FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 12. 2025, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide Jeden příspěvek | Celý strom
Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:07
BloodDrainer   
http://zpravy.idnes.cz/letecti-dispeceri-dostali-za-smrt-ruskych-deti-podminky-pkm-/zahranicni.asp?c=A070904_173439_zahranicni_tha

Nelibi se mi, jak pisou, ze za to mohli JENOM DISPCERI! A co ti piloti, co neposlechli TCAS???
   Seznam příspěvků  

Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:09
Tragédie v JRD
jestli me pamet neklame tak tehdy v predpisech nebylo nikde reseno, kdo ma v pripade, ze tcas rika hore a atc dole, prednost.... toto b ylo reseno az jako nasledek teto nehody.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:11
BloodDrainer   
To jo, to mas pravdu, ale tak kdyz piloti slyseli, jak na ne ridici zmatene mluvi a ze neni vse v poradku, tak se meli ridit timto, myslim si teda ja osobne!!!

Samozrejme mluvim jenom z toho, co jsem cetl a videl v TV v dokumentech!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:13
Rychlokvaška
Problém je v tom, že na nějaké rozhodování se není čas. Buďto to uděláš podle jednoho nebo druhého, když zaváháš, je po tobě. Červený TCAS předpokládá reakci okamžitou, jedná se o zlomky sekund až sekundy.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:14
Tragédie v JRD
ty jo zazil jsi uz nekdy takovou stresovou situaci? ja mylsim, ze oni vubec nemeli cas resit jestli zni zmatene nebo ne... pokud na ne troubi tcas s tim aby jeli jednim smerem a do toho na ne dosti nalehave hulaka atc aby sli na druhou stranu (kor jestli se nepletu tak ten povel byl doplnen i tocenim nekam) tak neresi jestli je zmateny nebo neni ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:16
BloodDrainer   
Ne ne, ja se jeste k nicemu takovemu nedostal, hlavne teda doufam, ze ani nedostanu
JJ, ridici jim dal i toceni, to ano

Tak mate asi precijenom pravdu, panove
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:11
Rychlokvaška
Paměť tě neklame, dokonce to dobou jestli se nepletu to nemělo ani ICAO jako doporučení. Navíc, ruská škola dávala jednoznačně prioritu řídícím...A jak jeden z pilotů řekl - nakonec se člověk přiklání spíš tomu, kdo zní víc naléhavě, což TCAS zrovna není....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   5. 9. 2007 / 08:29
Toomitsch
Ja myslim, ze vzdy bys mel poslechnout cloveka. Aspon jsem to myslim zaslechl v tom dokumnetu co bezel nedavno na CT
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   5. 9. 2007 / 09:06
LS
to je prave chyba V dnesni dobe bys mel duverovat svym pristrojum, vid DD
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   5. 9. 2007 / 16:27
Rychlokvaška
Přesně tak...zejména při IFR lítání platí téměř 100% - pokud existuje rozpor mezi vnímáním pilota a tím co zobrazují přístroje, mají pravdu přístroje. Pokud má přístroj závadu, je třeba sledovat záložní, nebo vyhodnotit situaci pomocí ostatních (místo umělého horizontu např. turn coordinator + ASI+VSI+výškoměr). Pro TCAS a GPWS to platí dvojnásob.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   5. 9. 2007 / 16:40
pseudoMates
.."pravdu má náčelník"..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   5. 9. 2007 / 23:43
LS
Stejne bych te chtel videt, jak jsi lital s komplet zakrytou kabinou a spoleh byl jen na pristroje
   Seznam příspěvků  

Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   6. 9. 2007 / 02:01
Rychlokvaška
No tak pravda, pod hoodem nebo s foggles to není tak úplně komplet IFR (je trochu vidět bokem), zvlášť tady, ale ono to všecko přijde, neboj A navíc, pokud děláš správný instrument scan, stejně nemáš čas pozorovat co se děje kolem...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   6. 9. 2007 / 09:32
Lowmick   
IFR to neni jen ve smyslu pristani, preci kdyz pres tebe neco hodi tak to neni jen pro to abys letel minutu rovne, ale delaj se zatacky, stoupani/klesani pristrojovy priblizeni atd. ne? Me to docela bavilo.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   6. 9. 2007 / 23:46
Rychlokvaška
Ale jo, to víš že jo. Lítáme takhle všechny IFR postupy, nejenom general handling, ale i limited panel, stalls, steep turns a pak všechny klasické věci jako holdy, přiblížení a další procedury. Jde jenom o to, že tím jak je tu pořád pěkně, tak je to všechno jen simulated IFR a skrz tu kšiltovku nebo brejle trochu vidíš do stran, nebo chvílema i dopředu, když letíš podle kompasu.
Takže v tomhle je to jednodušší, ale to se s návratem do UK velmi dramaticky změní ;o)

Jinak k tomu baví/nebaví...Ze začátku je to super....jak ale začneš lítat delší komplet IFR lety a musíš všechno ručně letět v rámci limitů, jde celá zábava celkem rychle do kytek ;o) Letět skoro 3 hodiny všechno komplet na ruku a vejít se do limitů a u toho řešit nestandardní situace a změny plánu, to je panečku makačka jak sfiňa...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   7. 9. 2007 / 10:35
Lowmick   
Ses dal jednou na tohle remeslo tak si nestezuj

Jinak tohle je o neco lepsi nez ksilt
23758 B / 600 x 450 / DSC00459.JPG
15288 B / 600 x 450 / DSC00461.JPG
   Seznam příspěvků  

Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 22:51
pseudoMates
Mno, co jsem o tom slyšel, četl a viděl, tak se dá říct, že z dostupných zdrojů byla chyba na jejich straně (na straně ATC)..
Ne v personálním slova smyslu, ale v systémovém.. Jestliže-li zůstane na stanovišti jediný člověk, nemá k dispozici plněhodnotný a správně pracující systém, není k dispozici STCA (Short Term Conflict Alert) = vyhodnocuje potencionálně kolizní situace a varuje ATC a nefungují dostatečně i telefony, pak se nejdnalo o chybu člověka, ale právě o chybu společnosti Skyguide.
A přesně, jak psali kluci. V tý době v žádným předpise nebylo stanoveno, podle čeho se má posádka řídit, když TCAS a ATC instrukce se rozcházejí.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide   4. 9. 2007 / 23:00
EASY305
Co jsem viděl dokumenty, tak to bylo tak jak psal Mates. Šlo spíš o selhání ATC, ale ne ve smyslu jedince, ale chybu systému. Vím, že to bylo něco ohledně plánované údržby, odpojení telefonů a tak. Samozřejmě více faktorů, jak už to v takových případech vždy bývá - "řetězení". Ten řídící to podle mne docela brutálně s prominutím odesral. (bylo mi ho líto)
   Seznam příspěvků  

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ