkat a našetřit ještě nějaké chechtáky
 

Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 13:58
Eurostar   
Já momentálně lítam s půjčeným érem za 1800/hod.
Cestovka 190 - 200km/h
kompozitový éro
Rotax 912ka 80PS
Elektronické přístroje Flydat


Základní výcvik stojí 36000 když budeš šikovnej, tak se do těch hodin v pohodě vejdeš. max. si dáš navíc nějaké okruhy...
Platíš to co odlítáš. Nemusíš nic platit dopředu. Ten výcvik počítej spíš tak 3-4 měsíce.. dycky neni dobrý počasí nebo člověk nemá čas. pokud bys ho chtěl dělat ještě letos tak bych začal co nejdřív aby ti to do zimy vyšlo.

jestli chceš mam nějaký fotos z lítání na www.eurostar.wz.cz

 

Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 14:02
MAV
Mohu se zeptat, kde jsi dělal ten průkaz?
 

Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 14:06
Eurostar   
www.leteckaskola.cz momentálně je to v nymburce a už to asi tak zůstane. Kdyby ses chtěl jet podívat tak dej vědět.
 

Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 13:39
Filip   
Jak dlouho budeš dělat výcvik záleží na tobě. Teorie je pro PPL a ULL myslim stejně dlouhá (40hodin tušim) akorát u PPLka musíš nalítat 2x víc hodin potom v praktickym výcviku tj. 40, u ULL 20. Takže kdyby sis deně dal hodinu... Ale jsou i lidi, kteří si dělaj piloťák třeba rok i víc.

A potom? Záleží co si budeš půjčovat. Slušný ULLko máš cca za +/- 2000 Kč/h. Sportovní éro pak za +/- 3500kč/h.

http://www.aeroweb.cz/katalog/pronajem.aspx?mkat=2&kat=3&fil=0&sort=1&kraj=15
 

Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 13:45
MilanZ   

PPL: celý předpis je zde http://www.ucl.cz/download/pdf/zlp_017.pdf
u kvalifikace SEP land za poslednich 12 mesicu pred skoncenim platnosti je to 12°, 12 vzletu, z toho 6° jako PIC + 1°SEP land cvicný let s FI
Pokud nalitas min, musi te prezkouset examinator.
 

Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 14:05
MAV
Tak teď uvažuji mezi Franairem a Fly for Fun. Které by bylo podle vás lepší? Já si osobně myslím, že Fly for Fun..
 

Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 15:33
MilanZ   
Kolem Prahy bych určitě doporučil Benešovský F-Air. Dělat výcvik na Echu je pohoda a navíc po skončení výcviku se dá s Echem procestovat půl Evropy
 

Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 15:36
Eurostar   
Po ukončení výcviku se toho moc procestovat nedá
a s jinym érem než echem to nejde?
V F-Airu nevidim moc výhod, když jde o ulla...
 

Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 16:37
MilanZ   
A proč by se nedalo ? Stačí se domluvit s někým zkušeným, který poletí jako druhý pilot, případně skupina. Z vlastní zkušenosti vím, že je to dobrá průprava a člověk se toho hodně "doučí" a je to lepší, než neřízeně "lítat kolem komína"
ad výběr školy: nechci nikomu dělat reklamu, nejlepší je si objet školy v okolí, podívat se jak, kde a na čem se lítá, kolik mají instruktorů a letadel, jak se plánuje výcvik, jak se mě přizpůsobí když mám zrovna volno.... jen podle ceny a líbivých fotografií bych si určitě nevybíral.
 

Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 18:17
Eurostar   
jasný tak do s někým nebo ve skupině určitě jo. Nenapadlo mne že to myslíš tak. Mě přijde F-Air hodně drahej, stejně tak třeba letov, ten je ještě horší... Ale echo maj i na točný tušim. Já jsem spíš zastánce dolnoplošníků a ta cena Echo vs Zephyr, Eurostar, Koala bude srovnateln. Ale to asi každej podle vkusu. Ono podle mne někdy ti dá malá škola víc než velká kde jsi jenom jeden ze sta. Ale je to vše asi o přístupu a o lidech.

 

Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 14:31
Aldaran
Co se tyce ULLa tak je min. 5h/rok (doufam ze se to nezmenilo). Chces-li nekoho v ULL vozit, musis mit za poslednich 90 dni alespon 3 vzlety, naletano v sole alespon 50h a 5h na typu.

Co se tyce vycviku tak je to 20h. Zalezi na tom jak jsi sikovnej a jestli budes neco opakovat. Ja jsem mel navic 2h, na nacvik vybrani vyvrtek s Vivatem. (na ULL to nacvicovat nelze)

Cena za vycvik zalezi na letisti a osazeni, vetsinou se cena vycviku bere jako cena za letovou hodinu (1300,-) x pocet hodin. t.j. 20x 1300 je 26000,- kdzy budes hodne sikovnej. Ja jsem zacal delat ve Vlasimi pilotak v cervnu a koncem srpna uz jsem mel po pilotkach.

Moje zkusenosti:
Vrele doporucuji delat pilotak na co nejjednodussim eru (napr. Typhoon nebo neco podobneho) protoze zaplatis min za vycvik. Pri vycviku nemusis resit zadny kraviny jako klapky, brzdy, nastaveni vrtule a ero se ridi vlasnte samo, dokopce 80 skopce 80 na pristani 80... to se da celkem pekne zapamatovat... (kdyz vsechno pustis, srovna se to do horizontu) Tim Ti pujde osnova celkem rychle bez opakovani hodin. Negativum je, ze jakmile se budes prekolovat na nejaky poradny ero, tak to da dost zabrat.
 

Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 14:45
Už přistál   
Lehko na cvičišti, težko na bojišti.
 

Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 18:45
Lukas.wz   
Jen by mě zajímalo..Kolik toho tak nalítáte..? Myslím jen ňáký lítání pro radost a pokud nejste zrovna multimilonáři..
 

Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 19:04
Aldaran
No predminulej rok to bylo cca 50h, minulej asi 20h, a letos 0 protoze jsem si nechal blbec pres zimu propadnout pilotak, nestihl jsem to do 6 mesicu obnovit, tak ze musim jit na prezkouseni... ale na IVAO mam o to vice ))
 

Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 19:08
Eurostar   
rocne to vychazi tak na 50h. Od ledna mam zatim cca 30
 

Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 19:10
Eurostar   
(chodim do skoly, litani si platim sam) takze da se, ale dlouhodobe je to neunosny, chce to svoje éro
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 20:38
Aldaran
Tak ruzove bych to nevidel...zalezi na naletu jakej planues. Pocitej ze musis zaplatit:

palivo cca 15 l/h = 450Kc olej nepocitam
hangarovani cca 1500 - 5000 za mesic = 18 000 - 60 000/rok
naklady na 1h provozu Rotaxu912 cca 200Kc (povinna udrzba)
prohliky, technicka, cca 5000 rocne drobnejsi opravy
pojisteni 30 000 /rok
Pvonne ruceni 1500 /rok

tak ze na 1h provozu jsou naklady 650Kc + fixni naklady (24000) 54000 - 96500 rocne
(muzeme odecist 30 000, nebudeme-li ero pojistovat)
naletame-li
100h mame to za 1190/h
50h mame to za 1730/h
15h mame to za 4250/h

( a to jsem uvazoval fixni naklady pri nenizsi cene hangarovani s pojistenim)

Jo a to jsem neuvazoval o prvotni investici 150 000 - 2 500 000 za ero
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 20:55
Eurostar   
No nebyl bych tak horlivej s tema cenama,

1) Rotax 912 - 1H 9-11 l paliva. Servis rotaxu (nebo motoru co tam bude) včetně generálek bude homemade plně dle postupů rotaxu. (alernativa je subaru)
2) hangarovani ( nebudu na aeroklubovim letišti ), př. Milovice cca. 4000/rok, ale horší zázemí. Nymburk cca 15tis/rok
3) prohlidky - u ulla jen ty povinné, a to neni takový zlo. drobnejší opravy to beru. ale u auta to máš to samý.
4) Pojištění - neznam nikoho kdo ho má
5) Povinné ručení, to je směšný oproti autu např

Ero budeme stavět (Kovový)

Neboj taky jsem to počítal
Navíc budem to provozovat s bráchou dohromady takž všecko /2. Sám mít éro je kravina to neužiješ.


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 20:55
Eurostar   
http://zenair.de/bausatz.htm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 21:42
Lowmick   
Smarja hlavne ne Zodiaca, tuhle jsem videl jednoho s pneumatikama ze sekacky, takovy ty velky siroky, fakt hnus velebnosti (i kdyz on ani s normalnima nevypada pekne, o profilu kridla radsi nemluvim ).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 21:46
Eurostar   
Vy zlínaři hned do fšeho kecáte
no já zas znam spoustu vymazlenejch...
tohodle jsem sice nevidel na vlastni oci, ale je fakt vkusne postavenej.
34518 B / 600 x 401 / DSC00616.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 21:47
Eurostar   
... jeste by mu slusely kapky na kola, ale to je detail. na oraništi v letňanech by je stejne hned urazil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:00
Lowmick   
Jediny co je konkretne na tomhle kousku pekny je ten trochu hezky delanej kryt motoru, jinak kabina jako kdyz nekdo plivnul na trup...no a ten profil kridel... jo hochu Andula je Andula
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:12
Eurostar   
Prosimtě ... kabinu maj takhle všeky, ten chlápek co to navrhoval vedel proč to tak udelat , ale když to zpočítáš můžeš navrhnout jinej profil rejpale
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:10
Aldaran
1) Generalka a serizeni Rotaxu homemade... to jsi strelec, apropo jestlipak vis kolik stoji ND na 50h udrzbu a na GO?
1b) Kamarad mel v eru Subaru (Cora) - vysledek? Vic na tom delal a ladil nez lital...
2) Schvalne se zeptej, kolikrat jiz byly Milovice za posledni dobu vykradeny
4) neznam nikoho, kdo ho nema

Se stavenim preji hodne uspechu a moooc Ti zavidim ty stovky hodin casu ktere tomu muzes venovat.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:11
Lowmick   
Rotax je k prdu a Subaru tuplovane, nejlepsi je Traboš (tažnej a tlačnej, viď? ).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:25
Eurostar   
JJ, rotax je zastaralá koncepce jak prase. našly by se rozhodně lepší motory, ale když ti to dám příklad klekne v chorvatsku na dovolený, a budeš tam mít verner, tak řekneš v hangáru: Dobrý den, nemáte palivovou pumu na verner nebo jabiru? a chlápek si poklepe v lepším případě na hlavu, nebo v tom horším nebude vědět o čem to sakra mluvíš. Ale řekneš, neměl byste těsnění pod hlavu na 912ku? On se usměje, šáhne do šuplíku vytáhne těsnění , zeptá se jeslti nepotřebuješ ještě něco, zaplatíš a odejdeš s těsněním v kapse. A vo tom to je
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 23:12
Aldaran
Lowmick ma pravdu predsedo....

Kvantita nahrazuje kvalitu...

Apropo, kdyby ses chtel angazovat, mam ero, delal jsem GO motoru,
potrebuju jen dodelat elektriku, udelat propadlou OTP a muze
do vzduchu... Sam se k tomu dokopavam uz asi rok... A budes mit litani
jen za palivo a udrzbu... co ty na to?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 23:20
Eurostar   
Skvělá nabídka ale bydlíš trochu z ruky a jak jsem říkal už to s bráchou plánujem dýl tak do toho půjdem .Já sám motorum moc nerozumim, otec je let. mechanik, ale elektriku nedělá. Elektrika je koukam problém u víc lidí jsi už druhej člověk kterýmu chybí jen elektrika na éru .

Mmchd, co máš za éro?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   25. 7. 2007 / 08:12
Aldaran
Jmenuje se to DUO-T (kdo uhodne proc, muze si koupit pivo..) Fotka je z LKLT kde jsem byl na nejakym sletu.
41027 B / 600 x 450 / mb5.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   25. 7. 2007 / 08:25
Eurostar   
Duo jako dvou a t jako takt. typl bych to na trabose, vsecko tomu nasvedcuje, duo treba jako dvouválec t jako trabant??? tak nás nenapínej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   25. 7. 2007 / 08:39
Aldaran
Duo jsi rozklicoval dobre... T ovsem neni ani "takt" ani "pocet valcu"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   25. 7. 2007 / 08:45
Eurostar   
Trabant?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   25. 7. 2007 / 08:58
Aldaran
Bingo.. muzes si koupit pivo. 2x trabant, jeden tazny, druhy tazny - koncepce prevzata z Cessny Skymaster. Na oba to stoupa 3-4m/s na jeden okolo 1,5m/s pri 120km/h to leti 1/3 plynu spotreba obou dohromady je oklo 9-11 l/h
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   25. 7. 2007 / 09:07
Eurostar   
ta cestovka je docela slusna na takovouhle konstrukci , když vemu že Cora letí tak 110
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:19
Eurostar   
1) Jo vim. Myslim že letecký mechanik na pístovém programu s 30letou praxí by to měl zvládnout. zvlášť když bude mít osvědčení od rotaxu. ( já to nejsem )
1b) nemyslim že byl problem v motoru, ale v tom ladiči
2) Nemusim se ptat. Co tam chodim tak ani jednou. ale může se to stát neni to tam hlídaný. Já bych radši připlatil a měl to v Nymburku
4) No vidíš, tak to já pravej opak. ale to už je každého věc.

Ono když ty prachy nemáš najednou tak neni moc řešení jak přijít k solidnímu éru. neni to jako zajít do autobazaru a splácet 4ku měsíčně za ojetinu . Ale docela se těšim. zas to člověka posune trochu dál, že neni jen tahač za knipl
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Minimální roční nálet u PPL + UL   24. 7. 2007 / 22:34
Eurostar   
Ale máš pravdu že je to spousta starostí. Je jednodušší přijít , mít vytlačený natankovaný éro, jen prohlídnout, nasednout a letět. Ale kdybych si měl spočítat, kolik ještě prolítam, třeba tak do 60ti let nebo dýl, a měl bych to pořád platit za půjčený éro, tak mi lezou oči z důlku jaká vyleze suma.

Podle mne kdo se tomu chce solidně věnovat a nechce nalítat 2 hodky mesicne, a neni v aeroklubu, tak časem musí něco pořídit. Tot muj názor. třeba ho změnim až budu mít bolavou pazouru z nejtovacích kleští
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ