|  |  | minimum speed 10. 8. 2007 / 14:58 | |
|  | zdravím.. měl bych dotaz, pokud řídící řekne pilotovi, který ještě neni na finále, "reduce to minimum approach speed" jaká rychlost se tím myslí? absolutně bez použití klapek? na finále taktéž slyším "reduce to minumum speed" ale tam je to s klapkama naplno... Taky se chci zeptat v jaké vzdálenosti od prahu dráhy bych měl mít tu minimlní rychlost pokud ji neurčí řídící? (lítám na B737-700 pmdg) díky za odp. |
| |
|
 |  |  | Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 15:35 | |
|  | Minimum approach speed je v plné přistávací konfiguraci.
Kdyby chtěl řídící abys letěl na minimálce bez klapek a další mechanizace, použil by termín "minimum clean speed". |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 20:50 | |
|  | K tomu bych mel doplnujici otazku. Pokud mam landing setup na klapky 30, a ridici mi da "min app speed", mysli se tim, ze mam redukovat na min rychlost v dane konfiguraci, a nebo se jde az na doraz - klapky 40. Nevim, jestli je to vubec dovoleno, menit to jiz takhle za FAFem. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 22:10 | |
|  | za FAFem to jako ridici menit muzes - napriklad potrebujes dostat do vzduchu letadlo nebo pred nim je daleko pomalejsi, tak mu proste reknes, reduce to final speed. Mela by to byt takova konfigurace na ktere budes pristavat, tedy klidne i klapky 30, ale pokud jdes na 40, tak 40... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: minimum speed 11. 8. 2007 / 11:52 | |
|  | Diky, spis mi slo o tento postup z pohledu pilota, je mozne jiz za FAFem zmenit klapky treba z 30 na 40 a tim zmenit i cely rozpocet? Treba kvuli narizeni od ridiciho? Jde mi o to, jestli to neni nekde vyslovne zakazno vyrobcem letadla. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: minimum speed 11. 8. 2007 / 21:49 | |
|  | jo to je jasne, protoze dost casto se nalitava treba jen s klapkami 5 nebo 10, takze urcite to menit musis, na ILS problem nemas, protoze se jedna o presne priblizeni.
U NDB-DME, VOR DME a dalsich nalitavas vetsinou pri rychlosti 160kt pro kterou jsou publikovane tabulky sestupu a je to rychlost ze ktere muzes snadno zbrzdit, ale treba ATR a dalsi pujdou mozna pomaleji. Tudiz pokud letis treba 160, tak mas nastavene klapky na tuto rychlost a jakmile mas vizualni kontakt s drahou, tak prechazis na vizual a tudiz uz si klapky a rychlost muzes menit jak chces... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: minimum speed 12. 8. 2007 / 18:21 | |
|  | Diky za objasneni. Spis sem myslel jestli to nejak nerozhodi cely rozpocet na pristani, kdyz uz na kratkym finale zmenis klapkama Vref, ale vlastne diky ILS to je jedno, takze to jde. |
| |
|
 |  |  | Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 20:52 | |
|  | Pokud ti ridici neurci rychlost na priblizeni a finale, tak je to ciste na tobe (pokud teda mluvime o min rychlosti), nektere aerolinky maji v postupech, ze mas mit finalni rychlost pri dosazeni FAFu (i Boeing to takhle doporucuje), nicmene pro urychleni provozu se ve velke vetsine jde az do OM tak na 160 a az za nim zpomalis na Vref+vitr. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 21:52 | |
|  | 160 na OM... to jsem chtěl slyšet, díky co se týče toho Vref + vítr... připočítává se složka větru oproti? ja tam dycky připočtu 5 uzlů... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 22:09 | |
|  | No oni to nemusi byt ani postupy aerolinek, ale i postupy pro letiste, treba v Praze je to primo dano, ze pilot od FAFu by mel postupne snizovat rychlost na 160kt IAS a tu drzet az do bodu OM... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: minimum speed 10. 8. 2007 / 22:34 | |
|  | Plus ještě platí, že pokud letíte nepřesné přístrojové přiblížení, tak se vysouvá veškerá mechanizace mezi IF a FAF a konečné přiblížení už se letí v neměné konfiguraci a konstantní rychlostí (aby to vůbec šlo podle té tabulky zalétnout  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: minimum speed 11. 8. 2007 / 08:18 | |
|  | treba jsou nekteri piloti tak dobri a jsou schopni to presne pocitat v zavislosti na promenne rychlosti Ale treba takovy airbus umi drzet stanovenou osu sestupu, takze u toho by se rychlost mohla menit¨, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: minimum speed 11. 8. 2007 / 09:00 | |
|  | A například takový bulíček to zaletí celý na 160IAS a až na minimech se brzdí na final. Resp. před minimi.. Ale soudím, že je to závislé i na dohlednosti. |
| |
|
|