|  |  | Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 17:14 | |
|  | Opět začnu větou jako vždy a to, že se omlouvám jako začátečník za tohle téma, ale je doba dovolených a tak zkouším létat různá "letoviska" a tak jsem se dostal na LYTV (Tivat) a musím říct, že je to docela hezky položený ač "těžký" letiště. Co jsem takhle vypozoroval z různých diskuzí, určitým fenoménem je ještě Innsbruck. Poradíte ještě nějaká zajímavá nebo hezká letiště. Nebo třeba něco opravdu oblíbeného. Existuje u pilotů třeba nějaký TOP letiště? |
| |
|
 |  |  | Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 17:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 17:44 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 17:53 | |
|  | Zkus třeba švýcarské Sion - LSGS, Samedan - LSZS, Lugano - LSZA. Hodně zajímavá přistání mezi kopce.
Na Slovensku je taky pěkná Žilina - LZZI, ovšem Bulíka tam netahej. OT: Nedávno byl v L+K rozhovor s místním leteckým nadšencem, bývalým primátorem Žiliny, Mr. Jánem Slotou. Rozhovor jak z Rudého práva, vřele doporučuji 
Pro silné kompy, dobré scenerie a malé stroje je vhodné i London City - EGLC. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 18:53 | |
|  | a co třeba Lukla (VNLK) - asi nejvíše položené oficiální letiště na světě.
na horní straně skalní stěna, na dolní několikaset metrový sráz ...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:09 | |
|  | No vidíš, Lukla, málem jsem zapoměl.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:09 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:16 | |
|  | kdyžtak to piloti můžou zkusit z druhý strany  ....takovej krytičtější Samos ..tam by to taky muselo bejt nalítávání ze strany  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 20:25 | |
|  | Jo, Lukla, to je super letiště. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:04 | |
|  | podotýkám , že na EGLC London City se to dá zvládnout i s naloženou 738 z Prahy..vlastní zkušenost  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:07 | |
|  | Ale největší jet, co je tam certifikovanej je A318.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:12 | |
|  | já vím no,to sem právě četl v L+K ..tak jsem to chtěl otestovat se 738....na autobreaky 3 a chce to sednout hned na začátky rwy  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:53 | |
|  | V MSFS sedneš se vším všude, o tom to není. Ty letadla do London city nelítají proto, že dráha je krátká a je to hodně šílenej sklon sestupové roviny, takže při podrovnání je trochu velkej problém s dosednutím včas.
A ono je celkem jedno jestli za přistání považuješ dosednutí na začátku a zastavení na konci. Proto, aby tam mohlo být letadlo certifikováno, tak musí dobrzdit za nejhorších podmínek (vítr do zad, nefunkční reversery a antiskid, rozbředlý sníh na dráze, ...) při přistání na aiming markery (1000ft od začátku). Což v London City jen tak něco nesvede. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 22:03 | |
|  | Nevíš jak to testujou? Předpokládám že ne tak, že tam s něčím zkusí letět, nezapnou reversy a autobreaky při oblevě, a pokud přežijou, certifikujou.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 22:37 | |
|  | Stanovení těchle performance parametrů pro všechny situace leží na bedrech testovacích pilotů a jsou součástí certifikace typu letadla, než je mu povolem provoz. Oni prostě lítají do omrzení pořád to samé v různých konfiguracích a plní tabulky příslušnými údaji (např. v tomto případě landing distance s ohledem na hmotnost, teplotu, funkčnost systémů, apod.). No a protože běžný pilot podobných hodnot nikdy nedosáhne, používá se ještě bezpečnostní koeficient, většinou tuším 0.7. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 19:48 | |
|  | Tohle je výběr dle mého gusta 
Ke kterému bych doplnil:
Já se na to dívám tak, že krásná letiště jsou náročná letiště - v reálném letectví označovaná jako kategorie C, případně některá B. Většinou komplikovaná vyosená přiblížení, pokud možno s dlouhou závěrečnou vizuální částí.
Takže:
- LPMA - Funchal / Medeira - Portugalske ostrovy
- KASE - Aspen / Pitkin - Colorado, USA (Konečně vyšla scenérka od AeroSoftu)
- EGJJ - Jersey - UK
- LFMN - Nice - Francie
- LGSM - Samos - Řecko
- LXGB - Gibraltar - UK (Španělsko)
Svým způsobem mi taky ještě imponují hodně vysoko položená letiště, zejména v jižní a střední Americe (Chile, Peru, Bolívie, Mexiko) no a pokud bych letěl malým érem tak všechny ty bush a vysoko položené srandičky, kterých je spousta hlavně v USA, ale i jinde. Namátkově např. KSEZ Sedona, VNLK Lukla, LFLJ Courchevel a spousta dalších. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 20:01 | |
|  | A abych nezapomněl - zvláštní slabost mám pro ENSB - Longyear/Svalbard, nejseverněji položené letiště s pravidelným provozem... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 21:48 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavá letiště 24. 7. 2007 / 22:04 | |
|  | Jestli je hangar tamto cosi napravo, tak si driv vyjedes nadrze nez se dostanes na drahu, ne?  |
| |
|
 |  |  | Re: Zajímavá letiště 25. 7. 2007 / 00:06 | |
|  | Kazdopadne zkus Courchevel ale stahni si scenerku a zkus pristat do kopce a treba i z kopce  |
| |
|
 |  |  | Re: Zajímavá letiště 25. 7. 2007 / 00:11 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Zajímavá letiště 25. 7. 2007 / 00:35 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Zajímavá letiště 25. 7. 2007 / 00:39 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Zajímavá letiště 25. 7. 2007 / 00:49 | |
|  | | |
|
 |  |  | Doherty's Difficult and Dangerous Approaches 25. 7. 2007 / 09:58 | |
|  | | |
|
|