|  |  | Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 14:18 | |
|  | Ahoj,
mam prekladatelsky orisek:
Throttle friction lock
Copak to je a k cemu to slouzi - (Carenado) Cessna 182Q?
Diky,
Leos |
| |
|
 |  |  | Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 14:22 | |
|  | nejsem technik, ani expert, ale podle toho co jsem vygooglil to vypada na treci zamek, tedy jakejsi bazmek kterej drzi tu plynovou paku na miste a nedovoli ti s ni hnout dokud neco nezmacknes/nepootocis (a kdovi co jeste)
technici me opravi (doufam)  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 14:28 | |
|  | Jj, taky si myslim ze to bude aretace plynu. Prej to maj i cesky zlinky, aby si nekdo nejakym neopatrnym pohybem nerozhodil rezim. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 14:31 | |
|  | aretace plynu... takhle pekne bych to sam nenapsal musim se naucit pouzivat cizi slova, abych taky mohl mluvit jako inteligent  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 14:41 | |
|  | Hehe, ja to taky nemam ze svy hlavy ale z checklistu Z-43  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 14:32 | |
|  | Svym zpusobem to maj snad vsechny era, a to bud ze si tu paku fakt zaaretuje (Vivat, Cessny, Zlinky rady X42, X43,...) nebo ze si ji jen utahnes (Z-X26, An-2,...). |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 16:43 | |
|  | Nedávno jsem ho dělal u alky ale neni funkční |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 16:50 | |
|  | U toho Carenada je to taky asi jenom v checklistu.
Jeste tam je jedna zahada:
skoro u vsech operaci je "FUEL SELECTOR VALVE: BOTH", tomu rozumim.
Ale proc pri shutdown tam maji "FUEL SELECTOR VALVE: RIGHT", to nevim.
(Asi) realny checklist to nema a ma to porad BOTH.
Leos |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 20:42 | |
|  | Kdyby jenom pohybem...kolikrat je takova termika, ze se to posouva samo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 21:04 | |
|  | Copak? Nekdo ti v Piperovi kvedlal se zaaretovanym plynem? Takovy mam nejradsi  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 21:19 | |
|  | Tak instruktoři to jo, ti to občas nenápadně přesunou na idle ;o)
Ale spíš jde obecně o turbulenci....když není dotažený friction lock, tak to po pár kopancích klidně spadne na půlku Ovšem tady jsou taky šprajcy že lítají i vrata od stodoly, jsem si i v pásech omlátil párkrát hlavu o strop ;o)
Kapitolou samou o sobě je příliš tuhý friction lock - kolega dělal onehdá na Seneca motorovku před vzletem, kdy se testuje feathering a jak začne klesat RPM, musí se to honem fláknout na max, jinak naskočí locky a už to nejde vrátit. Tak to tak přesunul do feather a pak to nemohl dostat zpátky ;o) RPM spadlo pod 800, vrtule v praporu, locky zapadly a bylo vymalováno...tak si holt vystoupil, éro odtáhli a bylo po letu.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Throttle friction lock 4. 9. 2007 / 21:38 | |
|  | Jo jasny, tak to jenom utahujete, nemate to primo jako lock. Tak to je humac, ja jsem se s tim tuhle takhle pral v Andule, tam se to cely tak "trochu" porad klepe  |
| |
|
|