| | | Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 21:27 | |
| | Chtěl bych se zeptat těch co rozumí aerovlekům i těch co tomu nerozumí co si o tom myslí.
Při vlekání skutečného větroně má vlečná lano připevněno pod ocasnímy plochami a vlek je stabilní prostě uplně v pohodě, ale u rc modelů se vlečné lano umysťuje do těžiště nebo kousek za těžiště. Tak by mě zajímalo proč se u rc modelů uchycuje lano do těžiště a co by se stalo kdybych ho u rc modelu umýstil pod ocasní plochy jak je tomu u normálních letadel. Předem děkuji za vaše reakce. |
| |
|
| | | Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 21:56 | |
| | je to kvoli momentu, ktory vytvara samotny vetron - cim dalej je zariadenie od taziska, tym vytvara vacsi moment. u lietadiel je moment kompenzovany vahou motora a takisto aj ucinnostou aerodynamickeho vyvazenia, co je u rc modelu dost obtiazne.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 22:34 | |
| | a co myslíš že by se mohlo stát kdybych to na rc modelu přidělal jak na skutečném? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 22:45 | |
| | Zhoršíš tým ovládanie a a najhoršom to rozflákaš. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 22:49 | |
| | tak jo akorát já když to dám to těžiště tak mám strach abych neurval směrovku při aerovleku |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 22:52 | |
| | HEle mám už skušenosti z vlekáním RCčka a když jsme měli lano v ocasu tak se nic nedělo jen to chtělo držet větroně pod vlečnou.Vlečná nesměla mít velkou rychlost |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 23:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 22:56 | |
| | U RC modelov su pomery vah jednotlivych casti lietadla/modelu a pomery sil ine, ako u skotocnych lietadiel. Preto je vyhodnejsie to lano upevnit prave do taziska.
V podstate si myslim, ze aj na skutocnom lietadle by bolo vyhodnejsie to upevnit do taziska, lenze by tam prave hrozilo to, ze sa vetron dostane do takej polohy za vlecnou, ze poskodi/odtrhne vyskovku a smerovku. A predsa len, poskodit a znicit RC model je menej rizikove, ako rozmlatit vlecnu aj s pilotom. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007 / 23:11 | |
| | ještě jsem nikde nevyděl že by se při vlekání s uchycením lana v těžišti polámaly výškovka a směrovka ale přesto díky za odpověď |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 30. 8. 2007 / 07:02 | |
| | Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 29. 8. 2007. / 22:49 -pepa-
tak jo akorát já když to dám to těžiště tak mám strach abych neurval směrovku při aerovleku
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 30. 8. 2007 / 08:52 | |
| | já bych ho měl taky protože ona není moc pevná |
| |
|
| | | | Re: Re: Umístění vlečného lana u vlečné 30. 8. 2007 / 09:11 | |
| | Presne, okrem toho si neviem predstavit let v turobolencii a mat vetron zavaseny v tazisku. Teda predstavit si to viem, ale nechcel by som to zazit |
| |
|
|