FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
737 PMGD Jeden příspěvek | Celý strom
737 PMGD   7. 8. 2007 / 13:35
B3d4   
vim že jsem tak trošku otravnej...ALE
1) kde mám stahnout fuel planner pro 737/600 mam pro všecny 737 a šestistovka tam neni
2) když mám od VA zadaný let, podle routefinderu určenou trasu, když naložím load managerem letadlo, tak mi pak nevychází palivo, takže dám třeba jenom trošku nákladu a 3/4 lidí, potom podle toho naplánuju palivo a FMSíčko začne hlásit že mam málo paliva...napsal by sem někdo postup jak to dělá on??
 

Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 13:41
B3d4   
tak i na tu 600 sem už našel, ale furt mi nevycházi to palivo
 

Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 13:45
Teflon_490   
Fuel planner pro 737 PMDG najdes primo na jejich strankach, primo tady http://www.precisionmanuals.com/file_library/misc/FuelPlanner737NG.EXE , a jsou tam vsechny NG verze, funguje spolehlive.
Co se tyce nakladu a paliva, tak pokud letis delsi trasu tak ano, je mozne, ze musis nabrat palivo na ukor nakladu a lidi, cili ne vzdy letis plne nalozeny. Palivo si nechas spocitat plannerem, kde mas i napsano kolik muzes nalozit nakladu (Maximum zero fuel weight MZFW), a taky ti napise, kolik je mozne nabrat max paliva (za daneho nalozeni lidmi a nakladem) aby si neprekrocil maximalni hmotnost na vzlet. Pokud by si musel nabrat vic paliva, nez je maximalni vzletova hmotnost era, tak musis ubrat lidi a naklad. V nadrzich by ti melo po dokonceni letu zustat tak 3-4t idealne, a doporucuji vzdy brat tak cca 2 tuny nakladu pod MZFW, protoze jinak by si pri zustatku 4t paliva zase prekrocil maximalni povolenou pristavaci hmotnost.
Doufam, ze to neni vysvetleno moc slozite, kdyztak se ptej.
 

Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 13:59
B3d4   
tak sem si to nějak stahnul, dřív jsem používal ten fuel planner 737 a přišel mi jednodušší, tady to bude pro to PMGD asi přesnější, ale nechápu tam pár výrazu ani netuším, co některé výrazy znamenají a kde bych měl zjistit jejich hodnotu...kupříkladu jak přijdu na to kolik Lbs paliva spotřebuji při pojiždění, kde venu minimální přistávací rychlost
nebo co to je Holding Fuel... a potom dole jak jsou ty tři čudlíky.
1) Operating limitations
2) Board Fuel
tak u nich nějak nerozumím k čemu to slouží. Board Fuel bude asi pro to aby se mi ta to palivo načetlo.
 

Re: Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 14:03
Teflon_490   
Prvne, prepni si to na KG, mas to jednodusii kdyz pak i palivo a hmotnosti mas zapisovat v KG.
Za dalsi, palivo na pojizdeni, zadas, kolik tak predpokladas ze spotrebujes paliva na pojizeni, zhruba tak 300KG, holding fuel, to samy ale je to palivo ktery budes spotrebovavat eventualne kdyz doletis do destinace a budes muset vyckavat. Minimalni pristavaci rychlost nevim kdes vzal, nic takovyho to tam nechce.

Operating limitations, tam si prave prectes limitace jednotlivych vah pro ruzne verze 737, aby si pak podle toho mohl nakladat, Board fuel ti pak pri zapnute FSce na stojance dane palivo rovnou naladuje.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 14:06
B3d4   
a když letim let s mezipřistáním tak to můžu jako dotankovat ?? jako letim z LKPR do LKTB a bude mi docházet palivo tak s tim plácnu v LKPD a dotankuju?
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 14:08
B3d4   
ok díky, už tomu začínám rozumět
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 14:08
Teflon_490   
No, muzes, proc bys nemohl, ale na takovyhle kratky lety nepotrebujes zadnej planner, tam to hodis vod voka, casem na to prijdes
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 14:10
B3d4   
a ještě se chci zeptat, kde mam stahnout takovej ten programek pro chozeni v letadle, někde sem to četl ale nevim jak se to jmenuje nic...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   7. 8. 2007 / 14:17
Teflon_490   
Payware http://www.anticyclone.be/ (pro FS2002 free)
Freeware http://www.flight1software.com/files/F1View.zip
 

Re: Re: Re: 737 PMGD   8. 8. 2007 / 00:16
Rychlokvaška
Doporučuju k přečtení tyhle dřívější příspěvky:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=152884&lan=0&gr=0
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=152921&lan=0&gr=0
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=166073&lan=0&gr=0

Jinak když už lítáš PMDG - doporučuju si otevřít manuál a nalistovat sekci Cruise Flight 2-9 - Fuel Planning Methodology. Nejen že je to pěkně a správně (podle reálné metodiky) napsáno, ale je to i docela vyčerpávající výklad toho, na co se ptáš ve svých dotazech. Mně tohle plánování letů obecně baví natolik, že si i to palivo počítám stejně ručně, resp. si na to udělám v Excelu pár vzorečků na základě té korektní metodiky. Zkus to taky a věnuj tomu trochu času, uvidíš hned spoustu zajímavých souvislostí.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   8. 8. 2007 / 09:23
Latom   
Míro, já mu už 2x říkal, ať se podívá na manuál, ale jak vidno, jako bych hrách na stěnu házel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMGD   8. 8. 2007 / 20:15
Rychlokvaška
Nojono, lidi jsou strašně líný....hlavně sem hoďte toho Bulíka, Jumbo nebo Concorde a já jdu lítat...chjo.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ