FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 10. 9. 2025, svátek má Irma Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ILS na 737 Jeden příspěvek | Celý strom
ILS na 737   22. 8. 2007 / 16:30
Alexik30
Ahoj lidi.Jsem novacek a seznamuju se s ILS.Litam na 737-400. Zkousel jsem treba let z Ceskych Budejovic do Prahy, ale proste tomu nejak nerozumim. Stahnul jsem si i nejaky tutorialy. Mam si vybrat letiste, drahu, zjistis frekvenci ILS, tu dat do NAV1 Active, pak kurz, to vsechno udelam. Zapnu autopilot master switch a objevi se mi draha i director.Ale nejak me to navadi uplne do pryc(Teda ten direktor.Ten me vede tak 500m od drahy a ani sestupna rovina nejak nefunguje.Mohl by mi prosim nekdo poradit ve strucnosti jak na to??
Nechci, aby za me pristaval plnej automat, spis bych se to chtel naucit manualne jen s lehkou asistenci. Vizualne pristanu,ale je to divny litat jen podle GPS mapy a pak hledat jak blbec kde je draha a dorovnavat se tesne pred dosednutim))A za blbyho pocasi bez sance)
Diky moc.Alex
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 17:01
Kubikula   
No je toho hodně co je třeba udělat zkusím se zeptat máš přeplý přepínač gps/nav na nav?
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 17:19
pseudoMates
Ahoj.
Myslím, že pro nováčka je na výcvik "ideální" B747, nebo B767..
Nechtěl bys zkusit se to naučit nejdřív na Cessně, např.?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 17:35
MAV
Nejlépe 154
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 18:13
Fabo™   
Ono na defaulte to máš jedno... akorát sú vyššie rýchlosti viac polôh klapiek a AT naviac...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 18:17
LS
no prave ze nemas, pokud letis pomaleji, tak mas na vsechno vice casu a mas cas to promyslet, kdezto kdyz hned sednes do 737, tak ti to moc neda, resp. naucis se to taky, ale bude ti to trvat dele
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 20:18
Fabo™   
No jo, mate kuci pravdu
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 17:41
Kamyl   
Mas zapnute APP kdyz nalitavas LOC?
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 17:47
Kamyl   
A jeste koukni do tohodle vlakna, je to tu popsane a jsou tu i linky na jina vlakna
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=177275&lan=0
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 19:28
L3V3L
Mam k tomu jednu malou otazecku.¨
Nav 2 je nejaky ,,zalozni´´ system,kdyz Nav 1 selze, nebo jak tedy?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 19:59
Teflon_490   
Do NAV2 ladis stejnou ILS frekvenci jenom v pripade, ze chces pristat na CATIII autoland, je to potreba na pripojeni obou jednotek autopilota. Jinak muzes mit na NAV2 nalazeny treba VOR pro pripad G/A.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: ILS na 737   22. 8. 2007 / 20:28
L3V3L
Dik,az se dostanu domu,vyzkousim.
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 07:52
Toomitsch
Mozna jsi jen zapomnel zapnout APP.
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 08:44
Blackrat
Rezim autopilota kterej te dovede na sestupovou rovinu je APP. Z Budejek vystoupas na 4000 stop a rychlosti 250 kts letis na radiomajak VLM (114.3). Muzes si to naladit na NAV2 aby ti k nemu ukazovala rafika a nemusel jsi honit rahno localizeru. Pouzij rezim autopilota HDG a uprav smer tak aby to letelo k majaku. Cca 25°. Behem letu k VLM si na NAV1 nalad 109.5 (ILS RWY31, aspon doufam). Cca 5nm pred VLM zatoc doleva na kurz 335° a prepni rezim na APP. letadlo bude pokracovat ve smeru (nebo si ho opravi) a automaticky dotoci na 305° jakmile naleti lokalizer ILS. Ted letis smerem na Prahu, stale v 4000, coz je spravna vyska pro ILS priblizeni na RWY31. Pomoci automatu tahu (autothrottle) nebo rucne spomal na 160kts, klapky postupne ven az na 30° (pri jaky rychlosti tahat viz reference SHIFT + F10). Podvozek ven. Jakmile letadlo prekrizi sestupovou osu, zacne automaticky klesat. Na OM (Outer Marker - az to zapipa) bys mel zpomalit na VRef, cca 145 kts s letadlem skoro plnym paliva. Nad bliznou (IM) nebo proste kousek pred drahou vypni autopilota a autothrottle a rucne dokonci pristani.

Proc jsem to cely psal? Abys pochopil na co je ten rezim APP - pouze na dotoceni na finalni kurz a klesani po sestupove ose (Pro let k majku po zadanym kurzu pouzivej rezim LOC). Dotoceni do smeru drahy nezafunguje kdyz je rozdil smeru moc velky - proto ta zatacka pred VLM na 335° (30° rozdil proti 305°). Taky nezafunguje kdyz jses vejs nez sestupova osa - pozdni zapnuti.

Co se litani s airlinerama podle GPS tyce: Ja s tim psychickej problem u defualtu nemam, ale vocamcad-pocamcad Jen pro let po trati kde GPS simuluje vcelku slusne rezim LNAV FMC. Prepinac NAV-GPS se prepne do rezimu GPS a letadlo v rezimu autopilota LOC leti po naplanovany trati misto zadanym kurzem k majaku. Takhle jo. Ale ne cumet furt na GPS a letet podle toho. Ale pozor! Pote co ti ATC da prvni pokyn pro zmenu smeru pri priblizeni na pristani (Turn left / right to heading ...) musis ten prepinac vratit zpatky na NAV, jinak pak taky nezafunguje APP rezim. Stalo se mi to nedavno v Rusku a byl jsem z toho dost vyjukanej a pripisoval jsem to nejdriv chybe scenerky. Nakonec se ukazalo ze blb jsem ja
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 16:20
Alexik30
Dekuju STRASNE MOC !! Tohle mi presne sedi, takovejhle postup si muzu zkusit zalitnout a sledovat co mi to dela nebo nedela a pochopit souvislosti - s tim, co nastuduju v manualu. Opravdu moc dekuju.
Nebudu komentovat prispevky tykajici se nevhodnosti uceni se na 737. Co clovek, to nazor. Ja litam ve FS hlavne vrtulniky a kdysi jsem zacinal na Mi-17, je tezkej a velkej ale taky stabilni...
Ted jsem v zivote poprve letel v realu 737 do Anglie a natolik me to nadchlo, ze jsem si rekl, ze to chci zkusit i virtualne na FS)))
Tak jsem se tim zacal prokousavat.
Dekuju jeste jednou moc za prispevek.Ted jsem do nedele na dovce.Ale az se vratim, hned to testnu))
Letü zdar...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 16:22
Alexik30
Mimochodem, necha se nekde legalne stahnout realistickej cocpit pro 737-400(300)??
   Seznam příspěvků  

Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 12:48
Kubikula   
Jak vido pisatel asi nemá zájem, ale opravte mě někdo není něco taky v lekcích o létání přímo ve fs?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 12:58
Blackrat
To vis ze to tam je. IFR rating course (dodnes nemam kvuli ty koze Marte Kingovy IFR checkride :/ ) a ATPL rating course. Je to popsany uplne skvele a ja se to taky naucil z toho. A je tam i plno dalsich zajimavejch veci.

Kdo neudelal PPL kurz Roda Machada je loser a nema v simu co delat Delam si srandu, ale kdyby to zacatecnici pocitve absolovovali, ubylo by na Periskopu 90% frequently asked questions. Jenze to ne, oni hned vlezou do 747 (v lepsim pripade 737), daj full throttle a hyje Karle! Letime! Valny procento z nich pak odpadne, ponevadz se v FSce neda strilet a oni nepochopej ze jeji kouzlo je v priblizeni se realnymu litani.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 16:38
Koprik
...a jeste jsi zapomnel,ze do tydne se chteji pripojit n IVAO).Sam jsem jeste nenasel dost klidu a casu,abych to zkusil taky,ale jestli to pujde dal - tak jak sleduji na peraku vykony nekterych zacatecniku (viz.komentare k eventum apod.),tak ani nevim,jestli se chci taky rozcilit.Zrovna tak nechapu, jak nekdo neni schopen projit si
www.avsim.com,www.flightsim.com, pripadne www.simviation.com, kdyz hledaji nejaky ero - zvlast kdyz ty nejpovedenejsi jsou ohodnoceny v sekci review... A jsou i borci,kteri na nasem peraku nejsou schpni projit si sekci download....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: ILS na 737   23. 8. 2007 / 16:13
Alexik30
Zajem mam moc velkej, ale mel jsem vypadek na pripojeni k Netu, takze muzu odpovidat az ted !!!
   Seznam příspěvků  

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ