FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 23. 5. 2024, svátek má Vladimír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ultimativni Vseznalek Krouza Jeden příspěvek | Celý strom
Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 09:57
Koprik
Hosi,tak jsem se vcera podival na HITS,abych se neco noveho dozvedel a pan Krouza opet nezklamal.Z nasledujiciho odkazu vybiram 2 perlicky,je jich samozrejme vic:
http://www.highinthesky.cz/hits/zamerovac/default.asp?clanek=2531

"Z-142 je oproti Cessně jakožto nejrozšířenějšímu cvičnému letounu naprosto odlišný a to nejen svou konstrukcí vycházející z aerodynamické čistoty, ale také z hlediska ovládání, pohonné jednotky,"

U nas v aeroklubu motorari dojednoho tvrdili ze Z142 je vitezstvi pracujiciho lidu nad aerodynamikou.(to k te aerodynamicke cistote)
A jakozto byvaleho plachtare me dorazila nasledujici perla!
"Z-142 je především určen pro základní i pokračovací letecký výcvik,je ideální pro základní vstup do akrobatického létání (ACR),je oblíbený i během nočního provozu a dokonale plní i roli aerovleku"
Nevim tedy jakou roli v aerovleku.Myslim si ze nejsem sam kdo vi,ze Z142 neni super vlecna a v lete je to naprosta tragedie.Jeste ze jsme meli taky Z-226MS.Jenom porad nevim, kde ty nesmysly p.Krouza porad bere.A z hlediska cestiny,to je taky dilo.Tak se hezky bavte.
 

Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 10:07
Už přistál   
Vítej ve fanklubu.
 

Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 10:22
Petr Slavíček   
Vskutku češtinářské perly:

TIP:

Do kabiny před předletovou kontrolou letounu jdeme zpravidla v první řadě a cílem je především zhodnotit stav kabiny....
 

Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:02
Tragédie v JRD
co zhodnit dusevni zdravi p. Krouzy?
 

Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:12
brendon (SVK832)   
No nechajte ho. Nesikanujte ho.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:21
OK-Milda (BHA410)   
A co zhodnotit tvoje duševní zdraví?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:25
bumper   
Coze ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:30
SONP   
Já teda nevím, ale proč to teda čtete, když vás to irituje. Asi to své čtenářstvo má, jinak by to nepsali. Ale když si myslím, že se na tomto serveru píšou kecy, tak tam nechodím, ne? Jinak je to masochismus.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:33
Eurostar   
Nezasvěcený čtenář to ale bohužel neni schopnej rozpoznat. Alespoň né hned.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:41
bumper   
Ja to ctu celkem pravidelne, pac to je nejhumornejsi psani co jsem kdy cetl a mam stoprocentni jistotu, ze se u kazdho news dobre pobavim. Tak proto.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:54
Koprik
Zdar,neboj,nejsem masochista ale presne jak uz tady nekdo napsal.Ten clanek se tvari a vypada strasne seriozne a mladi kluci,kteri o tom nic nevi tak to spolknou a muzou se spalit.At si kdo chce pise co chce,ale nemam rad kdyz nekdo siri dezinformace.Tezko rict jestLi z blbosti nebo neznalosti.A uz vubec nechci Z142 hanobit - proste je to ero poplatne dobe vzniku,a nema smysl zavirat oci pred realitou.Na vycvik a provoz je draha,na leteckou turistiku se nehodi,na vlekani se nehodi,pristrojove vetsinou mizerne vybavena a letove vlastnosti treba ve vyvrtce....vsichni vedi.Howgh
 

Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:25
mípa   
Nevím co se ti na tom nezdá, přece nepůjdeš jako pilot do kabiny do zadních řad. Už proto, že jich tam tolik není..
 

Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:24
bumper   
Az nas budou tisice
 

Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:26
Eurostar   
Jakožto každá univerzální věc je i 142ka nah . . .
aerovlek - viz výše
na výcvik moc složitý
na cestování moc drahý a navíc jen 2os
na akro moc líný

ale jinak moc pěkný éro.
 

Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:33
Lowmick   
na aerovleky to je sice blby, ale ve vedrech
na vycvik je to nejlepsi letadlo ktery muzes v ČR mit
na cestovani je super protoze dobre posloucha a je rychla
na vycvik akro je skvela
 

Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:36
Eurostar   
cestovat za 40l/hod a jeste k tomu ve dvou, a 200km/hod mi nepřijde moc výhodný
na výcvik je to složitý. to je má informace od člověka který na tom dělá instruktora. pro začátečníka je to složitý éro. O výcviku akro jsem nemluvil, ale o akro
 

Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:43
Lowmick   
taky musis pocitat s tim, ze je to starsi ero delany v jinym stylu nez nejaky Cessny ktery jsou podmotorovany, letej tak tak 170, kdyz je mas nalozeny tak 160, a berou si treba jen o 5l/hod min. Z142 neni letadlo aby sis s nim letel na prazdky do Italie nebo do Francie, ale na navigacni popr prelety po ČR je skvely. Navic se bavime v rozmezi PPL, chapu ze jako ultralajtak na to mas jiny nazory a v hlave mas jiny cisla.
Jinak nechapu co se na tom muze zdat slozity? Proste to jen ma stavitelnou vrtuli oproti jinejm.

Na akro mas zamozrejme jiny era, Z142 (pokud nepocitam zacatky) byvala prevazne jen na vycvik. Je jasny ze zkouset si na tom vysokou pilotaz uz je zbytecny (navic ted uz maj komplet zakazany akro).

Mozna ze bys mohl zainvestovat nejakej peniz a prolitnout se v ni, hlasky typu "jeden mi o tom letadle rikal" jsou takovy nic moc...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:54
orlík
No je treba priznat, ze 142 neni buhvijaky stroj. Provoz je fakt silene drahy, 40l/hodinu, za to nelita zadny jiny dvoumistny ero, nemluve o resursech a nakladech na udrzbu. Aerodynamicky je to velika bida, bez motoru to neleti, je to tezky, pamatuju nekolik smrtelnych nehod pred 20ti lety - jistou dobu mely 142 zakaz litani. Pri odhozeni kabiny jsou neriditelne.
Byla to zkratka masina postavena na objednavku armady - "pluh na vzduch" - na vycvik "brancu" - budoucich vojenskych pilotu. Jedinou vyhodu vidim v tom, ze je z toho dobre videt, a ze se s tim daji litat zaklady akrobacie - i kdyz i to asi nyni pomalu konci.
Pro elementarni vycvik je opravdu stavitelna vrtule a kompresor zbytecna komplikace. Myslim, ze zacatecnik ma plny ruce a plnou hlavu veci beznych, a jeste k tomu hlidat plnici tlaky - jde to, ale je to zbytecny. Vycvik by se mel litat na co nejjednodussich strojich. C152 je idealni. Nebo Z126, ale ty uz pro vycvik nejsou, jsou to veterani.
Jinak ty Cessny 150 - 182 jsou mnohem starsi a pritom uspornejsi a levnejsi. A rekl bych, ze aerodynamicky, ac nevypadaji, tak jsou taky mnohem lepsi.
Tot je vsak jen muj osobni nazor. Jinak, at si na svym webu pise kazdy co uzna za vhodne.
Osobne ze nejzabavnejsi bezne dostupne a rozsirene letadlo povazuji Z 226, skoda, ze uz je to taky dedecek, a nesmi litat akro.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 21:01
roastbeef
Osobně jsem vloni na 126 začínal svůj výcvik PPL..Všechno až do navigačních, ty dělám letos na C172. A musím říct, že ta 126 je tak nějak víc letadlo Néé snad, že by C172 nelétala, ale je to takový trochu "flying for dummies" oproti té 126..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 07:49
orlík
No ber to tak, že 126 byla stavěná jako školní vojenský letoun, tzn. měla připomínat tehdejší stíhačky. Zatímco C172 je zase určená pro dopravu osob z místa na místo. Jak už tu někdo psal, letět přes půl Evropy, bral bych Cessnu - je to pohodlný, sedí se vedle sebe - máš tam místo pro mapu, nemusíš to moc řídit - to je přece výhoda, ne?
Na "skotačení" kolem letiště, podvečerní skok - beru Zlína - mapu nepotřebuju a tu půlhodinu v kraválu taky vydržím, a je s tím érem větší zábava - musí se pořád řídit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:55
Eurostar   
nemyslel jsem stavitelnou vrtuli, tu mam taky a neprijde mi to jako nejaky ztizeni letu, ale spis napr. kompresor na motoru, atp. Samozřejmě jsem v tom letěl , jinak bych tu nepektal . Ten člověk co mi to říkal už cvičil několik desítek žáků na různejch typech letadel, tak asi už ví jak kteří žáci které éro zváldaj líp a hůř. To že neni vhodný na delší cesty ale snad uzáš... přece cestovat ve dvou lidech při téhle spotřebě neni ekonomický. Chápu že když s tím lítáš máš k tomu vztah a chválíš si to , ale podle mne to je hodně univerzální letadlo , který v ničem ale nijak nevyniká což plyne právě z té univerzálnéosti.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:02
Christopher 01   
No nevim jestli ten kompresor neco ztezuje, to uz teda spis to staveni vrtule, ale porad se tomu neda rikat obtiz. Vsechny negativa vynahrazuje "pocit z jizdy" . Cessna zase o hodne lip klouze, ale tolik zabavy si s ni neuzijete a je lehci na rizeni a po delsim letu z ni neboli tolik zadek. Kazdy ero ma svoje + a -. Kdyz si budu chtit zaletet po rebulice, tak si vezmu Z a kdyz nekam dal treba do Chorvatska tak asi C.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:09
Eurostar   
ovládání a hlídání kompresoru (plnicích tlaků) bych řek že je určitě větší obtíž nebo spíš starost než postavit vrtuli. Rozhodně 337 je o něco složitější motor než continental v cessně
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:38
Lowmick   
A ze ten plnici tlak musis furt hlidat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:45
Blackrat
A co se stane kdyz se to nastavi blbe? Jako kdyz stahnu plyn baj ocko.. Ja to totiz ve FS tak delam - stahnu otacky vrtule na cestovni rezim a uberu trochu plyn. Na plnici tlak vcelku prdim. Ale uz nebudu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 14:03
Lowmick   
Nestane se nic proste jen letis na jinym vykonu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 14:25
Eurostar   
Kompresor je o starost víc. tušim že se v určitých režimech letu , nebo startu motoru atp. vypíná ne? nebo se pletu ?

To co mi otec popisoval tak se zrovna u 337 u verze s kompresorem musí v určitých režimech kompresor vypínat, jinak by mohlo dojít i k poškození motoru
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 17:44
Christopher 01   
Akorat pred vypnutim motoru se vytahuje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 18:20
OK-PPT (AVP57T)   
Pokuď se nepletu, tak se kompresor vytahuje i v cestovním režimu a taky při pojíždení. Všeobecne zhrnuto tak se zapíná jenom tehdy, je-li potřeba zvýšeného výkonu. (Start, přistání, pro případ Go Aroundu a při motorové zkoušce.)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 18:43
Christopher 01   
Ja ho v cestaku nevypinam, pri litani okruhu na zemi taky ne, jenom kdyz to byl posledni okruh.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 18:48
OK-PPT (AVP57T)   
Toť letová příručka, není to z mojí hlavy.
 

10xRe: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 19:00
Christopher 01   
V letovy prirucce neni ukon, ze by se kompresor mel behem cestaku vypnout. Vypnout se muze, ale je potreba se drzet plniciho tlaku a otacek.
 

Re: 10xRe: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 19:04
OK-PPT (AVP57T)   
Repsektive jsem se špatně vyjádřil vypnout se *může*, spíš důležité je kdy se má zapnout.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 18:33
OK-PPT (AVP57T)   
Tak při startu se zapíná, jinak by si nenastartoval, protože startér je napojený na kompresor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 20:07
Lowmick   
Vyprdni se na to "o starost vic", celou dobu od okamziku pred spustenim po vypnuti ho muzes mit zapnutej a kaslat na nej. Jen asi jednou jsem ho pri cestaku v Z142 vypinal protoze mi v sole letela asi 210km/h, tak jsem ji nechtel hnat.

kontrolni otazka ohledne starostí: u jakyho era budes casteji vošahávat plyn a koukat na otacky - a) C172 b) Z142 ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 13:47
Eurostar   
no to nevim, nemam s tim zkušenost, ale typ bych že to závisí na víc okolnostech ne? to se přece nedá takhle určit. záleží i na režimu letu přece . zlin kterej ma zrejme vyssi prebytek vykonu nes lenochcod cessna bude asi např ve stoupání míň choulostivej na poryvy a a na řízení ale jinak nevim co jsi tou otázkou myslel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 13:53
orlík
Lowmick tim myslel, ze u Cessny bez stavitelny vrtule a bez reduktoru ti spis budou kolisat otacky, nez u 142. Existuji ovsem i Cessny s "constant speed" vrtuli. V takovem pripade je tato otazka bezpredmetna.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:13
Eurostar   
reduktor to ovlivní minimálně. převod se nastavuje hlavně kvůli snížení maxim. otáček na vrtuli při nejvyšších otáčkách motoru kde pak by klesala účinnost vrtulovejch listů od maxima poloměru směrem ke středu, kde na nejvyšší rychlosti u konce listu se začne měnit obtékání v nadzvukový rychlost do které by se list dostával a klesala by tím účinnost. dá se to poměrně dobře vypočítat, stačí znát otáčky motoru, a převod reduktoru, nebo otáčky vrtule a její poloměr.

Je jasný že u stavitelný vrtule bude kolísání otáček nižší. Nepochopil jsem hned kam ta otázka směřuje

občas je dobrý o těhle věcech popřemejšlet a ne za to jen chodit tahat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:18
orlík
No, clovece, z ul mam zkusenost, ze motor s reduktorem je mnohem min citlivy na zatizeni motoru -tedy otacky mu klesaji min, nez u motoru bez reduktoru. Je to celkem jasny - na vrtuli je vetsi kroutak. Pri klesani je to jiny - tam si otacky hlidat musis. U constant speed vrtule je to pak opravdu skoro bez starosti.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:29
Eurostar   
eh, ale mi tady srovnáváme moc věcí najednou. Otáčky vrtule X Otáčky motoru X Točivý moment na hřídeli X Točivý mometn za reduktorem k vrtuli X režim letu X rychlost letu

Otázky původně zněla kde si musíš víc hlídat plyn.

IMHO motor má nějaký výkon a otáčky a točivý moment. výkon závisí na otáčkách stejně tak jako toč. moment. Reduktor Sníží otáčky a zvýší točivý moment - Klesnou otáčky na vrtuli a zvýší se točivý moment ( jako převod na kole ). Pokud přejdu např. do stoupání tak při poklesu otáček na vrtuli např. o 100/min klesnou otáčky na motoru n.100 kde ne ne převod reduktoru, bez ohledu na kroutícím momentu na vrtuli. Akorát docílim toho že při tom vyšším kroutaku je schopná ta vrtule ty otáčky déle držet ( jako když jedu do kopce autem na 3ku nebo na 5ku) . Jeslti teda chápu správně jak to myslíš ty
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:30
Eurostar   
kde n je převod reproduktoru )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:39
Lowmick   
...stacilo rict ze se min saha na plyn u Z142...a proc? po nastoupani nastavis tlak a otacky a az po klesani na to nesahas...u C172 ti rpm litaj v kazdym stoupaku/klesaku/poryvu/mirnym stoupani/klesani.

teorie o tocivym momentu na hridely a reduktoru ti je k prdu, tohle jsou ciste prakticky veci
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:44
Eurostar   
a co myslíš že se teda stane když ty to tím hejblátkem "Nastavíš"

Dotaz: C172 se nedělali s kompresorem? ( nevim ptám se)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 17:39
Lowmick   
co ja vim tak "prvni" byly 182ky s turbem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 15:00
orlík
Jak jsem psal, je nemalo C172 s constant speed vrtuli. Pak ti otacky nelitaj. A u tech ostatnich to snad taky nejni tak hrozny, ze bys to musel nejak casto a vyrazne ladit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:14
Už přistál   
A ja poletim leda do pr...., takže si pustím FS a hraju si na pilota. Až budu mít tyhle starosti, tak to bude pohodička.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:17
Eurostar   
ted jsi to roštípnul. Se mnou je to podobný, jeslti někdy poletim do chorvatska po vlasní ose , tak to nebude ani s cessnou ani se zlínem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 11:56
Eurostar   
Navíc generálka M337my koštuje LOM nejakejch 700 000 kč, takže ten provoz tím zase ještě hodne zdraží...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 12:04
JBr   
Generalka M137 do 205ky asi 600 000. Nevyberes si, i 205 na tom s nakladama neni o moc lip. Otazkou je, nakolik je ta cena realna a nakolik jen LOM vyuziva svoji monopolni pozice, podobne jako treba byvaly Let Kunovice (kdo vi, jak se vlastne jmenujou ted, stridaji nazvy a majitele jako ponozky)...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 12:06
Eurostar   
Záleží na verzi motoru, od toho je pak odvíjící se cena. no kdyby v LOM nebyla tak obrovská režije, ceny by byly tak okolo 350 000kč. ale to je zas jiná písnička.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 08:38
kuma   
Jsou i jiný firmy, který dělaj generálky waltrů... A ceny jsou taky různý, občas o dost.

Co se ale p. Krouzovi musí příznat, že je dobrej provokatér, protože - podívejte, jakou pěknou diskusi jsme tady rozproudili - a už se (IMHO celkem správně) houby staráme, co píše na svém webu, protože to je jinak fakt jen jeho problém.
 

Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 12:50
MaPa   
Tak si za ní pořiď karavan
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 13:00
Eurostar   
 

Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 12:00
Koprik
Zdar, problem je,ze plachtari potrebuji vlekat predevsim kdyz je slunicko - to znamena ze byva i teplo,aby fungoval buh Termoska,takze skvele vlekani v zime moc neoceni - ale za to jejich penezenky si to skotaceni za Z142 budou pamatovat jeste dlouho))
 

Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 12:12
jožo
A čo už potom chlapci budete hovoriť na Z 43?
 

Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   26. 7. 2007 / 20:19
Jaakov   
Na tu nešahat Před pár hodinama sem s ní lítal. Věřim, že nějakej instruktor říkal, že je náročnější na výcvik, no a právě vo to tak nějak jde ne? Samozřejmě, že se musí hlídat víc věcí, ale radši se to naučím na složitějším letadle - těžko na cvičišti, lehko na bojišti - vod toho tam je ten instruktor. A jak už řikal Lowmick, mnohem víc furt musíš čumět na votáčky např. u C-172 s pevnou vrtulí, abys to nepřetočil atd... Všechno má svý pro a proti, ale zdá se mi, že to je tedka taková moda prskat na Z-43 a 142, netušim proč, oboje letadla miluju a v obou jsem letěl...
 

Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 07:45
orlík
Není to teď móda, Z142 je bídná od samýho začátku. Z43 to je trochu jiná kapitola. Nejde o "náročnost" obsluhy - stavitelná vrtule ani kompresor nejsou nic složitýho, jen pro elementární výcvik jsou to věci zbytečné, výcvik komplikující. Jde spíše o aerodynamické řešení. A tam je to bez diskuse, Z142 opravdu nelze nazvat aerodynamicky vytříbeným strojem. A z toho plynou i další potíže, třeba šílená spotřeba.
 

Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 02:27
kamkol
No, můžeš se ke kritice postavit konstruktivně a začít to dělat lépe než Všeználek Krouza. Konkurence trhu určitě pomůže a pokud bude fundovanější než HITS, tak to všichni s nadšením přivítáme.
 

Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 09:13
lulinak
jojo moje rec, nejni nic jednodussiho nez se s nim spojit a nabidnout mu spolupraci aby to co delal (a nejni toho malo, myslim ze vyrazne vic nez dokazala vetsina z nas) delal jeste lip, ale je jednodussi to tady rvat do fora jak sou ostatni neschopny...
 

Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 09:32
orlík
To souhlas, jinak si fakt na svém webu může každý psát co chce. Rozhodně si myslím, že články o Z142 je potřeba spíše pochválit, než pohanit. Spousta mladých kluků si po přečtení udělá obrázek o lítání a nemusí se pak vyptávat na diskusích. Nesmí člověk všechno brát jen z pohledu zkušených.
 

Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 09:38
OK-Milda (BHA410)   
Tady někdo tvrdí, že si nemůže psát každej co chce (upřesnil bych v rámci zákona)? Může, ale taky se mu pak může klidně chechtat kdo chce. A pokud jde o tvorbu obrázku o létání, tady bych viděl největší nebezpečí toho "psát si co chci".
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 10:33
MaPa   
... to by potom vypadalo létání jako úplná cochcárna
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 10:59
orlík
Ale to co se pise na "HITS" neni spatny, nebo jo?? Mluvim tedy o serialu o Z142. To, ze nekdo povazuje tento letoun za skvely a jiny s tim nesouhlasi neni prece problem. Jinak je tam vcelku podrobne rozepisovana prirucka letounu a to je to co jsem myslel, ze muze byt pro mnoho zacatecniku v letani inspirativni a poucne. Osobne v tom nevidim problem. Jde predevsim o internetovy obchod a kazdy takovy obchodnik se snazi udelat web takovy, aby se na nej potencialni zakaznici vraceli a zde se pise o letadlech a vcelku spravne - autor je aktivni pilot a pise zde to co povazuje za zajimave. Jen vice clanku o letadlech a letani!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 11:31
EASY305
Pěkně napsané
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 12:15
OK-Milda (BHA410)   
O to právě jde, že ne tak docela má mistr Krouza pravdu. Např. tvrdit, že Z-142 je dokonalá jako vlečná nebo, že je aerodynamicky čistá je neznalost věci. Netvrdím, že nemá své přednosti, ale je to letadlo konstruované v době před ropnou krizí, kdy se na nějaký ten litřík nehledělo. Také je navrženo tak, aby se minimalizovali náklady na výrobu, což je velice dobře patrné třeba na profilu a tvaru křídla. Mě osobně se to letadlo třeba líbí moc, ale kvůli tomu přece nemohu nevidět i jeho nedostatky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 13:03
orlík
No, mne osobne se Z142 nelibi ani trochu. Ale to neznamena, ze na "HITS" je vsechno spatne. To, ze nekdo napise, ze 142 je dobra vlecna, nebo ze je aerodynamicky vytribena, neznamena preci zadnou katastrofu, je to proste jen osobni nazor autora, byt ne zcela presny.
Kdyby mi bylo treba 13 a zajimal se o litani, tak z toho popisu predletovy prohlidky,ale ziskam spoustu dobrych a spravnych informaci, ktery jinde tezko shanet. A ver, ze v tom veku bych to precet jednim dechem. A o konstrukci 142 bych si udelal nazor pozdeji. Mimochodem, kdyz me bylo 13, tak bylo mozno cist leda tak L&K a Modelare. A v techto casopisech taky psali, ze 142 je svetovy unikat a, ze je nejlepsi na svete ve sve tride a prvotridni pro akrobacii (akorat vlekat s ni tehdy nikoho ani nenapadlo). No, ale to psali tenkrat o vsech letadlech vychodniho bloku, zejmena o tech sovetskych...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 13:13
Už přistál   
A hlavně si vytříbíš sloh.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 13:18
Lowmick   
řekněme tedy, že to je takové zajímavé čtivo...pro děti do 10let...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 13:22
OK-Milda (BHA410)   
Jenže pro ty to zpravidla začíná "Bylo nebylo ..."
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:01
kamkol
Sloh kolegy Krouzy je poněkud děsnej a v jeho věku nečekám, že se vytříbí.

Bylo, nebylo, ... velké překvapení, že FS "hrají" i možná děti, ale hlavně je velká skupina začátečníků či mírně pokročilých. Je pravděpodobné, že právě tato skupina tvoří velký díl obratu HITS. Když k tomu připočtu skutečnost, že ne každý umí natolik dobře anglicky, aby si informace přečetl přímo u výrobců či vydavatelů komerčních addonů, jsem docela rád, že na HITS jsou alespoň nějaké informace v češtině. Pokud vím, tak se "Ultimativní Všeználek Krouza" snaží zvýšit kvalitu informací na HITS a čas od času hledá "redaktora". Ideální příležitost pro naše odborníky...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:13
Jennik   
To sice zní rozumně, ale moje zkušenost je úplně jiná. Pokaždé když seberu odvahu, abych si něco na HITS přečetl, lituji toho. Nejenže mě opravdu zmáhá ta strašlivě montovaná čeština, ale ani pekelné soustředění se na některé články a produkty nepomáhá pochopit obsah textu... Nejhorší je to snad u těch produktů - přečteš textu, že by to vydalo na román a nedozvíš prakticky NIC o samotném produktu... Snad jedině to, že bude "skladem již v pondělí", což ovšem není Vodafonsky, takže to ve skutečnosti znamená "spíš asi ne, když jsme to ani neobjednali, ale naslibujem radši hory/doly"...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 14:43
Už přistál   
Tak přece jenom někdo reklamštinu žere...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 17:42
Martin Krouza
Zdravím,
vidím, že to tady zase vře. A vůbec nejdůležitější je, že náš web sledujete - včetně mých článků. To je pro nás velmi pozitivní. Jen tak dál hoši, bavte se! Nebudu vás rušit. Jen do toho, nešetřte mě, urážejte mě, kritizujte, zabte mě. Je to stále dokola a vám to zjevně dělá dobře na duši! Co jiného od "lidí" zde na tomto fóru dnes čekatl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 17:57
OK-PPT (AVP57T)   
Ale člověk se na vašem webu občas i zasměje, to je přece velmi kladná věc.
 

Re: Ultimativni Vseznalek Krouza   27. 7. 2007 / 17:56
Martin Krouza
Vážený pane,
Z-142 není krevní skupina každého pilota, nicméně jako zkušenost Z-142 doporučuji každému, kdo chce získat maximum z techniky pilotáže (např. zkusit něco jiného než právě nejrozšířenější cvičný letoun Cessnu). Na Zlínu létám, takže to co píši, vychází z mé vlastní zkušeností na tomto letounu. Každý článek týkající se pilotáže letounu Z-142 (A) konzultuji se svým instruktorem - mimochodem mistrem České republiky v akrobacii (rok 2007) a pokud Vás zajímá z jakého zdroje jsou brány všechny tyto skutečnosti, pak vězte, že z mých zkušeností, ze zkušeností instruktora a především z aktuální letové příručky - hlavně úkony/postupy. Nepochybuji o tom, že Zlín, tak jako Cessnu, pilotuje každý "po svém" a mnoho úkonů se opomíjí, nebo vůbec nedělá (znám z dob aeroklubu rovněž). Nicméně v dalším článku se budeme podrobně zabývat úkony při spouštění motoru a rovněž nezapomeneme na správné provedení motorové zkoušky. A pokud Vám osobně připadá Z-142 k ničemu, ke čtení našeho seriálu Vás opravdu nikdo nenutí. LETU ZDAR!
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ