|  |  | ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:19 | |
|  | Ahojte, tak moje zacatky jsou hodne tezke . Ted hodne litam Ruzyne - Mosnov, samozrejme OFFLINE, a kdyz priletam do Mosnova, tak me dispecer navede na RWY22 a neco rekne o ILS a pak uz nic, tak jak najit ten signal ILS at podle neho muzu sestupovat? Nebo jak to vubec funguje? |
| |
|
 |  |  | Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:30 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 15:26 | |
|  | tyyyy koksoooo no to je vec diiiiky |
| |
|
 |  |  | Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:31 | |
|  | Zkus nejdřív v historii fora vyhledat "ILS". Potom doporučuju http://cz.ivao.aero/ sekce tréning, tam se dozvíš vše co je třeba, dílčí dotazy potom klidně sem na forum... |
| |
|
 |  |  | Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:31 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:36 | |
|  | To ja vim, ze to neni zabava na jeden den, ze vse nejde za tyden, jenom me proste tak zajimaji veci, ptam se na vsechno mozne .... 
A ze spechame? To je novy zivotni styl   |
| |
|
 |  |  | Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:35 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:40 | |
|  | A jak prejdu na ten ILS signal, kde ho nasvavim? To se mi udela samo? Ale kdyz pak budu online, tak to uz asi ne, vid?? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:45 | |
|  | Nic se neudělá samo, to bys už mohl vědět Všechno musíš udělat ty sám. Musíš si zjistit frekvenci ILS, přesný kurs dráhy a nadmořskou výšku letiště. Potom když správně použiješ fligthplanner ve FS pro IFR let, tak tě maximálně ATC může navést, abys do ILS správně nalítl. Jinak je to vše na tobě Jo, pokud používáš PMDG 737, tak stačí naprogramovat správně FMC a on tě taky dovede do ILS  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:47 | |
|  | Mam default B737 z MSFS, zadneho lepsiho . A tak kde sezenu ILS RWY22 na Mosnove, kde nadmorskou vysku, kam zadat to ILS a tak? Mam mapu Mosnova, ale je tam na me nejak moc udaju  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:29 | |
|  | Je to jednoduché, stačí mrknout do mapky přímo ve FS. menu "world" - "map". Tam najdeš letiště, klikneš na něj a zobrazí se ti informace o dráze a případně parametry ILS, pokud ho dráha má. frekvenci naladíš do rádia NAV1, kurz dráhy do CRS na autopilotu. Potom je to na tobě, musíš se přibližovat k letišti tak, abys letěl směrem k němu v úhlu maximálně cca 30° vůči ose dráhy a to tak, abys její osu přetnul minimálně 10NM před letištěm a byl ve výšce cca 2000ft nad zemí (nikoliv 2000 na altimeru, ale nadmořská výška letiště + 2000). Při tom mít na autopilotu zapnuté APP a jak protneš osu dráhy, autopilot by sám měl letadlo srovnat a poté i začít klesat. No a pokud správně vytvoříš letový plán IFR, tak můžeš jen následovat pokyny ATC a to tě navede správným způsbem do ILS, ty si jen pohlídíš rychlost. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:39 | |
|  | dovolim si upravit nepresnost... je rozdil mezi 2000 nad zemi a 2000 nad letistem. pokud mas na mysli 2000 nad letistem (AAL - above airport level), tak se jedna o neco jineho nez 2000 AGL (2000 above ground level)...
potom, abychom predelsi potencialnim dalsim dotazum tazatele, ktery se brzy dopracuje k nejakemu velkemu eru - tak dany postup se tykapouze situace, kdy letis v defaultnim letadle se zabudovanym ATC
Tom |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 14:22 | |
|  | Ok, sorry za nepřesnost v terminologii  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 17:33 | |
|  | Chlapi, už jsem to tu jednou psal. Neučte se prosím nalítávat ILS "ve výšce cca 2000ft nad zemí" nebo v jakékoliv jiné "standardní" výšce. ILS má sice nějaké doporučené konstrukční parametry, ale každé letiště je díky okolnímu terénu a organizaci provozu v tomhle úplně jiné. Dělat to popisovaným způsobem může vytvořit dojem, že to tak nějak od oka stačí, ale to není pravda, docela snadno to může vést k (virtuální) katastrofě.
Klesání v rámci přiblížení je velmi vážná věc a každá nová nižší výška může být dosažená jen po splnění určitých parametrů. Jsou tam sice ochranné zóny, všechno má rezervu, apod., ale to je kvůli možným nepřesnostem a ne lenosti pilotů. Jednoho dne takové rady můžou skončit špatně (a bůhví co si simpták pak odnese případně do reálu).
Takže výšky ještě jednou - pouze publikované na mapách, nebo přidělené řídícím (ne přikázané, pokud máte pochybnost na základě studia mapy, máte možnost taky odmítnout). A pouze v bodech, na těch mapách specifikovaných. 2000ft v perfektně usazeném ILS a totéž 5 stupňů od osy, nebo o 5 majlí dál je něco úplně jiného. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 17:53 | |
|  | máš samozřejmě pravdu náčelníku Ale kolega nějak začíná, tak aby to vůbec nějak mohl zkusit. Měl by mít mapu s konkrétními údaji. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 11:50 | |
|  | Samo se to neudělá. IlS je zjednodušeně řečno systém ze dvou radiových paprsků, Localizer, a glideslope ( plus marker majáky , a takovej hlídací pes jestli jsou signály v pořádku ).
V letadle na nav1 rádiu si nastavíš frekvenci daného ILS ( třeba v ruzyni pro dráhu 24 je to tušim frekvence 109.10 Mhz ale nejsem si jistej, nemam tu mapy). Zmíněnou frekvenci najdeš vždy v Mapě daného letiště ( v fsce je v mapě u příslušné dráhy napsaná). když nastavíš danou frekvenci ILS pro danou dráhu, nastavíš na VOR budíku v letadle příslušný kurz dráhy, takže v ruzyni souhrně natavíš toto: frekvece je 109.10 (asi), na VOR budíku natočíš 244stupňů . pokud budeš usazen v paprsku Localizer, tak ručička na budíku VOR bude přesně svisle viset dolů. sestupové roviny neboli to jesli jsi nad sestupovou rovinou nebo pod ní indikuje ručička GP nebo GS (glideslope nebo glidepath se tomu říká). když jsi nad sestupovou rovinou , ručička se povaluje dole, když jsi pod sestupovou rovinou, ručička je nahoře.( dycky se jí snažíš jakoby dohonit). je to krásně vidět na těch příkladech co jsem ti poslal. hejbej si s ti a uvidíš jak to funguje. A uč se to na cessně , a ne na boeingu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:02 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:09 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:20 | |
|  | tak uz jsem si to vse stahl, mam pred sebou mapu pro ILS 24, ale nemuzu tam nikde vycist tu frekvenci ILS , kde to tam je, prosimte? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:22 | |
|  | LLZ 109.10 ( localizer 109.10) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 12:13 | |
|  | Pokud litas offline, poslouzi i mapa ve FS - klikni tam na letiste a zobrazi se ti spousta informaci, mezi jinymi jsou tam i drahy, jejich smery a pokud maji tak i ILS frekvence |
| |
|
 |  |  | Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 13:16 | |
|  | Pokud si dobre pamatuju, tak jsi to byl ty, komu jsem radil skolicku v FS... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 13:20 | |
|  | Ano ano, skolickou pochazim a postupuju, jenom mam nejake dotazy ....., vadi to snad? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 13:22 | |
|  | Ne, nevadi, to nebylo mysleno spatne. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 13:44 | |
|  | Promin ale neverim Kdybys dosel v IFR treningu FSky az k ILS, tak se nebudes ptat kde se ladi nebo jestli se to udela samo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 13:50 | |
|  | Ja jsem nedosel az tam ale jenom me to zajimalo, az proste vim, vrtalo mi to hlavou tak jsem se na to zeptal a tady lidi mi ochotne odpovedeli, v nicem nebyl problem ..... !
Zacinam a toto me zajimalo ..... ! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 14:14 | |
|  | Hmm. Jenomze tohle (abys pochopil ILS, musis chapat pojmy VOR navigace) je tak komplexni vec, ze kazdej kdo ti radi opakuje uz stotisickrat napsane a to i cesky. Projdi si ty kurzy (klidne i na preskacku), tam ti bude vsechno vysvetleno a to velice srozumitelne. (mam na mysli kurzy Roda Machada ve FS) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 14:23 | |
|  | Dobra, dekuju. Jdu postupne,ale jeste jsem se k tomu nedostal ..... ! Uz na to ale jdu. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS - jak na neho navazat? 3. 8. 2007 / 13:51 | |
|  | | |
|
|