FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
spoilery Jeden příspěvek | Celý strom
spoilery   13. 10. 2003 / 20:48Fero
Ja vim ze uz se to tu asi resilo, ale bud sem to nenasel a nebo su na to hodne tupy, kde se nastavujou ty spoilery a jak se to vyuziva i behem letu?? jak to poznam na letadle ze sou fakt vysunute? diky za odpoved
 

Re: spoilery   13. 10. 2003 / 21:14
MilanP
Paka jejich ovladani byva na pedestalu (tam kde jsou plynove paky). Pouzivaji se jako vzdusna brzda. Daji se tzv zaarmovat pred pristanim i pri startu, kdy se automaticky po pristani (ev. pri reject takeoff) a aktivaci autobrzd vysunou. Jinak nevim jak bys je chtel presneji nastavovat.
 

Re: spoilery   14. 10. 2003 / 02:32
milan
ako to spoznas ze su vysunute? v FSke je to jednoduche...
Ak su vysunute pri starte, napriklad startujes z bratislavy tak ak to vobec odlepis, tak to bude niekde na hrade!
Alebo za letu ked ich vysunies, tak ti zacne padat vyska, ze ani nevies ako... Budes sa divit, ako to s nimi straca vztlak )
V reale to spoznas tak, ze sa ti ero zacne chviet, co je sposobene zmenou prudenia z laminarneho na turbulentne a teda dochadza k utrhnutiu laminarnej vrstvy - prudnic.
A velmi lahko sa moze stat, ze skoncis na minimalke..
Takisto aj maximalny uhol nabehu sa zmensuje..
Obecne plati, ze padova rychlost s vysunutymi spoilermi je cca o 10-15% vyssia ako zo zasunutymi. Ale je to relativne.

Markantny rozdiel medzi klasickymi brzdami - kolesovymi a spoilermi je v tom, ze brzdy zabranuju lietadlu pohybovat sa po zemi a spoilery mu zabranuju v lete. Cize ked budes pri rolovani moc rychly, tak ti nepomoze, ze vysunies spoilery ) pri pristavani a preruseni startu sa vysuvaju, aby sa zabranilo odskoku, alebo pripadnemu neziaducemu "odlepeniu " od zeme...

Dufam,ze si pochopil.. ))
 

Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 07:48Zdeněk N.
Ještě bych dodal, že u většiny (dobrých) letadel jsou vysunuté spoilery dobře vidět a že se dají úplně vysunout nebo zasunout klávesou "/"
 

Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 07:54
Míra KV
A já zas jen přidám, že by se spoilery neměly používat při vysunutých klapkách. To jde letadlo rovnou k zemi. Sice ne hned, ale po pár sekundách už začne rapidně klest výška a nepomůže už ani zvětšení tahu.
 

Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 08:29
Luděk Ch.
Taky se spoilery dají vysunovat i částečně pomocí páky vlevo od plynových pák, v reálu se to běžně používá, pokud potřebuje pilot klesat trochu rychleji, bez toho aby se¨zvyšovala dopředná rychlost. Prostě si trochu přibrzdí jako v autě, když jedeš z kopce aby jsi nezrychloval. Není to vtip, je to tak.
 

Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 09:28
Tomas Gurecky
No hlavně se snad používají taky pro rušení vztlaku na křídlech při dosednutí na zem při přistání. Funguje to tak, že když si je nastavíš na ARM před přistáním, tak při dosednutí resp. stlačení zadního podvozku vyjedou spojlery a zuší vztlak, tím ti mašina nebude skákát po RWY jako žaba a rychleji zabrzdíš.
 

Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 10:32
Latom   
Jen tě doplním, to hlavně v případě silného bočního větru, když chceš to éro přibít na zem.
Brzdíš ale přes reverzy, spoilery tě jen tak nezabrzdí, jak jsi správně napsal, jen ruší vztlak nad křídlem.

Jinak v simu, když si otevřeš throtle kvadrant a vysuneš spoilery, tak uvidíš, jak si autopilot automaticky sám přidá.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 12:26
Tomas Gurecky
Ale nevidím, (když mám zaplý externí pohled) jak se ty křídla krásně rozloží jako v reálu. To mi tam chybí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 12:44
Luděk Ch.
Pokud máš dobře udělaný model letadla, tak tam klapky i spoilery jsou modelované a je to krásně vidět z externího pohledu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 13:06
Tomas Gurecky
DF734. Klapky vidím jak se vysouvají, taky vidím jak se natáčí osasní křídlo. Ale spojlery jsem si nikdy nevšimnul.
 

Re: 6x: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 13:59
Latom   
Ocasní křídlo???? Myslíš směrovku nebo výškovku? )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 14:01M1
Jo,Jo Jeniku jen se pořádně podívej sou vidět.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 14:05Woyta
Nakoře na křídle...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 16:02
Pavel2
Co je to ocasní křídlo??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 16:09
Tomas Gurecky
Byla tim myšlena směrovka.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 16:27
Latom   
Jo. OKBAJT tím myslel směrovku a mě napadla výškovka. )
Ale v poho. ))) Jen jsem takový výraz slyšel poprvé. Není to myšleno ve zlém.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 16:38
Luděk Ch.
Já jsem říkal dobře udělaný (externí) model letadla a to DF734 rozhodně není, nezapomeň, že je model už hodně zastaralý, dělaný pro FS2000. Většina současných (a to i freewarových) letadel je vzhledově daleko propracovanější a má modelovaných více pohyblivých částí. Ale nechci tvrdit, že zrovna DF734 spoilery modelované nemá.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 16:59
Tomas Gurecky
Jo, proto taky netrpělivě čekým až vyjde nějaké profi letadlo pro FS2004 abych mohl přejít. Na defaultech lítat nebudu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 17:04M1
Jo až bude nová DF737 někdy po novém roce, tak budeme asi muset vyměnit i comp za novej, jestli to bude žrát tolik framerate jak se o tom říká
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 17:30Tomas Knaifl
Profi uz vyslo )) uz vysel Airbus 330 a 340 od PSS .... DreamFleet bude nekdy na jare... PIC767 se chysta, ale ani nevim na kdy ho slibili ... o vikendu jsem se dostal k PSS 747-400 a po par hodinach stravenych v jeho spolecnosti me docela zamrzelo , ze pro FS2004 nebude...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 18:51
Vita Zenisek
Pokud jde o profi 737 pro Fs2004, existuje PMDG 737 -600/700
Planuji i 800/900 nekdy na dobu kdy vyjde DF.
Treti faze by mela byt BBJ a nejake armadni verze dokonce i s HUD )
Z vlastni zkusenosti proti nemu uz nemam zadnych vyhrad (po napatchovani) a pote co jsem si zvykl na glass cocpit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 17:33Tomas Knaifl
trosku OFF-TOPIC: bylo by zajimave udelat anketu, kdo u profi modelu vyzaduje super-hyper kvalitni model.. me, kdyz se to veme kolem a kolem, by nevadilo, kdybych treba DF737 mel model z defaultni 737 ... ten je velice user frendly a to ze ulpne neodpovida realu, mi zas tak nevadi ... hlavne kdyz je dobry panel, a vlastnosti atd.... coz napriklad IMHO splnuje PIC767, ktery ma model letadla nic moc... ale na zbytku to vynahrazuje..

na druhou stranu.. treba PSS 330-340 - tam je ten model ponekud prehnane megalomansky a vysledek taky podle toho vypada.. pekny model, ale animace FPS nula nula nic
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 18:55
Vita Zenisek
No to by zajimave bylo...
Me to ero z venci take zas tak moc nezajima.
Ale ted jsem se u PMDG zamiloval do VC. V rozliseni 1280x1024 je citelnost budiku srovnatelna s 2D panelem a vyhled z eroplanu je fakt uzasnej. Navic clovek muze zatacet doprava, cumet pritom sikmo vpravo a pritom sledovat umely horizont a vario u druheho pilota...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 21:19
Tomas Gurecky
Ja osobně nemůžu hodnotit jaký model profi letadla se co nejvíce přibližuje reálu, ale osobně bych dal přednost eru, které má co nejvíce systému simulovaných, vlastní FMS, a chování letadla aby bylo co nejvíc podobné reálu. A jelikož jsem zkusil pouze def. 737 a DF737, tak preferuji DF737. Ale jaký je rozdíl mezi DF737, PMG,PIC767 nebo A320,340 to už si netroufnu porovnávat i když by mě to velice zajímalo a určitě bych si takové letadlo koupil pro FS2004.
 

Re: Re: Re: Re: spoilery   14. 10. 2003 / 17:43Miloš Korejs
To částečné vysunutí mi na default 373 v FS2004 nějak nejde. Naopak jsem zjistil, že se tak z ničehoš nic stalo samo - divil jsem se při startu, že horko těžko dostávám na vzletovou rychlost - a to jsem vše před konečný povolením ke staru kontroloval.
 

Re: spoilery   14. 10. 2003 / 19:00
Vita Zenisek
Jeste jsem zapomeli na jednu funkci spojleru -
kdyz zataci velke ero, vysouvaji se castecne spojlery na vnitrnim kridle, cimz pusobi proti tzv. gyroskopickemu efektu a usnadnuji zatoceni.
Pusobi tak proti sile, ktera se snazi letadlo otocit kolem osy z smerem ven ze zatacky a ktera se projevi pri nakloneni letadla.
K podobnemu ucelu slozi treba diferencovani vychylek kridelek u malych letadel.
 

Re: Re: spoilery   15. 10. 2003 / 00:31milan
nenazval by som to gyroskopicky efekt )) ale inak s tebou uplne suhlasim...
 

Re: Re: Re: spoilery   15. 10. 2003 / 07:42Zdeněk N.
Ještě ke spoilerům - ve FS2002 jsem zkoušel kdysi letoun F-14 Tomcat a tam se stiskem "/" místo spoilerů vysunul záchytný hák a letadlo zastavilo skoro na fleku. Za letu ve vzduchu to sice nebylo ono, ale po přistání na letadlové lodi prostě paráda včetně efektů a zhoupnutí.
Jo - a klávesami pro vysouvání klapek se měnila geometrie křídla.
 

Re: Re: Re: Re: spoilery - a F-14   15. 10. 2003 / 08:45
Vita Zenisek
Hm. to je skoda, protoze tim jsi prisel o moznost brzdit ve vzduchu
Na zachytavani letadla po dopadu na letadlovku (schvalne nepisu pristani) slouzi skvela utilitka - arrestor cables.
Je mozno ty kabely "nainstalovat" v podstate kdekoli - oni sami nainstalovali jedny na drahu v KNHK, kde se to dalo natrenovat a pak na vsechny default letadlovky co jsou ve FS.
Krom toho podporuji i katapult, takze to mas se vsim vsudy.
 

Re: Re: Re: spoilery   15. 10. 2003 / 08:39
Vita Zenisek
Pravda, v ucebnici pilota to nazyvaji "nepriznivy zatacivy moment"
Omlouvam se za napresnost
 

Re: Re: Re: Re: spoilery   15. 10. 2003 / 21:08milan
v pohode, sak som napisal, ze s tebou suhlasim, len gyroskopicky efekt je uplne ina vec, ale vlastne aj velmi podobna tomu, co si popisal, len je to zapricinene niecim inym ))
ten spoiler sa na vnutoronom kridle vysuva preto, aby sa znizil vzztlak, ktory produkuje vnutorny motor, cize aby ta zatacka nebola vo vyklze..
cize ciastocne utrhnes vztlak a tym padom kridlo spomalis- bude mat mensiu uhlovu rychlost, ako vonkajsie a moze nastat tocivy moment, akoze nehovorim, ze bez toho spoileru by nenastal, ale ta zatacka by trvala podstatne dlhsie )
 

Re: Re: spoilery   15. 10. 2003 / 10:34
Latom   
Myslíš tím použití spoilerů během letu jako křidélka při nižší rychlosti?
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ