"Zejména Airbusákům" jsem myslel veskrze dobře, sám jsem v duši tak trochu Airbusák ;o) Šlo mi o to, že se hodně věcí z reportu týká mašiny jako takové, tak je dobré si na to dávat pozor. Ne že by do takové hloubky šly některé z addonů, ale pro AirlinerXP se to vyplatí nastudovat dopředu 
Jo, taky mi to přijde hodně drsný. Jako když jsem už naprosto zmatenej jak lesní včelka, tak není nic snažšího, než do ALT okna prdnout MSA, vytáhnout ALT čudl, zavřít mechanizaci a zahlásit řídícímu jako že sorry, jsem vůl, potřebuju 5 minut na vyřešení situace a pak se ozvu. Ale to co udělali, pro to opravdu nemám ani trochu pochopení. A ještě ke všemu oba. Když se ta nehoda stala, tak jsem si myslel, že vypnuli FBW počítače a dělali kraviny. Že s tím ale dokázali crashnout i bez toho, to je opravdu téměř zázrak - holt poslední ochrana v érech ještě pořád není - že by GPWS nebylo jen varování, ale taky automatický throttle TOGA, level off, Vx climb.
K těm otázkám - on se ten autopilot choval dobře, jenom oni tomu prostě dostatečně nerozuměli. Když si hrajou s managed režimy a v MCDU mají prd, tak se nesmí divit, že se to chová všelijak. To samý nesoulad MCDU/MCP....Ta ztráta rychlosti při zapnutí GA - oni ho právě nezapli, to je ten problém....oni chtěli být chytří, tak vpodstatě použili ty nejblbější módy v krizové situaci - N1 a V/S...ta mašina prostě letěla dobrých 10 majlí napřed před pilotama. |
|