FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 8. 2025, svátek má Miluše Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FMC - Jumbík už je na světě Jeden příspěvek | Celý strom
FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 16:48
Gustav ( BHA576 )   
Takže kamarádi už jsem to dopsal. Kdo budete mít zájem je to tady :
http://czivis.cz/fmc.htm
Zbývají definování vlastních bodů a ASARC. To jsou věci,které se prostě nenaučím a ten ASARC vůbec nevím,proč to tam je.Takže,kdo bude chtít pomoci s dopsáním návodu,tak klidně napište.Rád to tam domastím. Letu zdar
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 18:07
Pjotr   
Tak jsem si to poctivě Gustave pročetl a musím smeknout klobouk nad tvým literárním umem! Našel jsem tam i pár novinek pro sebe a tak jsem vše vytisknul a uložil do knihovničky vedle takových velikánů jako je Pleva, Gorkij a Němcová. A nezbývá než poděkovat!
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 11:07
Karel
a Sekora! Chtělo by se říct...
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 20:31
Petlok
Gustíku, tisíceré díky za ten Tvůj obří výkon pro nás všechy ostatní. Jen co mi oschnou slzy dojetí (abych zase viděl), hned se na to vrhnu a ani vlastní žena mě od toho nedostane - ani kdyby poukazovala třeba na dva škopky nádobí k umytí !
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 21:17
DrMoucha   
Díky Gustave,toto mi vždy pomůže(stejně jako u A380).Jen tak dále.....
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 22:07
Už přistál   
Nikdy jsem s ničím z těch tutoriálů neletěl, ale všechny jsem četl. Nejradši mám drobečka.
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 22:46
Rychlokvaška
Gustave, super práce a za všechny za ni díky.

Mám jenom jednu výhradu (konstruktivní, ne rejpavou k nastavení RESERVES hodnoty pro minimální množství paliva v nádrži při přistání. Pro výpočet existuje několik metodik, většinou to je hodnota součtu nutného minima v nádržích pro chod motorů + fuel to alternate + contingency fuel (stručně řečeno 10% trip fuel, ale počítá se několika způsoby) + holding fuel nad alternate ve výšce 1500ft AGL po dobu 30 minut. Zjednodušená varianta pro menší letadla lze udělat tak, že se počítá jako RESERVE pouze uvedených 30 minut holdingu v 1500ft AGL nad alternate. I tak je to ale vždy několik tun. Protože k PMDG Jumbíku nejsou holding burn hodnoty (resp. jen obecná 8,2t/hod), je popsaná metodika jedné z aerolinek, která říká, že:
RESERVES =
1.) Minimum landing fuel (8,7 tun short haul / 11 tun long haul) +
2.) Alternate fuel (viz tabulky pro alternate palivo v manuálu + palivo pro goaround na cílovém letišti a approach na alternate letišti, závisí primárně na hmotnosti a vzdálenosti) +
3.) Contingency fuel (celkem složitá problematika, PMDG metodika zjednodušuje na 30-60 minut holding fuel, což je pro 45 minut 6,2t)

Z uvedeného vyplývá, že naprosto minimální minimum v nádržích při short haul letu a přistání na cílovém letišti je 1+2+3 a to se vkládá i do FMC. Při celkem minimální alternate vzdálenosti 200nm (5,3t paliva) je pak v tomto případě RESERVES na hodnotě 8,7+5,3+4,1 = 16,1. Tzn. víc něž čtyřikrát tolik než doporučuješ. I v naprosto nejhorší variantě, kde doletíš do cíle, musíš letět goaround, pak divertovat na alternate, tam holdovat max. plánovaný čas a provést přiblížení a přistát, musí tvoje palivo být min. Minimum landing fuel uvedený v bodě 1 (8,7t), čili pořád 2x tolik.

V simulátoru to tak moc nevadí, i když se 4 tunami v Jumbíku bych se necítil vůbec dobře kdekoliv jinde než na zemi a to ještě pokud možno u gejtu a bez běžící APU. V reálu ale, pokud letadlo přistane s menším množstvím paliva než uvedené rezervy, tak mají piloti a aerolinka hodně co vysvětlovat.
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 12:58
Gustav ( BHA576 )   
Davide mockrát děkuji. Už jsem to tam zkopíroval a protože je to rada od kamarádů,tak je písmo zelené.
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 01:00
nimbo
Tak teraz som to dočítal. Je to pekné počteníčko a ľudia ktorí lietajú s jumbom to ocenia.

Jeden malý postreh k holdingu. Ten LEG time je čas ktorý lietadlo letí v časti holdingu zvanej "outbound". Po slovensky, je to tá časť obrazca keď letíš od bodu. Je ju možné definovať vzdialenosťou, no väčšinou sa udáva časom.
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 10:14
pseudoMates
ATC ji vždycky definuje časem..
 

Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 11:41
Fabo™   
Myslím že v štandartnom holde nad JAN VOR pri BTS je definovaná vzdialenosť 6nm.
 

Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 11:48
nimbo
Ani tak ani tak. Bod točenia do inbd je definovaný radiálom a DME od VOR JAN.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 12:38
Michael   
Jak si všichni nedávno při examu všimli
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 12:39
nimbo
Ja nie, ja som dostal neštandartný hold.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 13:02
Fabo™   
Ja som bol rád že Bulík vykreslil čosi ako holding obrazec na ND, aj keď som bo potom nútený zaletieť ho ručne
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 13:07
Gustav ( BHA576 )   
Petře děkuji.Už to tam je. On se i jumbík tak choval,akorát nalétl tu první delší část oválu a pak si jí začal pořád prodlužovat až skoro někam ke Karlovým Varům,tak jsem pochopil,že tam asi ještě něco musí být zapsáno,aby si to sám nenatahoval
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ