|  |  | Povětrnostní radar ?? 13. 8. 2007 / 19:47 | |
|  | Zdravim,dá se někde stahnout povětrnostní radar pro B-737-800 PMDG ?? |
| |
|
 |  |  | Re: Povětrnostní radar ?? 13. 8. 2007 / 20:07 | |
|  | jj.. ale pri tom i zaplatit.. o realityxp radaru uz tu byla rec vicekrat |
| |
|
 |  |  | Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 01:51 | |
|  | Povetrnostni radar? Nemenuje se to asi presne tak, ale to uz v PMDG implemetovane je. Pokud ale myslis weather radar, pak viz. JZD. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 09:12 | |
|  | povetrnostni radar v PMDG rozhodne implementovany neni  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 11:53 | |
|  | myslel radar, co ukazuje směr a rychlost větru, ale to je ti asi jasné. Nemáte někdo nějaký odkaz, vůbec nevím co to je weather radar? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 12:03 | |
|  | Takže dopplera. To máš na ND furt.
Weather radar ti ukazuje (zjednodušene povedané) búrkovú aktivitu pred lietadlom a teda nebezpečenstvo turbulencií. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 12:30 | |
|  | Je to ten barevnej display co je v každým emerickým filmu s letadlama,že..? Ten jak je před pilotama, je tam takový malý letadýlko a před letadýlkem to vypadá jako kdyby někdo vyblil celý vodovky a uprostřed je to strašně červený aby to vypadalo pořádne napínavě,že..? A ta hláška že se to nedá obletět se dává k tomu jako bonus..?   |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 12:34 | |
|  | jenze povetrnostni radar = weather radar.. a t pmdg nema. smer vetru a jeho silu to samozrejme ukazuje. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Povětrnostní radar ?? 14. 8. 2007 / 16:15 | |
|  | Povětrnostní radar - trošku divný překlad do češtiny, ale ok. Zařízení na dopplerově principu, které vysílá v jednom ze speciálních obrazců rádiové signály v několika směrech od letadla, měří odrazy s příslušným frekvenčním posunem a díky tomu detekuje drift letadla v několika osách. Záležitost některých vojenských letadel a možná historických civilů, ale rozhodně ne technologie, kterou používají moderní letadla. Tam se zjišťuje směr a síla větru pomocí IRS+TAS.
Weather radar - radar, který detekuje srážkové objekty ve vzduchu (vodní kapky a pevné částice od určité velikosti), v modernějších variantách umí z dat i analyzovat nejkritičtější oblasti z hlediska turbulencí a střihu větru. Nejmodernější verze dokáží za určitých podmínek detekovat i střih větru a tubulenci v bezoblačných a bezesrážkových situacích. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 15. 8. 2007 / 00:20 | |
|  | Takze pokud to dobre chapu, na NG neni doppler, ale vitr se tam nejak zjistuje pomoci IRS+TAS? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 15. 8. 2007 / 04:14 | |
|  | Tak ještě jinak. Zjišťování oblačnosti a zjišťování síly a směru větru (zobrazené pak jako šipečka nebo údaj na ND a použitý pro výpočet snosu a GS) jsou dvě rozdílné věci, jak z principu, tak použitým zařízením. V prvé řadě doppler princip je používán hlavně v situacích, kde je třeba detekovat POHYB. Radar jako takový je používán v situacích, kde je potřeba detekovat POLOHU cíle (ať už je stacionární, nebo pohyblivý). Každý z principů má svoje aplikace a ne každý radar je doppler radar.
Doppler (ve smyslu doppler radar) používaný pro zjišťování rychlosti a směru větru je samostatné zařízení měřící frekvenční posuny mezi odeslaným a přijatým signálem při pohybu letadla. Výsledkem je zjištění rychlosti posunu letadla v několika osách a porovnáním s kurzem a rychlostí je pak možné spočítat snos. Záležitost řekněme poměrně stará (60.-70. léta). Např. - v podélné ose frekvenční posun odpovídá 80kt, v příčné ose 0kt, moje TAS je 100kt a HDG 360 - výsledkem výpočtu jsou následující údaje: TAS100, GS80, HDG360, WV360/20. Z ještě látajících aplikací tohohle principu mně napadá např. americká A-10.
Moderní letadla vybavená IRS (čili NE jen samostatným INS sloužícím "pouze" pro navigaci) umí z IRS pomocí měření zrychlení v osách pomocí gyroskopů (ať už mechanických nebo laserových) získat heading a track (tzn. příslušný snos, pokud jsou rozdílné) a groundspeed. Přidáním TAS externě z Air Data Computeru je pak možné snadno spočítat směr a sílu větru (viz příklad výše). Vše je samozřejmě narozdíl od doppleru výše interní zařízení a nic se nikam nevysílá.
Weather radar je pak zařízení na zjišťování oblačnosti (resp. vodních kapek v ní obsažených za poměrně složitých parametrů a omezení). Zda pracuje nebo nepracuje na dopplerově principu závisí na konkrétním zařízení - pro klasickou reflektivitu není potřeba, pro zjišťování turbulence a windshearu (pohyb) pak ano. S "větrným" dopplerem uvedeným nahoře to ale má společný jen obecný radarový princip, nikoliv způsob a hlavně důvod takového měření. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 15. 8. 2007 / 05:04 | |
|  | Diky za super vycerpavajici odpoved. Nedoslo mi, ze doppler nemusi byt jen pro zjisteni vetru, ale muze byt i soucast WX radaru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 15. 8. 2007 / 09:46 | |
|  | Esteze obcas prispejes ja uz ked sa chcem dozvediet nieco k veci a zaujimave dam si vyhladat prispevky od Davida diky moc |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povětrnostní radar ?? 15. 8. 2007 / 17:49 | |
|  | Dík. Já bych rád častěji a ještě mám taky pár restů, ale nějak se mi nedaří vyšetřit volný čas. Teď tu nějak finišujeme, závěrečná na Warrioru o víkendu, pak intenzivně Seneca a než se stihnu podrbat mažeme zpátky do Evropy ;o) |
| |
|
|