| | | ILS na 737 22. 8. 2007 / 16:30 | |
| | Ahoj lidi.Jsem novacek a seznamuju se s ILS.Litam na 737-400. Zkousel jsem treba let z Ceskych Budejovic do Prahy, ale proste tomu nejak nerozumim. Stahnul jsem si i nejaky tutorialy. Mam si vybrat letiste, drahu, zjistis frekvenci ILS, tu dat do NAV1 Active, pak kurz, to vsechno udelam. Zapnu autopilot master switch a objevi se mi draha i director.Ale nejak me to navadi uplne do pryc(Teda ten direktor.Ten me vede tak 500m od drahy a ani sestupna rovina nejak nefunguje.Mohl by mi prosim nekdo poradit ve strucnosti jak na to??
Nechci, aby za me pristaval plnej automat, spis bych se to chtel naucit manualne jen s lehkou asistenci. Vizualne pristanu,ale je to divny litat jen podle GPS mapy a pak hledat jak blbec kde je draha a dorovnavat se tesne pred dosednutim))A za blbyho pocasi bez sance)
Diky moc.Alex |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 17:01 | |
| | No je toho hodně co je třeba udělat zkusím se zeptat máš přeplý přepínač gps/nav na nav? |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 17:19 | |
| | Ahoj.
Myslím, že pro nováčka je na výcvik "ideální" B747, nebo B767..
Nechtěl bys zkusit se to naučit nejdřív na Cessně, např.? |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 17:35 | |
| | Nejlépe 154 |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 18:13 | |
| | Ono na defaulte to máš jedno... akorát sú vyššie rýchlosti viac polôh klapiek a AT naviac... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 18:17 | |
| | no prave ze nemas, pokud letis pomaleji, tak mas na vsechno vice casu a mas cas to promyslet, kdezto kdyz hned sednes do 737, tak ti to moc neda, resp. naucis se to taky, ale bude ti to trvat dele |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 20:18 | |
| | No jo, mate kuci pravdu |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 17:41 | |
| | Mas zapnute APP kdyz nalitavas LOC? |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 17:47 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 19:28 | |
| | Mam k tomu jednu malou otazecku.¨
Nav 2 je nejaky ,,zalozni´´ system,kdyz Nav 1 selze, nebo jak tedy? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 19:59 | |
| | Do NAV2 ladis stejnou ILS frekvenci jenom v pripade, ze chces pristat na CATIII autoland, je to potreba na pripojeni obou jednotek autopilota. Jinak muzes mit na NAV2 nalazeny treba VOR pro pripad G/A. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS na 737 22. 8. 2007 / 20:28 | |
| | Dik,az se dostanu domu,vyzkousim. |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 07:52 | |
| | Mozna jsi jen zapomnel zapnout APP. |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 08:44 | |
| | Rezim autopilota kterej te dovede na sestupovou rovinu je APP. Z Budejek vystoupas na 4000 stop a rychlosti 250 kts letis na radiomajak VLM (114.3). Muzes si to naladit na NAV2 aby ti k nemu ukazovala rafika a nemusel jsi honit rahno localizeru. Pouzij rezim autopilota HDG a uprav smer tak aby to letelo k majaku. Cca 25°. Behem letu k VLM si na NAV1 nalad 109.5 (ILS RWY31, aspon doufam). Cca 5nm pred VLM zatoc doleva na kurz 335° a prepni rezim na APP. letadlo bude pokracovat ve smeru (nebo si ho opravi) a automaticky dotoci na 305° jakmile naleti lokalizer ILS. Ted letis smerem na Prahu, stale v 4000, coz je spravna vyska pro ILS priblizeni na RWY31. Pomoci automatu tahu (autothrottle) nebo rucne spomal na 160kts, klapky postupne ven az na 30° (pri jaky rychlosti tahat viz reference SHIFT + F10). Podvozek ven. Jakmile letadlo prekrizi sestupovou osu, zacne automaticky klesat. Na OM (Outer Marker - az to zapipa) bys mel zpomalit na VRef, cca 145 kts s letadlem skoro plnym paliva. Nad bliznou (IM) nebo proste kousek pred drahou vypni autopilota a autothrottle a rucne dokonci pristani.
Proc jsem to cely psal? Abys pochopil na co je ten rezim APP - pouze na dotoceni na finalni kurz a klesani po sestupove ose (Pro let k majku po zadanym kurzu pouzivej rezim LOC). Dotoceni do smeru drahy nezafunguje kdyz je rozdil smeru moc velky - proto ta zatacka pred VLM na 335° (30° rozdil proti 305°). Taky nezafunguje kdyz jses vejs nez sestupova osa - pozdni zapnuti.
Co se litani s airlinerama podle GPS tyce: Ja s tim psychickej problem u defualtu nemam, ale vocamcad-pocamcad Jen pro let po trati kde GPS simuluje vcelku slusne rezim LNAV FMC. Prepinac NAV-GPS se prepne do rezimu GPS a letadlo v rezimu autopilota LOC leti po naplanovany trati misto zadanym kurzem k majaku. Takhle jo. Ale ne cumet furt na GPS a letet podle toho. Ale pozor! Pote co ti ATC da prvni pokyn pro zmenu smeru pri priblizeni na pristani (Turn left / right to heading ...) musis ten prepinac vratit zpatky na NAV, jinak pak taky nezafunguje APP rezim. Stalo se mi to nedavno v Rusku a byl jsem z toho dost vyjukanej a pripisoval jsem to nejdriv chybe scenerky. Nakonec se ukazalo ze blb jsem ja |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 16:20 | |
| | Dekuju STRASNE MOC !! Tohle mi presne sedi, takovejhle postup si muzu zkusit zalitnout a sledovat co mi to dela nebo nedela a pochopit souvislosti - s tim, co nastuduju v manualu. Opravdu moc dekuju.
Nebudu komentovat prispevky tykajici se nevhodnosti uceni se na 737. Co clovek, to nazor. Ja litam ve FS hlavne vrtulniky a kdysi jsem zacinal na Mi-17, je tezkej a velkej ale taky stabilni...
Ted jsem v zivote poprve letel v realu 737 do Anglie a natolik me to nadchlo, ze jsem si rekl, ze to chci zkusit i virtualne na FS)))
Tak jsem se tim zacal prokousavat.
Dekuju jeste jednou moc za prispevek.Ted jsem do nedele na dovce.Ale az se vratim, hned to testnu))
Letü zdar... |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 16:22 | |
| | Mimochodem, necha se nekde legalne stahnout realistickej cocpit pro 737-400(300)?? |
| |
|
| | | Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 12:48 | |
| | Jak vido pisatel asi nemá zájem, ale opravte mě někdo není něco taky v lekcích o létání přímo ve fs? |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 12:58 | |
| | To vis ze to tam je. IFR rating course (dodnes nemam kvuli ty koze Marte Kingovy IFR checkride :/ ) a ATPL rating course. Je to popsany uplne skvele a ja se to taky naucil z toho. A je tam i plno dalsich zajimavejch veci.
Kdo neudelal PPL kurz Roda Machada je loser a nema v simu co delat Delam si srandu, ale kdyby to zacatecnici pocitve absolovovali, ubylo by na Periskopu 90% frequently asked questions. Jenze to ne, oni hned vlezou do 747 (v lepsim pripade 737), daj full throttle a hyje Karle! Letime! Valny procento z nich pak odpadne, ponevadz se v FSce neda strilet a oni nepochopej ze jeji kouzlo je v priblizeni se realnymu litani. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 16:38 | |
| | ...a jeste jsi zapomnel,ze do tydne se chteji pripojit n IVAO).Sam jsem jeste nenasel dost klidu a casu,abych to zkusil taky,ale jestli to pujde dal - tak jak sleduji na peraku vykony nekterych zacatecniku (viz.komentare k eventum apod.),tak ani nevim,jestli se chci taky rozcilit.Zrovna tak nechapu, jak nekdo neni schopen projit si
www.avsim.com,www.flightsim.com, pripadne www.simviation.com, kdyz hledaji nejaky ero - zvlast kdyz ty nejpovedenejsi jsou ohodnoceny v sekci review... A jsou i borci,kteri na nasem peraku nejsou schpni projit si sekci download.... |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS na 737 23. 8. 2007 / 16:13 | |
| | Zajem mam moc velkej, ale mel jsem vypadek na pripojeni k Netu, takze muzu odpovidat az ted !!! |
| |
|
|